Vše o Lancii

Netechnický debatní kroužek o všem, co vás napadne...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Vše o Lancii

#1351 Příspěvek od Harous 239 »

Sakra auta tam ale v klubu mají parádní. :D
https://www.americanlanciaclub.com/
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
KUZMA 663
Administrator
Administrator
Příspěvky: 396
Registrován: pát led 08, 2010 22:31
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o Lancii

#1352 Příspěvek od KUZMA 663 »

Zrovna minulý rok se tam ptala vnučka prvního dovozce Lancii.

Jsem Monica Russo, vnučka Giuseppe „Pippo“ Russo, který byl prvním dovozcem automobilů Lancia do USA. (1927-1940). V těchto letech byl také prezidentem společnosti Lancia USA (se sídlem v New Yorku).

Snažím se najít informace, obrázky, kontakty atd.

Mohl bych použít vaši pomoc k vysledování historie mého děda.

Předem děkuji „grazie in anticipo“.

Monica Russo
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá

Uživatelský avatar
KUZMA 663
Administrator
Administrator
Příspěvky: 396
Registrován: pát led 08, 2010 22:31
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o Lancii

#1353 Příspěvek od KUZMA 663 »

Z jedné aukce v US v R. 2011 byla prodána Lambda roadster z roku 1927 koupena v New Yorku
https://www.conceptcarz.com/profile/140 ... eries.aspx
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá

Uživatelský avatar
KUZMA 663
Administrator
Administrator
Příspěvky: 396
Registrován: pát led 08, 2010 22:31
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o Lancii

#1354 Příspěvek od KUZMA 663 »

Pro mě nové poznatky.

Přeloženo googlem

FCA nyní cestuje do Spojených států s Alfa Romeo jako svou nejvhodnější (prémiovou) značkou, ale i Vincenzo Lancia jednou skončil na břehu Ameriky s jeho vlastní značkou. Jako typický podnikatel z Piemontu, který toho na jih od Alp ještě moc neviděl, se nejprve vydal do New Yorku. Nejprve řekneme, ale ve skutečnosti tam ten muž už byl pro jiné účely; soutěžil ve Vanderbilt Cupu 1905 a 1906 (obrázek výše) jako řidič Fiatu. Byly to dny, během nichž už pracoval na své vlastní značce a byl talentovaným inženýrem. Vždy usměvavá Lancia byla srdcem obchodníka a také opravdovým dobrodruhem, i když si také mohl užít příležitostnou noc v Turíně s hrou „bocce“ (pétanque). Bylo to jeho podnikání, které mu přineslo jeho mezinárodní prestiž, zejména díky báječné Lambdě, kterou si objednali bohatí lidé z celého světa.



Ve druhé polovině dvacátých let získala Lancia vlastní velké výrobní místo na Corso Peschiera (obrázek nahoře) a nechala tam vyrobit elegantní Dilambdu. Do té doby prodával v USA několik automobilů, a proto považoval za dobrý nápad začít vyrábět také přes rybník. Američané velmi ocenili moderní a pohodlné Lancie. Švédská hollywoodská hvězda Greta Garbo ji s radostí nechala vyfotografovat například na lambdě (obrázek výše). Frank M. Ferrari (nepříbuzný) založil společnost „Lancia Motor Sales Corporation“ v roce 1925. Garbo a mnoho dalších slavných Američanů od něj koupili své Lancie. Ferrari bylo COO koncernu s názvem „City Trust“ spolu s dalšími italsko-američany, jako jsou Victor Rocca a Michael M. Longo. Společně vlastnili asi padesát společností.



Skutečnost, že tito podnikatelé všichni nosili italská jména, Lancii okamžitě nevyvolala žádné potíže. Sám jako průmyslový Piemont byl příkladem italského podnikání. Proto těmto mužům svěřil výrobu svých špičkových automobilů. Jeden Antony Flocker, syn italské matky, údajně přesvědčil Vincenza a přiměl ho, aby do toho šel. Lancia byla z myšlenky na americkou rostlinu nadšená a - jak se často stávalo - se sama rozhodla uskutečnit ji. V té době se s nikým v Turíně neporadil (přesněji v roce 1926). V té době téměř úplně vyvinutá Tipo 220 Dilambda byla s vysokým stupněm pohodlí dokonalým vozem pro tuto práci. Jediné, co zbývalo, bylo vyvinout motor s více válci, a tak Lancia udělala; 398 ccm V8 s úhlem 24 stupňů.



Nový model měl být představen na americkém autosalonu v roce 1928. New York Auto Saloon byl v té době největší na světě. Rovněž bylo dohodnuto, že další verze budou debutovat na Národním autosalonu v Grand Central Palace 5. ledna 1929. V očekávání tohoto důležitého startu Lancia okamžitě uvedla své lidi do práce a řekla jim, aby vytvořili definitivní verzi podvozek. Jako akcionář výrobce karoserií (Pinin) Farina nechal pokrýt transformaci karoserie. Na projektu by také pracovaly Viotti a Boneschi (další dva karosáři). 29. září 1927 byla mezitím uvedena do života „Lancia Motor of America“. Tuto společnost měl na starosti sám Flocker, Ferrari a Lancia. Byl zakoupen starý závod Fiat v New Yorku a provozní hotovost činila celkem tři miliony dolarů, z nichž většina pocházela z vlastního kapitálu Lancie.



Flocker stále častěji trávil čas v konstrukčním oddělení Lancie v Turíně (obrázek nahoře a dole), ale nebyl pro to úplně nadšený. Spolumajitel nově vytvořené společnosti v USA zjevně vznesl řadu požadavků na vývoj. Technický personál Lancie tvrdil, že mnoho z nich bylo naprosto absurdních. I přes tyto boje však bylo vyrobeno 12 prototypů. Všechny byly vybaveny nejluxusnějšími karosářskými díly, některé dokonce se zlacenými detaily. Ty měly více společného s americkým smyslem pro kouzlo než s italským nádechem jemnosti a vynikajícího designu. Později by bylo jasné, proč Flocker svými žádostmi neustále zpomaloval projekt, což vedlo k tomu, že nebylo dosaženo plánovaného zavedení v New Yorku.




Auta byla nakonec převezena do států a 3. ledna tam cestovala také Vincenzo Lancia. Cestou chtěl kontaktovat své americké partnery, ale v té době to nebyl snadný úkol. Vincenzo se k nim ve skutečnosti nemohl vůbec dostat. Co se stalo přesně v této fázi, není zcela jasné, ale Vincenzo se během svých cest dostal do bodu, kdy si uvědomil, že byl ošizen. Flocker přiznal všechno v hotelu a řekl Lancii skutečné záměry akcionářů City Trust. Říká se, že Vincenzo byl tak šokován tím, co mu bylo řečeno, že opustil hotel zadními vrátky a vzal první loď zpět do Itálie. Tím se vlastně trochu vyhnul tomu, aby byl zatažen do dobrodružství, které by skončilo ještě horší. Ukázalo se, že se stal obětí utajování americké mafie. Ve skutečnosti byla to mafie, kterou vedli hlavně jeho bývalí krajané. Ve srovnání s upřímným - a pravděpodobně trochu naivním - Vincenzem byli zcela odlišným druhem podnikatelů. Naštěstí se mu podařilo utéct a celou věc vyhodil do vzduchu. Frank M. Ferrari byl gangstery nucen otevřít fiktivní továrnu Lancia za účelem obchodování s falešnými akciemi. „Lancia Motors of America“, a proto byl sám Vincenzo Lancia obětním beránkem. Po bližším zkoumání se ukázalo, že žádná továrna nebyla nikdy splacena a celá skupina „City Trust“ se rozpadla na kusy, jakmile tento skandál vyšel najevo. Flocker se nakonec postavil za Lancii a ušetřil Itala ještě více zármutku. Některé získané peníze a 12 Dilambdas byly vráceny Lancii.




