Svíčky vs. LPG - obyč / origo / speciální?

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Svíčky vs. LPG - obyč / origo / speciální?

#1 Příspěvek od Jiří 588 »

Mohu poprosit o zkušenosti se svíčkami?

1) Výběr svíček na Thesise - dilema jestli dát obyčejné, origo nebo speciální
- pro obyčejné svíčky hlasuje plynař - prý je lepší dát obyčejnou kvalitní svíčku a raději ji měnit častěji (někdo tvrdil že u LPG se na svíčky lepí měděnka a kupovat origo svíčky na 120tis. je blbost protože nevydrží)
- pro origo bych byl já z toho důvodu, že další sada originálních svíček s platinou nebo co to je - mi vydrží do smrti (jedno jestli mojí nebo auta) - mám ale obavu aby ty svíčky LPGčko neoddělalo moc brzo a taky viz poznámka výše s měděnkou - tak nevím
- pro speciální LPG svíčky není nikdo - všichni tvrdí, že je to placebo a že to v ničem není lepší - má někdo jinou zkušenost a důvod proč bych měl koupit speciálně svíčky na LPG?

Při nájezdu cca 10k ročně svíčky nebudu měnit moc často - chci jen vybrat optimální variantu.

2) Mám se bát, že svíčky nepůjdou ven? Jsou tam origo s tou platinou a myslím že jsou tam minimálně 80 000 km. Nějaký speciální způsob povolování?

3) Oddělání sání na V6 - přijde mi že kovové tělo sání drží na 2 nebo 3 šroubech vzadu. Je tam ještě něco víc?
Nevím jestli vydrží gumové kolínka na sání které vedou k trubkám, guma už je taková lesklá, takže už něco zažila - dají ty gumové mezikusy se někde koupit?

Na Opelu to neřeším, koupím co kde mají, měním na základě špatného pocitu že jsem to dlouho neřešil, a zatím to vždy jelo.
Ale musím říct, že je dost rozdíl mezi NGK a Bosch - normálně to fakt bylo poznat, že auto prvních pár km jelo divně - ale po pár desítkách km není poznat co v autě je.
Nikdy se nestalo, že by odešla svíčka a to už se jich tam pár vystřídalo.
Tak nevím jak s Thesisem - možná to moc řeším :)
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Svíčky vs. LPG - obyč / origo / speciální?

#2 Příspěvek od Harous 239 »

Zkus Richieho, mám pocit, že se svíčkami na LPG se dost natrápil.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Karel 6
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4574
Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
Bydliště: Soběslav tel:608853577

Re: Svíčky vs. LPG - obyč / origo / speciální?

#3 Příspěvek od Karel 6 »

Po zkušenostech bych řekl že plynu nejvíc svědčí obyč svíce a to ještě Palka.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě

Miroslav 541
Příspěvky: 561
Registrován: sob led 02, 2010 00:25

Re: Svíčky vs. LPG - obyč / origo / speciální?

#4 Příspěvek od Miroslav 541 »

Vozidla na lpg doma provozujeme přes 15 let.A to od favorita,feliny,opel corsa,Lancia Delta atd.,až po Lancii Kappu,Chrysler GV 3.8,Suzuki Ignis 4*4,Honda HRV 4*4,Subaru,Mercedes A

Svíčky vždy jen ty co mají být na benzín pro daný typ vozidla.Na svíčky třeba u Kappy najeto 80 000km a pak měněny jen z důvodu prevence.U Chryslera GV 75 000 km a měněny z důvodu upálených elektrod.Povolování vždy bez problémů.Z mého okolí lidí co jezdí na lpg tak svíčky na lpg je jen placebo.Efekt spořivosti pomíjí po pár nádržích paliva.Co jsem zkrátil je výměna oleje v motoru a olejového filtru o 2000km.Pokud nemohu ukrást palivo,tak ofiko levněji jezdit nebudu a motoru častější výměna oleje neublíží.

Odpovědět