Nova Delta 1.9 TT
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Nova Delta 1.9 TT
Zdravím vás chcem si kúpiť novú deltu. Dnes som bol obzerat a previesť sa na dvoch kusoch.V obidve Delty mali motor 1.9tt . Nepoznám ten motor ale zvuk mi prišiel veľmi ostri ako u starej Cromy 1.9 Mám doma mapou 2,4jtd a motor ide krásne hladko ano viem že kappa je valec ale tá 1.9ka tt je ostrá. Má to mať taký ostrejší zvuk??Viete mi poradiť na čo si mám dať pozor pri kúpe novej Delty.Pozeram niečo okolo 2010-2012 a niečo okolo100tis.km. Ďakujem za odpovede.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Že by to byl nějaký tichošlápek to fakt ne, ale dlouhodobě můžu srovnávat jen s benzínem, ten je samozřejmě mnohem tišší. Jestli vybíráš něco kolem pěti let, tak ať už to má vyměněné rozvody. Taky bych se podíval, jak často se měnil olej, ten interval 35 tisíc mi přijde smrtelný, já měním po 15 tisících. Rozhodně bych se projel, musí to táhnout od 1500 otáček a ve třech tisících ještě víc zabrat a nepoleví až k červenému. Na další drobnosti se klidně ptej.
Delta S Momo 1.9 twinturbo
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
Dosť sa obavam toho bi turba koľko to vydrzi ci ma to nenechá na ceste. Čím novšie tým viac sa človek obáva. Je niečo špecifické na čo si mám dať pozor pri kúpe Delty niečo typicke čo odchadza u tohto auta ? Určite pozriem servisnu knižku kedy čo bolo menene. Chcem s tým robiť trasu 1300km je to pohodlné ako staršie lancie. S kappou som max. spokojny neviem čo ponúkne Delta. Ďakujem.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Co odchází asi nepovím, mám to od novoty a teď mám najeto 115000. Zatím odešla baterka a tento týden jeden parkovací senzor. Pohodlné to je, polohu jsem si hledal o něco déle než v Lybře, ale jsem spokojený. Možná bych se vyhnul panoramatické střeše a aktivnímu podvozku. Já mám obojí, je to super, ale ta střecha ubírá na prostoru nad hlavou a podvozek bude do budoucna pěkně drahý na výměnu. Ty turba těžko říct, jak se k nim předchozí majitel choval, já poctivě ohřívám a pak dochlazuju, tak doufám, že vydrží. Jinak se turbo dá sehnat od 15 do 30 tisíc. Dávalo se ještě do saaba a do opelu. Pak bych při koupi určitě měl diagnostiku a kouknul se, jak je na tom DPF, já jsem koukal tento týden a mám zaplnění 25 procent, to není špatný, ale poctivě regeneruju a jezdím hlavně delší trasy.
Delta S Momo 1.9 twinturbo
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Re: Nova Delta 1.9 TT
Ja jsem nekde cetl, ze nejvetsi slabina je vsechno od spojky az k homokloubum. Udajne to neni dimenzovane na tak velky kroutak a auta s vetsim najezdem maji problem. Ale auto nevlastnim, tak ze vlastne nevim nic.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
Tie dlhé trasy budem jazdiť aj ja takže to nebude problém. Ako zistím či je ten DPF filtre v poriadky?Jedna z tých dvoch lancii čo som včera skusal mala po naštartovaní cca to bolo nastartovane 4-5min. tak trochu zvláštne štiplave alebo neviem ako to popísať spáliť z výfuku,môže to byť tým filtrom .Nemám skúsenosti s tým filtrom mal som lanciu themu,mapou VIS a kappu 2,4jtd takže neviem.ten filtre sa vypaluje automaticky?má nejaký veľký vplyv na jazdu-nemôžem ma to nechať stáť na ceste keď sa to podrbe.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Ano toto ekologicke kurvitko, te na cestě nechat muze v pripade, ze se nebude opakovane regenerovat napr. v dusledku neustaleho popojizdeni po meste a tim ze se ucpe. Ridici jednotka vyhlasi chybu motoru a motor spadne do nouzaku.
Ale to je malo pravdepodobne a nebudu te tim strasit. Dneska ma DPF vsechny naftove motory Euro 4 a vice a nejak to funguje.
Jsou dva zakladni principi bud vstrikovanim mocoviny do nafty, vetsinou proste po natankovani ti do nafty ze specialni nadrzky vstrikne trochu mocoviny, ktera umoznuje chemickou reakci snizovani teploty horeni sazi v DPF a vypalovani DPF probiha prubezne.
Nebo ridici jednotka jednou za cas podle ucpani DPF (sleduje tlak pred a za DPF) nastavi vypalovani filtru vstrikuje do motoru mnohem vic nafty, ktera nestiha zhoret v motoru a dohoriva az ve vyfukovem potrubi vcetne DPF a tim se vypaluji saze zachycene v DPF za vyssich teplot a toto spalovani je udajne ekologictejsi o cemz pochybuju- trva nekolik minut nekdy i desitek minut podle ucpani DPF a vyfuk je rozpalen skoro do cervena a no a pokud v teto fazy vypnes motor, tak se proces prerusi a po nastartovani nepokracuje. Tim se zkracuje zivotnost filtru. Proto ten kdo jezdi dalky, tak ma mensi pravdepodobnost, ze proces vypalovani prerusi a proto vseobecne delsi zivotnost a samozrejme i pri delsich jitdach nizsi spotreba mene akcelerace a mene sazi zanasejicich filtr atd. Vypalovani lze spustit rizene pres diagnostiku, coz je jedna z moznosti v pripade totálního ucpani a nouzove rezimu o kterem jsem psal na zacatku.
Ten druhy zpusob pouzivaji motory JTDm, jestli je to i pripad JTTDm nevim, ale rekl bych ze ano.
Ale vic bych se bal o spojku, prevodovku jak jsem psal nez o DPF.
Ale to je malo pravdepodobne a nebudu te tim strasit. Dneska ma DPF vsechny naftove motory Euro 4 a vice a nejak to funguje.
Jsou dva zakladni principi bud vstrikovanim mocoviny do nafty, vetsinou proste po natankovani ti do nafty ze specialni nadrzky vstrikne trochu mocoviny, ktera umoznuje chemickou reakci snizovani teploty horeni sazi v DPF a vypalovani DPF probiha prubezne.
Nebo ridici jednotka jednou za cas podle ucpani DPF (sleduje tlak pred a za DPF) nastavi vypalovani filtru vstrikuje do motoru mnohem vic nafty, ktera nestiha zhoret v motoru a dohoriva az ve vyfukovem potrubi vcetne DPF a tim se vypaluji saze zachycene v DPF za vyssich teplot a toto spalovani je udajne ekologictejsi o cemz pochybuju- trva nekolik minut nekdy i desitek minut podle ucpani DPF a vyfuk je rozpalen skoro do cervena a no a pokud v teto fazy vypnes motor, tak se proces prerusi a po nastartovani nepokracuje. Tim se zkracuje zivotnost filtru. Proto ten kdo jezdi dalky, tak ma mensi pravdepodobnost, ze proces vypalovani prerusi a proto vseobecne delsi zivotnost a samozrejme i pri delsich jitdach nizsi spotreba mene akcelerace a mene sazi zanasejicich filtr atd. Vypalovani lze spustit rizene pres diagnostiku, coz je jedna z moznosti v pripade totálního ucpani a nouzove rezimu o kterem jsem psal na zacatku.
Ten druhy zpusob pouzivaji motory JTDm, jestli je to i pripad JTTDm nevim, ale rekl bych ze ano.
Ale vic bych se bal o spojku, prevodovku jak jsem psal nez o DPF.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
Ďakujem za podrobné vysvetlenie. Auto chcem kúpiť vo Švajčiarsku a jazdiť na slovensko na východ takže cas na vypalenie mu dám. Dúfam že tej prevodovke a poloosiam nejaky švajčiar nenakladal na max. Jazdia tu dosť slušne a podľa predpisov,autá sú servisovane jedine čo robia zlé je že po naštartovaní hneď zaradia rýchlosť a idú. Nemôžem sa na to pozerať a hlavne v zime je to fakt kruté k autám.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Stav DPF zjistis pres diagnistiku v servisu. Vypalovani se pozna jednoduse podle hlucneho vetraku a o hodne zvysene spotreby. Vetrak bezi proto, aby to prehlusilo zvuk horeni, ktery je fakt desivy Kdyz zjistim, ze vypaluje, tak se snazim jet plynule a dojet to do konce. Samozřejmě si to vzdycky vzpomene tesne pred prijezdem do garaze, uvital bych nejakou moznost volby. Kdyz regenerace neprobehne víckrát za sebou, tak to do nouzaku nespadne, pouze se rozsviti kontrolka dpf a donuti te aspon jednu regeneraci dojet do konce. Ten stiplavy smrad je u modernich dieslu normalni, treba v garazi je to dost neprijemny.
Delta S Momo 1.9 twinturbo
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
Na fórach som čítal že je to pekne odhlucnene ale mne to tak neprišlo, je pravda že som jazdil len po dedine a mimo max 90km/h takze pri rozjazdoch je ten motor dosť počuť vo vnútri. Ako je to na diaľnici je to tiché ??Keď to porovnam s kappou tak odhlucnenie je slabé na to že je to o dosť novšie auto.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
Ešte som si všimol že koberček pod nohami vodiča je u väčšiny vydrety pod pedalmi a autá majú okolo100tis.km.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Tak tam to mam vydrene stejne a pedaly taky osoupane. Kdybych to vymenil, tak ale auto muzu ukazovat jako nove
Delta S Momo 1.9 twinturbo
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8408
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Nova Delta 1.9 TT
Jako zásadní problém vidím porovnání s Kappou. Bez ohledu na stáří těch aut je Kappa minimálně o třídu výš.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv úno 02, 2012 22:33
Re: Nova Delta 1.9 TT
To máš pravdu ze to porovnavam s kappou. Škoda že tu kappu nerobia novú. Ale určite by nebola ako tá stará.
Re: Nova Delta 1.9 TT
Pokud chceš nástupce Kappy, tak nesháněj Deltu, ale Thesis .
ex. Lancia Lybra 1.9 JTD 85 kW
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm