Zdravím pánové,
před pár dny jsem dostal příležost za symbolickou cenu odkoupit Lancii Lybru 1.9 JTD 81 kW z roku 2001, která by jinak putovala přímo do šrotu.
Problémem je prakticky nefunkční turbo a hlavně (nejspíše) potkaný motor, kvůli čemuž auto ani nenastartuje. Jelikož by mi bylo moc líto, kdybych se ji musel zbavit, rád bych investoval do kompletní výměny motoru.
Na Bazoši jsem narazil na inzerát lehce ťuklé Lybry, která jinak vypadá, že je v docela dobrém stavu, zejména motoricky - repas hlavy i turba, nový olej, nové řemeny... problém je, že i když je to taky 1.9 JTD, má výkon 85 kW.
Chápu, že 81 a 85 kW budou mít nejspíš jiné označení kódu motoru, takže asi nebude stačit motor "jenom" vyměnit a jezdit.
Zajímalo by mě teda, jak by se dalo v takové situaci postupovat. Jak by se taková výměna projevila v TP? Bylo by s tím spojené nějaké velké papírování a vysoké investice? A lze takovou výměnu realizovat i z technického hlediska (např. co se týče uchycení motoru, napojení na katalyzátor a převodovku, atd.)?
Díky moc za odpověď!
Zdar,
David