1. Filtr pochytá většinu bordelu z motoru jdoucího. Nejvíc bordelu pochopitelně nachytá ve městě. Díky největšímu průtoku paliva.
2. Filtr se dokáže čistit sám pomocí aditiva. Jenže to má háček. Čištění probíhá při 3000 a víc otáčkách a to ještě ne hned. Tedy pokud je aditivum a chceme čistit, najedeme na dálnici dáme tam čtyřku a sypeme to tak 120 Km/h cca 5 minut. Že se čistí poznáte snadno, teplota motoru stoupne někam k 90 stupňům.
3. Problémy s filtrem se vyskytují v zásadě čtyři, filtr zanesený, nedostatek aditiva, proražený filtr, filtr totálně ucpaný.
Totálně ucpaný filtr lze vyměnit, vyčistit nebo nechat renovovat. Renovace a čištění jsou ve skutečnosti to samé. Teplou WAPkou se vypláchne, předtím se musí vyndat a rozebrat. Protože auto ucpanost poznává podle tlaku před a za. Tohle perfektně funguje. Filtr je čistý. Důležité je pak pořádně vysušit. Lze i zlehka horkovzdušnou pistolí.
Aditivum pro FAP se doplňuje dost na houby. Nádrž je pod řidičem (na podvozku). Je plastová a je přes ní plech. Plech se docela snadno pomuchlá. Jenže celé je to na houby v tom, že vstupní ventil pro doplnění je z druhé strany. Tedy doprostřed auta. Takže auto musí na horu, nebo my musíme dolů. Na heveru by to šlo taky. Ale nic moc práce.
Zanesený filtr se vyčistí sám viz bod 2.
4. Doplnění vyžaduje mít aditivum. Aditivum lze snadno objednat na internetu. Problém je, že většina servisů Vás na něm natáhne a za druhé, že ty co ho prodávají většinou houby ví co to vlastně sakra mají. Nás ideálně zajímá EOLYS DPX176 DPF FAP 3 L. Celé je to jako sada pro doplnění cena se pohybuje cca od 2600 Kč za tři litry. Celé to ve výsledku vypadá jako když dáváte autu infuzi.
