Turbína
Turbína
Tak se mi stalo, ze jsem koupil DELTU 1.6 HF turbo a borec prede mnou tam narval turbinu z dvoulitra HF. Ze zacatku me to prislo jako dobra sranda, ale nevim ted co s tim! To auto je do 5000 otacek uplne tuhe, to uz favorit jede lip. No a jak se to prehoupne pres 5000 tak me ukazatel tlaku turba skoci az za okraj stupnice a zacne to treba i na dvojku hrabat jak zbesile i v osmdesatce. A ta nejvetsi sranda je v tom ze normalni turbo tlaci asi 1atmosferu, jenze tohle tlaci 1,5atm. Coz v konecnem dusledku vede k tomu, ze v 6000otackach pretlaci palivove cerpadlo a zase konec, proste totalni omezovac, ktery ten motor zarizne v nejlepsich otackach. Jeden kamos mi radil dat tam druhe nebo silnejsi cerpadlo! Muze to ten motor prezit????
hmm......problém...seřídit tlak na turbíně,když je s jiného auta je fakt problém.můžeš zkusit hýbat ze šroubem na tlakové regulaci-měla by tam být,ale moc tomu nevěřím.myslím,že ani ta pumpa ti nepomůže-je tam moc vzduchu a málo benzínu-prostě chudá směs-vstřiky mají krátké impulzy.pokud tam je karbec-malá hlavní tryska,ale zvětšit ji nepomůže,protože v něm budou úplně rozhašené tlaky.to turbo má prostě jinou chrakteristiku výkonu a asi to nedáš.... napiš jak si dopadl,samotného mě to zajímá)
Re: turbo
1,8 baru je NAPROSTO nesmyslná hodnota i pro Integrale. Dedra Integrale (dvoulitr, osmiventilová hlava) v sérii tlačí 0,95 baru a po chiptuningu u Hörmanna se plnící tlak zvýšil na 1,3 baru a je to docela dost. Myslím, že přes 1,5 baru by tyhle motory dostávat neměly. S tím Tvým tlakem bych se docela obával o motor (nebo aspoň o mezichladič - taky mi jednou bouchnul...)Martin integrala píše:Tak tenhle broblém mám taki,ještě že je na budiku doraz,Já mám Lancii 2 litr integr a tlačí my 1,8bar potom vypne elektrika,tak že skok a honem zase tlačá nesmysl,jenomže potom už nic,.Prostě pokaždý jinak a nevim co stím.Tak až někdo bude něco vědět tak pomoooc.
moje turbo
já to vím že by nemělá tlačit víc jak 1 bar,ale chyba je nejspíš v počítači a ještě někde jinde,ale kde,zkoušel jsem počítač z integráli bez katu a ten dával jenom 0,6 bar a nejelo to takže fakt nevím
- Jaroslav 11
- Člen klubu
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř dub 20, 2005 19:43
- Bydliště: Most
Počítač na to vliv má. Jestli myslíš tu tlačnou tyčku se závitem M6 na straně turbíny, tak tou jen seřizuješ míru otevření ventilu Waste-Gate, který pouští výfukové plyny obtokem turba při dosažení určitého tlaku. Určitého, tj. nejen maximálního. Ovšem vlastní otevření je proto iniciováno ŘJ, která pustí tlak do vzduchového ovládacího válce - když se podíváš po hadičkách, které vedou do toho válce, najdeš elektromagnetické ventily, napojené na ŘJ. Kdy a jak moc tam pouští a tím regulují průběh plnícího tlaku, závisí na použitém systému regulace - Lancia používala Overboost a Boost-Drive. Rozhodně bych s tou délkou tlačné tyčky moc nelaboroval, a když tak jen v omezeném rozsahu, jinak je to cesta jak přijít o motor. Když totiž moc omezíš otevření obtokového ventilu Waste-Gate, tlak přeplňování vzroste příliš a není pak už nic, co by jej mohlo regulovat... ((
- Jaroslav 11
- Člen klubu
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř dub 20, 2005 19:43
- Bydliště: Most