Tak trochu mám v hlavě myšlenky, zda koupit / nekoupit / vysr...kakat se na Kappu. Tohle (a nejen tohle) fórum mám přečtený skoro i pozpátku, ale to správný "popostrčení" nebylo nalezeno. Je to na všech fórech s orientací na konkrétní značku dost podobný - lišky si chválí svůj ocas. A pak v podpisech lítá "ex-kappa x, ex-kappa XY, ex-kappa XYZ,..." To človeka taky nikam neposune.
Vím, že tyhle auta se "levně" daly koupit už kolem roku 2008-2010. Jenže - za peníze, za jaký se to (údajně) dalo tehdy ojetý koupit, se dnes moc aut v bezproblémovém stavu sehnat nedá. Jistota je, že v ČR je případná koupě Kappy víceméně ekonomická sebevražda. Pokud to není od prvního majitele, který měl auto od novoty (kolik jich asi bude?) a opravdu se o auto staral. Nereálné... Pročtení fóra mě utvrdilo v typicky českém "s*re se to, pryč s tím" - hezky umejeme, blikneme, dáme na net s cedulkou TOP STAV a NEHAVAROVANÉ (nebo něco na ten způsob) a čekáme na nic netušícího blbečka, kterej uvěří historkám o supr stavu, bez zjevných i skrytých vad, spoustě investic do nových dílů (jasně, i Starline je značka



Další věc je, že "koupit, pojezdit a pryč s tím" není zrovna můj styl. Od auta chci, aby vydrželo sloužit a bylo za rozumný peníz opravitelné výrazně déle, než jedna perioda STK. A zároveň svým zevnějškem a projevem nepůsobilo jako magnet na hochy z VB.
Z fóra vím, že tyhle auta mají sem tam takový ty italský vrtochy v elektrice. Některý josu tu i hezky popsaný a vyřešený. Ale je jich jen pár. O životnosti motorů a převodovek nic moc. Reference typu "mám to a fpohodě" mi taky v ničem nepomůže. Totéž o tlumičích. U S.W. zejména o zadních se tu človek dočte jen to, že "jsou drahý, nedají se sehnat a tak tam bastlíme tlumiče ze sedanu". Nezdá se mi, že by Kappa bylo zrovna auto pro bastliče...
Což mě vede k následujícím dotazům:
- životnost motorů 2,0 20V (i turbo) a 2,4 benzín. Kolik ty motory reálně vydrží, aniž by se odporoučely šály na klice, sjely vačky, rozsypaly zdvihátka nebo to žralo olej?
- je motor 2,0 20V identický s tím, co byl ve Fiat Bravo HGT/Marea/Coupé?
- proč mají motory na bazarových autech flekaté a oloupané víko ventilů? Přehřátí? Oxidace hliníku? Až na jeden kousek to měly snad úplně všechny.
- životnost převodovek výše zmíněných motorů? Existuje typická závada? Např. u Fiatů Bravo/Brava 1,4 12V se kolem 300.000km roztrhl diferenciál. Tak jestli u Kappy není podobná libůstka?
- reálná spotřeba výše uvedených motorů (co je na papíru od výrobce mě vždy spíš pobaví...)?
- jak moc se na to v současnosti (ne)dají sehnat díly, ideálně nové? Tedy ty, bez kterých je auto nepojízdné (viz. motorové díly, poloosy, klouby, elektronika, ramena, plechařina,...)?
- jaké je záměnnost dílů v rámci koncernu FIAT? Co je vyzkoušené (interiér, elektronika, atp.)?
- kde začíná (nehavarované auto, bez zásahů do kastle) rezavět jako první a která další místa jsou pro napadení liškou typická? Např. u některých Fiatů je vyjmenuju z hlavy v pořadí, jak se koroze objevuje, ale u Kappy relevantní informace jaksi nenalezena. Leda by to bylo někde schované jen pro registrované

Kdo dočetl až sem, tomu gratuluji a předem děkuji za přínosné a hodnotné odpovědi.