KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8370
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Podvozkový díly asi stejný nebudou s ničím. Myslel jsem to tak aby to nebyl stejný problém jako u Thesis kde nejsou ani originál díly ani aftermarket.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
- Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
THESIS je vůbec jiná liga. V době jeho aktuálnosti mám pocit, že už bylo rozhodnuto o pohřbení fabriky, tím pádem se na vše následné kakalo. Možná je to jen problém ČR - s odsunem zastoupení koncenu FIAT/FCA do Maďarska...a Maďaři nás 2x moc rádi neměli - nevím, na kolik se to změnilo. On Thesis vlastně neměl ani adekvátního současníka v rámci koncernu. AR 166 byla dost jiná, až na základ kastle a Fiat nic kloudnýho nevyráběl, Croma II se snad ani nedá počítat...
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8370
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Ono tu asi nikde nepadlo co vlastně od tý Kappy očekáváš. On je rozdíl to auto používat jako denní na hrcání po městě s nájezdem 10 tisíc za rok a něco jinýho delší přesuny s nájezdem třeba 40 tisíc za rok. Já mám Kappu rád, 20VT SW jsem chvíli měl, ale v dnešní době jí kupovat jako auto na denní použití nevím nevím. Když narazíš na slušný kus tak podle toho taky bude stát a bude ho i trochu škoda. Je to už holt 20 let starý auto. Všechno to bude o tý dostupnosti běžných dílů. Aby Tě pak nějaký silentblok nebo rameno nezastavilo na měsíc.
Jinak osobně Kappu považuju za jedno z TOP aut co z koncernu FIAT od začátku devadesátek vypadlo. Možná i opravu TOP.
Jinak osobně Kappu považuju za jedno z TOP aut co z koncernu FIAT od začátku devadesátek vypadlo. Možná i opravu TOP.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
no prave ze tak moc funkcni ted neni, viz moje vlaknoS_z_Vikingova píše: ↑stř čer 06, 2018 22:14
OAZA: Proč rušit spolehlivou funkční věc? Rozumný smysluplný důvod? Roste tam plíšeň?Lidi už jsou zblblý mediální masáží ("máme nejstarší auta v Evropě!"; "Nejsme dost cool a EKO!"; "Vyhoď zánovní kotel, nejsi EKO, vem si dotaci!"; "zahraj si s náma účtenkovku, aneb práskni svého dodavatele"), či co?
![]()

Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
... má smysl koupit pokud jsi: zapálený pro věc, máš možnost auto opravit (svépomocí nebo šikovný opravář), máš trpělivost a v neposlední řadě jsi ochoten pustit korunu a věnovat tomu čas.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
Lancia k Coupe 20VT
- Sybokcz 509
- Příspěvky: 325
- Registrován: stř kvě 20, 2009 17:33
- Bydliště: Praha
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
To je, myslím, hezká definice přístupu k jakémukoliv zajímavému autu starém 15+ let.
Moje:
LR Series IIa "Dědek"
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
Další:
Ford Mondeo 2.0TDCi
Fabia 1.4 16V
ex:
Lancia Delta 1.6
k SW VIS,16VT
Saab 9-5 2.3t
LR Series IIa "Dědek"
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
Další:
Ford Mondeo 2.0TDCi
Fabia 1.4 16V
ex:
Lancia Delta 1.6
k SW VIS,16VT
Saab 9-5 2.3t
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2545
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Takže 98,5% zdejších členů 

Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
A vo, vo ,vo tom to je. Ono by se skoro každému, včetně mě, líbilo jezdit ve starším opečovávaném autě, bez větších nákladů do budoucna, koupeném za dobrý peníz 

AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
Lancia k Coupe 20VT
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
- Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Padlo, na minulý stránce, zahrabané v textu. Shrnu - běžný daily, s předpokládaným nájezdem do 15k ročně a s přihlédnutím k téměř veteránskému věku a potencionálnímu statusu vzácnější relikvie z přelomu století.

To celkem splňuji - dokud to bude čím udržovat, zásadní problém se nepředpokládá (pokud teda nebude muset motor ven, kanál k dispozici nemám a muselo by to někam do servisu). Zmíněno na předchozí stránce. Ostatně, ze stejnýho důvodu pořád držím jedno obstarožnější vozidlo.
To asi jo, ale v mém případě to stojí trochu jinak. Stačí chvíli počítat. Kupní cena + náklady na provoz + náklady na údržbu. Se starším, zachovalým autem se nikdy nedostanu na cenu nového auta podobné velikosti. To by platilo jen v případě pořízení nějakýho totálního vraku nebo hodně shnilýho veterána - typicky Tatra 603 "odborně uložená v kopřivách" (zdravé/použitelné to bývá tak od klik dveří nahoru a někdy ani to ne, přestože auto "drží" pohromadě a někdy lze i nastartovat), Tatra 613 a podobně.
Dále - auto starší 2005 nebude mít příliš "kurvítek" a "nasírátek" jako součaný nový auta. Např. stop/start, DPF/FAP, tisíc airbagů, čidla tlaku v kolech (kde už i mocipáni z EU začínají chápat, co je to za kokotinu, ale zrušení nehrozí), denní svícení, "cornering", e-call, stabilizaci (která nelze vypnout, zasahuje skrytě a řidič se stává spíš uživatelem, který po přesednutí do auta bez této výbavy klidně tvrdí jaká je to CENSORED, co nedrží na silnici) a další věci, který Řidič nepotřebuje.
Už jste si zkusili u auta s elektronickým plynem šlápnout zároveň na brzdu? Jsou totiž případy, kdy se to hodí (např. mokré kotouče, které by jinak nebrzdily nebo námraza). Jen taková zajímavost. Ona Kappa už určitě taky nemá přímou mechanickou vazbu od pedálu na škrtící klapku.
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8370
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Zkusili. A co by se mělo dít?S_z_Vikingova píše: ↑čtv čer 14, 2018 08:20 Už jste si zkusili u auta s elektronickým plynem šlápnout zároveň na brzdu?

Asi vím kam tím míříš, ale ještě se mi nestalo aby to auto udělalo to co jsem slyšel.

Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
- Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
A byl to koncern widle?
Prej totéž dělá i Hyundai, ale to nemám vyzkoušený.

Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8370
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Nebyl. Subaru to nedělá, vyzkoušet to můžu i u Ceedu, ale tam to mám pocit taky není problém.
Naposledy upravil(a) Harous 239 dne čtv čer 14, 2018 09:52, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Se 166 to dělám běžně, že si přibrzdím levou, aby mi nepadaly otáčky před výjezdem ze zatáčky.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.
Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej
H.F.
Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 988
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
já to zkoušel na půjčeném Nissan QQ 1.2 s předohrabou
bylo to hrozně nudný, tak jsem si s tím hrál. chtělo mi to chcípnout motor (start/stop), byť jsem jel asi 80
všechno jsem rychle pustil a nic nestalo, ale už jsem s tím pak přestal blbnout 



Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
Jinak kappa 20v turbo má stále lanko od pedálu na klapku. Jtd už má elektroniku. 2,4 20v atmo si už nepamatuju,je to už 10 let co ji nemám.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw Ti 2,4 jtd 154 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo- EX
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw - EX
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex
Alfa 159 sw Ti 2,4 jtd 154 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo- EX
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw - EX
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex