Diagnostický kabel AntiZmrd001

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..

Má smysl nabídnout nováčkům diagnostiku - podrobnosti v textu?

Ano - nováčkům se bude hodit.
4
24%
Ano - bude se hodit i ostatním.
11
65%
Možná - ale cena je pro toho kdo kupuje auto moc vysoká.
0
Žádná hlasování
Možná - jenže kdyby koupili jiné auto tak je jim to na nic.
0
Žádná hlasování
Ne - budou věřit spíš cebii a počítadlu kilometrů.
0
Žádná hlasování
Ne - lidi s tím nebudou umět zacházet.
1
6%
Jiná možnosti - potřeba napsat :-)
1
6%
 
Celkem hlasů: 17

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Diagnostický kabel AntiZmrd001

#1 Příspěvek od Jiří 588 »

Ahoj,
protože jsem byl zase jednou svědkem, co vše prodejci aut zkouší a jací jsou to šmejdi...
A zároveň tu v každém druhém příspěvku vidím, že někdo něco diagnostikuje problém bez skutečné diagnostiky, tak mě napadla myšlenka...

Koupím pár kabelů a upravím je, aby šel načíst motor, airbagy i ABS a nabídnu je zdejším nováčkům.

Odhaduji, že finální cena bude kolem 250-300Kč.
Software bude nutné stáhnout ale nachystal bych návod krok za krokem.

Můj cíl je, aby to lidem pomohlo, ale zase se mi na to nechce doplácet a být charita. Takže chci mít zaplacené náklady.

Než to udělám... tak se raději ptám, jestli to má vůbec smysl.
Někdy mi přijde že ti lidé raději vysolí 500kč za "ověření" 10-15 let starého auta, kde se stejně nic nedozví, protože poslední záznam je před X lety a od té doby to mohl někdo 5x orvat ze všech stran a narovnat ve stodole mezi vratama.

Tak mě zajímá váš názor, jestli ta diagnostika někomu pomůže.

P.S. Možná je to takový výkřik do tmy, ale když jsem teď viděl jak chtěli oje*at kámoše, tak jsem si říkal, že někteří lidi jsou fakt svině, a ví jak tomu kupujícímu lhát aby to sežral. Ten nemá moc možností se bránit.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#2 Příspěvek od Jaromír 592 »

Spíš bych se na to podíval tak:
-kolik stojí kabel kterej chceš vyvinout.kkl kabel s přepínačema stojí cca 450kč.A bez práce.
-Co to bude umět navíc oproti kabelům které se dnes dají koupit.
-Co s tím kabelem dokážeš zjistit.Cebia je blbost.U ojetýho auta nemáš nikde jistotu šetrnýho zacházení ale to nezjistíš ani diagnostikou
-Kilometry zjistíš jen u některých aut.Ale i tak je to jen 10 procent informací.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#3 Příspěvek od Jiří 588 »

Vezmu to postupně :-)

- já jsem schopen KKL i s dobrým přepínačem připravit za 250-300 - pro nováčka je to úspora, a to že se s tím budu chvilku patlat je můj problém (dobrý přepínač = ten co se nerozsype po deseti přepnutích)
- kabel bude umět přesně to, co ty které koupíš (model s přepínačem) ale navíc k němu bude poměrně podrobně udělaný návod a mohli bychom i zde na fóru uvést třeba postupy kontroly, jaké hodnoty mají vykazovat snímače, případně co jaké chyby znamenají - myslím například co znamená špatná váha vzduchu hlavně finančně a pracností opravy
- myslím že načíst auto je tak 30-50% informací pokud víš co jaká věc znamená
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#4 Příspěvek od Jaromír 592 »

Tak poctivej kabel by se samozřejmě hodil.Hlavně s delší šňůrou.

Pokud by byly v dosahu informace kolik má jaké čidlo dávat hodnoty bylo by to fajn.Ale to je projekt na delší dobu.


Načtení auta je tak těch 30 % Je fakt že málo kdo umí správně diagnostikovat auto.Včetně mě.Live data na mě vyhodí nějaký hodnoty jsou tam i očekávané hodnoty ale podle mne je to blbost
(ty očekávané).

Myslel jsi při tom postupu to udělat i jako takovej itinerář Jak to kontrolovat?
Např.třeba u Lybry:
-zkontrolovat interiér stav opotřebení.(cekem se dá dost odhadnout podle hlavice řadící páky.Když je hodně odrbaná tak buď má auto dost najeto nebo jezdilo ve městě tedy bude jeho opotřebení větší)Popř fotku: Můžu dodat.Mám 400tis km.
-Zahřát auto zkontrolovat topení(bývají problémy s motorky)
-zkontrolovat spojku jestli neklouže.(vyjet na dálnici zařadit 5 a v 80km/h dát plnej plyn-sledovat otáčky jestli se nezvedají a neklesají=prokluz )

Nebo se chceš zaměřit jen na diag?
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2332
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#5 Příspěvek od Jan 69 »

tak já sice žádný auto kupovat neplánuju... ale diag. kabel z podrobným návodem bych rozhodně uvítal
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159, 166
Fiat 127, 131

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#6 Příspěvek od Jiří 588 »

Já to myslel hlavně ohledně diagnostiky.

Ohledně stavu by to bylo taky super, jen mám obavu, jestli to půjde napsat nějak univerzálně.
Máš auta co jezdily 300tis. po dálnici a pak máš auta co jezdily 100tis. po našich cestách.
Stejně tak auta od rodin a leštěnky a pak super kategorie - naleštěné vraky z bazarů budící dojem skoro nového auta.
I když to co píšeš ty je možné kontrolovat nezávisle na stavu a čemkoliv - dalo by se to udělat.

U té diag mám představu napsat tam kus o instalaci a nastavení. Pak připojení, kontrola základních údajů.
Já jsem třeba po 2 letech s Lybrou přišel na to, že tam je jednotka z Brava (proto to taky CENSORED jelo) - jednotka má totiž identifikační číslo a jde o ní pak víc najít na internetu.
Dál čtení chyb, rozlišit chyby fatální a chyby co nepůsobí problém.
Na někoho tam třeba vyskočí EGR, člověka to může odradit, přitom stačí záslepka a je po problému.

U Lybry jsem kdysi došel na to, že KM můžeš ověřit "oklikou", protože v jednotce ABS (nebo možná AIRBAG) je čas který ta jednotka běží. Na internetu si dohledáš průměrnou rychlost auta, myslím že je to tak 60km/h a pak dopočítáš z minut v jednotce přibližné kilometry. Myslím že by musel být pan zmrdo-bazarista velký machr, aby dokázal přepsat údaje i v další jednotce.

Další perlička co znám - kamarád diagnostikoval Ford Tranzit... vypsalo to chybu asi úplně všeho. Takže zkusili vyměnit jeden díl z jiného auta a problém byl stále stejný - hromada chyb. Pak zoufalí zavolali do Fordu a tam jim řekli ať vymění startér, že když je vadný tak jde skoro do zkratu a hodně poklesne napětí - tím pak začaly jednotky a čidla bláznit a podle toho to vypadalo. Po výměně startéru najednou vše OK.

Něco takového bych si představoval postupně vybudovat.
Nevím jestli se zaměřovat přímo na Lybru, nebo jestli to napsat obecně...

Pokud by sem pak přišel nováček, tak najde hromadu znalostí + může za pár peněz sehnat kabel a třeba to sníží riziko průseru o 50%.

P.S. Já s tou diag taky nic neumím, ale troufnu si říct že při nákupu auta by mi pomohlo i to málo co vím.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#7 Příspěvek od Jaromír 592 »

To zní zajímavě. Myslím že se mnou budeš moct počítat i když budeš potřebovat nějak pomoct.Přecejen jsem se s multiecuscanem něco natrápil.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#8 Příspěvek od black_sheep 666 »

pro nákup vozidla je to docela bezpředmětný. aby člověk uměl s diagnostikou, tak bude muset o autech něco vědět. a když už něco ví, obvykle i pozná šméčko. takže dost úzká cílovka lidí co:

- umí s IT, aby to rozchodili (návod je pro určité lidi beztak málo, prostě to nedaj na první nečekaný chybě)
- poradí si s výstupem z diagnostiky
- nepoznají šméčko

takže přepínací kabel určitě super, ale cílovka budou spíš stávající majitelé nebo lidi co si chtějí jen ještě doověřit cosi, otázka je, kde ti to dovolí vůbec připojit. už jsem se setkal s problémy v bazarech ;-)
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#9 Příspěvek od Jiří 588 »

Jaromír 592 píše:To zní zajímavě. Myslím že se mnou budeš moct počítat i když budeš potřebovat nějak pomoct.Přecejen jsem se s multiecuscanem něco natrápil.
Dneska jsem řešil, jak vytáhnout z MultiEcuScanu - nebo obecně z počítače obrázky krok za krokem pro návod.
Nechce se mi totiž dělat PRINT SCREEN + to ukládat v malování a výstřižky jsou taky o ničem.

Našel jsem neplacený program "Debugmode WINK" na screenování obrazovky.
Vždy když zmáčknu delete, tak to udělá fotku aktuální obrazovky + to zobrazí i kde je kurzor myši (ta pak jde před uložením posunout).
Když to pak uložím jako HTML, tak se mi vytvoří složka s obrázky, což přesně potřebuju.

Nějak začneme a buď to k něčemu bude, nebo to zahodíme.