Tato černá stránka v kariéře Lancie byla předmětem, o kterém talentovaný průkopník - pochopitelně - nerad mluvil. Dilambda se začala vyrábět v Turíně a byla postavena více než 700krát v několika verzích až do roku 1938. Všechny byly vybaveny motorem V56 o objemu 3956 cm3 s litinovými hlavami válců (obrázek výše). Zatímco Dilambda měla od Lambdy mnoho různých technických charakteristik, mimořádně tuhý podvozek (i když nyní oddělený od karoserie), nezávislé zavěšení vpředu, termostat v chladiči a čerpadlo kapaliny byly ohromující vynálezy. Dalšími typickými detaily byly zadní světla ve tvaru loga Lancia a systém proti krádeži, kterým bylo možné blokovat řazení. Ten druhý může být neoficiálním důsledkem krátkodobých a traumatizujících zážitků Vincenza v kriminálním New Yorku. Gianni Lancia, Vincenzův syn, později vzal úspěšnou Aurelii do zámoří; spásná milost pro jeho otce, který už v té době zemřel. Lancia skončila v USA, když byla také v rukou Fiatu, ale opět bez velkého úspěchu. Žádný Američan si pravděpodobně nebude pamatovat Beta berlina. Možná jeden nebo dva by byli Scorpion, ale Beta Montecarlo bude pravděpodobně ta nejslavnější… Italské ženské sportovní auto, které si zamiloval hollywoodský VW „Herbie“. Přesto v USA existuje skutečný fanklub, což hodně říká o síle a vášni této značky.


Zdroj http://lanciafan.blogspot.com/2015/01/t ... s.html?m=1


Italský ne tak přesný
Zdroj :
https://www.google.com/amp/s/www.repubb ... 67988/amp/
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Vše o Lancii

#1355 Příspěvek od Harous 239 »

Díky, zajímavý čtení. Netušil jsem, že Lancia a USA mají tak zajímavý příběhy.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
KUZMA 663
Administrator
Administrator
Příspěvky: 396
Registrován: pát led 08, 2010 22:31
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o Lancii

#1356 Příspěvek od KUZMA 663 »

Československé penize a Lancia Lambda pro atentatnika.

Trochu delší čtení.

http://dejinyasoucasnost.cz/archiv/2007 ... ho-vraha-/
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 995
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Vše o Lancii

#1357 Příspěvek od black_sheep 666 »

Jen opravím, jednu nepřesnost automatického překladu :) a to, že american plant může být buď americká rostlina, nebo americká továrna.
KUZMA 663 píše: úte úno 09, 2021 02:19 Pro mě nové poznatky.

Přeloženo googlem

Italský ne tak přesný
Zdroj :
https://www.google.com/amp/s/www.repubb ... 67988/amp/
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Vše o Lancii

#1358 Příspěvek od Harous 239 »

Nadšení střídá zděšení... :(
https://www.auto.cz/potvrzeno-lancia-de ... 026-141116
"...nová Delta bude uvedena v roce 2026. V duchu nové strategie značky pak vsadí na elektrický pohon, Lancia totiž do budoucna hodlá nabízet pouze elektromobily..."
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: Vše o Lancii

#1359 Příspěvek od Oskar 58 »

Proč to má ty dva laufy? :)
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Vše o Lancii

#1360 Příspěvek od Harous 239 »

To asi chudák který to kreslil netušil, že to zprzněj elektrikou. :(
Trochu jsem doufal v rychlý návrat Lancie v podobě nějakýho crossoveru nebo městskýho SUV postavenýho na bázi Peugeotu 3008. Přijít takový auto v příštím roce tak ho beru hned. :( Teď i pochybuju, že to stihne Alfa Romeo s Tonale.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Dalin 580
Příspěvky: 529
Registrován: pon srp 06, 2007 14:26
Bydliště: Valašsko

Re: Vše o Lancii

#1361 Příspěvek od Dalin 580 »

Nejedná se ani tak o šok. Vždyť přeci vyšla před nedávnem zpráva, že FCA počítá s Lancií, ale bude se jednat pouze o elektriku. Stejně tak Tonale předělávají na elektriku, byť byly v plánu spalovací motory.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Vše o Lancii

#1362 Příspěvek od Harous 239 »

Tonale čistě elektrický nebude. Projekt se zpozdil s tím, že vedení koncernu není spokojený s výkony hybrdidní verze.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Aleš 292
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 824
Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Bydliště: Tanvald

Re: Vše o Lancii

#1363 Příspěvek od Aleš 292 »

Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw Ti 2,4 jtd 154 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo- EX
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw - EX
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex

Uživatelský avatar
Dalin 580
Příspěvky: 529
Registrován: pon srp 06, 2007 14:26
Bydliště: Valašsko

Re: Vše o Lancii

#1364 Příspěvek od Dalin 580 »

AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT

Uživatelský avatar
Dalin 580
Příspěvky: 529
Registrován: pon srp 06, 2007 14:26
Bydliště: Valašsko

Re: Vše o Lancii

#1365 Příspěvek od Dalin 580 »

https://www.clubalfa.it/400463-nuova-la ... -allestero

Překladač říká toto:

Včera se rozšířila fáma, že nová Lancia Ypsilon se bude s největší pravděpodobností vyrábět v závodě Stellantis v Zaragoze společně s Opelem Corsa a Peugeotem 208. Tato zpráva mnohým připomněla otázku týkající se míst výroby budoucích modelů, že Stellantis skupina chce v příštích letech vyrábět, aby znovu uvedla na trh některé ze svých značek. Vzpomeňte si například na Alfu Romeo a Lanciu. Zejména se nabízí otázka, zda by se nová Lancia Delta mohla vyrábět i v zahraničí.
Mohla by se nová Lancia Delta vyrábět v zahraničí?

Vůz Lancie s největší pravděpodobností vyroste na platformě STLA Medium a bude mít hodně společného s vozy jako Peugeot 308, Opel Astra, DS 4 a možná i nová Alfa Romeo Giulietta, pokud bude vůz skutečně postaven. To vede více než někoho k domněnce, že stejně jako nový Ypsilon, který se bude vyrábět společně s dvojčaty Opel Corsa a Peugeot 208, může stejný osud potkat i novou Lancii Delta. Výrobu vozu Lancia tedy bylo možné sloučit s výrobou jednoho z bratranců.

To by znamenalo, že by se vůz mohl vyrábět v některé z továren, které má Stellantis v Německu nebo Francii. Některé fámy totiž v posledních měsících dorazily i ze zahraničí. Zjevně jde o jednoduché předpoklady, které prozatím nejsou nikde potvrzeny.

Jistotu v tomto ohledu budeme mít s největší pravděpodobností již 1. března 2022. Ve skutečnosti k tomuto datu skupina Stellantis odhalí svůj průmyslový plán a pravděpodobně pochopíme, kde se bude nová Lancia Delta stavět.

Ve skutečnosti se jedná o jeden z již potvrzených modelů pro příštích pár let, a proto je pravděpodobné, že nějaké další podrobnosti o jeho příchodu se objeví ve fázi odhalování strategických plánů Stellantis. Ohledně tohoto vozu pamatujte, že se mluvilo i o Cassinu nebo Melfi, ale i v tom případě šlo jen o domněnky.

V Cassinu by vůz mohl být spárován s novou Alfou Romeo Giulietta, zatímco o Melfi se už nějakou dobu šušká, že v příštích letech uvidíme skutečnou revoluci se 4 novými vozy vyrobenými v jediné „super řadě“ výroby. , z nichž jeden bude patřit Lancii. Uvidíme tedy, jaké novinky v tomto ohledu dorazí během následujících týdnů.
Vykreslení Lancia Delta 2026
Nová Lancia Delta: je možné, že by se budoucí generace mohla vyrábět v zahraničí? 1. března se pravděpodobně dozvíme odpověď

Pro tuto chvíli však připomínáme, že nová Lancia Delta dorazí v roce 2028 a bude pouze elektrická. Novinka vyvolala mezi fanoušky ikonického modelu nemalé kontroverze, a to natolik, že musela zasáhnout nová jednička piemontské automobilky Luca Napolitano. Generální ředitel Lancie řekl, že nová Delta bude skutečnou Deltou a že z hlediska designu, technologie a výkonu nebude mít nic menšího než svého slavného předchůdce v rallye.

Na závěr také připomínáme, že Lancia uvede v následujících letech na trh další dva vozy. Nová generace Ypsilonek v roce 2024 a Crossover, který se možná v roce 2026 bude jmenovat Lancia Aurelia. Všechno to budou plně elektrické vozy.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT

Odpovědět