Nemám pocit, že by to bylo optickým klamem. Když srovnám Kappu SW (kterou jsem měl) a Ceed SW (jako ta nižší střední) tak ta Kappa má podle mě prostě ten vlez do kufru menší. A je to tím co jsem psal. Kufr jako takový je na SW slušný až ve chvíli kdy se vyhodí ta mezipodlážka. To ale u Kappy není na škodu, Kappa SW stejně jako třeba 156 SW nikdy neměla být klasický stěhovák jako třeba Mondeo. Ani mě to nějak zásadně neomezovalo, jen hafan to měl do auta dost vysoko. Ale konfrontaci s metrem se nebráním.S_z_Vikingova píše: ↑pát čer 22, 2018 10:59 Výřez v nárazníku? To je optický klam. Nárazníky totiž u novějších aut "lezou" stále výš, na úkor plechu. Na MB a BMW kvůli tomuhle téměř přestaly existovat přední blatníky. Takže u současných aut se ti to může jen zdát, že mají větší "díru". U Kappy jsou jednoznačně větší zadní podběhy kvůli složitější nápravě. Třeba Alfa GTV se tvářila, že má na kupé slušný kufr, reálně se do něj vešla jen rezerva a svačina.
Ty Nivomaty OK, to jsem si špatně pamatoval. On nestál 40 tisíc jeden, ale sada na zadní nápravu. Takže ne 80, ale 40.