Do konce týdne se vrhnu na návod, jak předělat KKL kabel, aby uměl i Airbagy a ABS.
Možná tam dám ještě tip jak to koupit z Ebay, pokud by chtěl někdo ušetřit nějakou korunu.
Budu pokračovat zprovozněním a pak musíme vymyslet jak a čím začít diagnostikovat, aby z toho lidem nešla hlava kolem.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8407
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#10 Příspěvek od Harous 239 »

black_sheep píše:otázka je, kde ti to dovolí vůbec připojit. už jsem se setkal s problémy v bazarech ;-)
Jednoduchý. Nedovolí, nekoupím tam ani poklice. Natož auto...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#11 Příspěvek od black_sheep 666 »

Harous píše:
black_sheep píše:otázka je, kde ti to dovolí vůbec připojit. už jsem se setkal s problémy v bazarech ;-)
Jednoduchý. Nedovolí, nekoupím tam ani poklice. Natož auto...
nekoupíš, koupí jinej. ikdyž u lancie možná budou rádi za každý zájem, už jen kvůli předsudkům. ale to už je offtopic :)
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8407
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#12 Příspěvek od Harous 239 »

Pokud koupí jinej tak už mi je to šumák. Jeho věc. Ale pokud mi nedovolí prověřit si stav auta tak nevidím důvod proč tam kupovat. A jim to taky úplně jedno není. Auto stojící na bazaru pro ně není kšeft, potřebujou to točit rychle.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tomzder
Příspěvky: 26
Registrován: úte pro 09, 2014 14:24
Bydliště: Zlín

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#13 Příspěvek od tomzder »

Zdárek, platí ještě nabídka kabelu s info? Klidně bych koupil...

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#14 Příspěvek od Jiří 588 »

Ahoj, můžeme se domluvit... napiš mi SZ. Někdy těsně před svátkama se k tomu dostanu.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001

#15 Příspěvek od Jiří 588 »

Zkusím to sem postupně psát... když to někdo zhodnotí jako užitečné, tak to můžete předat do kategorie návodů.

1. Pořízení kabelu

1.1 Krátký popis tří kabelů, které na Lybru pasují
a) VAG-COM KKL
- nejlevnější a nejdostupnější, ceny na EBAY jsou od 120 Kč za kus
- doporučuji vybrat něco od - + 150 Kč nahoru, protože ty nejlevnější jsou někdy dost špatně zpracované a u některých nejsou v patici některé piny, na aukru se cena pohybuje kolem 160 Kč a víc.
- celkově je těch kabelů hodně různých verzí, mě vždycky stačilo to nejobyčejnější ale vím že po rozdělání vnitřek často vypadal jinak - asi je hodně různých variací... nicméně krom 2 nejlevnějších šmejdů vše vždy fungovalo

Po úpravě jste schopní s tím kabelem načíst ABS(pin1), AIRBAGY(pin3), MOTOR(pin7) a POSILOVAČ(pin9).
Úprava spočívá ve vytvoření propojení mezi pinem 7 na plošném spoji a pinem 1,3,7,9 na konektoru.
Aby to nešlo napřímo do všech, tak se mezi to dá přepínač.

Tento kabel toho vyčte hodně ale neumí zapsat, nastavovat, nebo resetovat nějaké intervaly.

b) ELM-327
- záleží na provedení a na verzi, ale ceny jsou tady kolem 300Kč, na EBAY kolem 200Kč
Lepší verze jsou od 500 nahoru. V čem je to lepší se mě neptejte.

ELM-327 se neupravuje přepínačem (nebo o tom nevím) - načítá hlavně motor a umí i něco zapsat, něco nastavovat a resetovat nějaké intervaly. (u Lybry to nevyužívám-není co nastavovat)

c) Kabel VAG COM pro fiat alfa lancia
- jedná se o verzi popsanou v bodu A se všemi vlastnostmi, která už je ale už z výroby navíc vybavena přepínačem, takže není potřeba se v ničem vrtat.

Celkově nejsem zastáncem bluetooth. Verze s bluetooth se dají pořídit už od 130Kč.
Tuto jedinou verzi nemám odzkoušenou. Pokud někdo můžete něco napsat o funkci budu rád. Verze B-T by se mohla hodit pro měření dat za jízdy, kdy třeba u Lybry jsou trochu otravná dvířka pojistkové skříně, které se kvůli kabelu musí nechat otevřené.
Já jsem stará škola a důležitá data z řídící jednotky musí jít po kabelu :-)

Zatím jsem neměl možnost otestovat 3-pinový konektor na starší auta. Myslím že jsem zkoušel jedno nebo dvě auta a úspěšný jsem nebyl. Každopádně přímo na OBD koncovku jde dokoupit redukce na 3-pin, na EBAY se dá koupit i set s kabelem VAG COM.

Shrnutí - kabel dneska stojí pár korun a vyplatí se ho koupit - i když bych si pak auto fiat/alfa/lancia nekoupil. Třeba VAG-COM poslouží i na koncernová auta, takže riziko vyhození peněz se minimalizuje.
Většina z toho, co dneska člověk koupí funguje bez problémů, varoval bych jen před tím úplně nejlevnějším - to může být nekvalitní, ale není to pravidlo.

Další díl bude úprava kabelu VAG COM.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Odpovědět