Má to ještě smysl?
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
- Bydliště: Mladá Boleslav
Má to ještě smysl?
Drazí Lanciisti,
dnes mi LANCIA zase zasadila další ránu do mého srdce, a začneme od začátku.
Od doby co s Lancii převážně jezdim já jsem na tom vyměnila spoustu věcí. Dřív to bylo tu a tam nějaká věc a v podstatě to ještě neslo z moji kapsy a auto jsme potřebovali tak jsem to tak nehrotila.
Ovšem v posledních osmi měsících mi dává opravdu zabrat. Že mi upad uhnily výfuk, to se dá ještě pochopit. Pak přišla spojka, tlumiče, a dnešním dnem to vypadá na ventily, cvakaji. Nebo klikovka. Nemluvě o tom že podlaha je kaput ačkoliv jsem ji nechávala vyvarovat po roce je to snad ještě horší.
V podstatě je jedno co to je. Už ani nepočítám kolik peněz jsem do toho dala, nemrzi me ale už se bojím toho jestli to má vůbec dal smysl.
Přítel navrhoval jinou Y a že slozime jednu lepší ale asi to znáte, už by to nebyla ta ona (a moje má much já máku to všichni víme).
Asi chci jen nějakou podporu, nakopnout do zadku a říct bude to dobrý ikdyz budeš zrát tvrdý kůrky. A nebo poplacat po rameni a poslat Lancii k těm dalším co už nás opustily.
Co myslíte?
Diky
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
dnes mi LANCIA zase zasadila další ránu do mého srdce, a začneme od začátku.
Od doby co s Lancii převážně jezdim já jsem na tom vyměnila spoustu věcí. Dřív to bylo tu a tam nějaká věc a v podstatě to ještě neslo z moji kapsy a auto jsme potřebovali tak jsem to tak nehrotila.
Ovšem v posledních osmi měsících mi dává opravdu zabrat. Že mi upad uhnily výfuk, to se dá ještě pochopit. Pak přišla spojka, tlumiče, a dnešním dnem to vypadá na ventily, cvakaji. Nebo klikovka. Nemluvě o tom že podlaha je kaput ačkoliv jsem ji nechávala vyvarovat po roce je to snad ještě horší.
V podstatě je jedno co to je. Už ani nepočítám kolik peněz jsem do toho dala, nemrzi me ale už se bojím toho jestli to má vůbec dal smysl.
Přítel navrhoval jinou Y a že slozime jednu lepší ale asi to znáte, už by to nebyla ta ona (a moje má much já máku to všichni víme).
Asi chci jen nějakou podporu, nakopnout do zadku a říct bude to dobrý ikdyz budeš zrát tvrdý kůrky. A nebo poplacat po rameni a poslat Lancii k těm dalším co už nás opustily.
Co myslíte?
Diky
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Má to ještě smysl?
U 1.4 12V bych spíš čekal jetý vačky než klikovku...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Má to ještě smysl?
A to je horší? Dneska se mi na to přijede podívat známej tak pak nápisu co to bylo.
Zapomněla jsem napsat že ta jiná Lancie je v plný palbě (klima, kožený sedačky, a pod) 1.4 za 10k nějak se bojím že by to bylo přást jak uhod za tu cenu.
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Zapomněla jsem napsat že ta jiná Lancie je v plný palbě (klima, kožený sedačky, a pod) 1.4 za 10k nějak se bojím že by to bylo přást jak uhod za tu cenu.
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza
Re: Má to ještě smysl?
Spatny olej, zanedbana vymena a podobne. Spatna vacka - sjeta a ucpany mazaci pavouk Oprava spociva v koupi nove vacky cca 2500,- a vycisteni pavouka a naliti kvalitniho oleje.
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Má to ještě smysl?
Tak to bych asi přežila ještě. Ono to teď osm měsíců zdálo kazdej měsíc po 5k. Výměna oleje byla před rokem ale je fakt že ten před tím nebyl nic moc. Aneb když se o to začne starat pozdě tak mi drzte palce ať to nebi tak zlý.
PS.: projet Bazose co je Lancii a obcas takový skvosty!
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
PS.: projet Bazose co je Lancii a obcas takový skvosty!
Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Vítek 4
- Příspěvky: 5872
- Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
- Bydliště: Nedachlebice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má to ještě smysl?
Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi
Italy = Lancia
Lancia = Italy
Lancia = Italy
Re: Má to ještě smysl?
bez koroze nebude žádná konstrukční vada vše na jednom místěVítek 4 píše:Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
- Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Re: Má to ještě smysl?
(Oživování mrtvol)
Takový kraviny se kdysi psaly na fórech kolem Fiatů Bravo a Brava. Pravda je o trochu jinde.
Olej - OK, ale hodí se spíš uvést termit "nesprávný olej" (dej tam kastól, ten je nejlepší! Nebo plnou syntetykupyčo. Hele, vono mi v tom nějak chrastí...).
Zanedbaná výměna oleje - ani ne. Dokud neni v motoru mazut, dá se. Ale záleží, co za olej to je. Faktem je, že interval výměny po 20.000 km je u aut na hrkání po městě a okolí nesmysl. Po 10.000 je tak akorát.
Vačka - ta se nesjede sama od sebe a ani kvůli materiálu, pokud je stále originál z fabriky (=nebyla už měněná). Sjetá vačka je až následek, nikoliv příčina.
Mazací pavouk - neucpe se, je to kec. Mazat přestává, až když pod víkem ventilů není poznat kde ta vačka je, protože ten prostor je plný ocelových pilin. Paradoxně i takové auto celkem normálně jede. Takže taky až následek, přesněji následek následku. Jediný, co se dá na pavoukovi zlepšit, je výměna těsnění na pavoukových "nožičkách". Guma tvrdne, přestává těsnit a zdvihátka můžou ztrácet tlak/nedostávat dostatečný tlak.
Destrukci vačky způsobuje dehtování oleje a lokální přehřívání hlavy (hlavně vačky a vahadel) vlivem mrtvýho termostatu. Představte si to jako dehtující kotel doma na vsi Když se topí mokrým, teče po kotli takový hnusný černý fuj, protože vlivem malé teploty hoření ta voda z otopu kondenzuje. Kondenzovaný olej v motoru degraduje rychleji, pak sem tam zadrhne zdvihátko, nevymezí se správně vůle ventilu, vačka klepne do vahadla (to je to "zachrastění ventilů" po studeným startu) a už se to rozjíždí. Dále lokálně přehřátá místa olej rozpalují až přepalují, čímž vznikají karbonové usazeniny/saze. Pozná se podle načernalých "rychlých pruhů" na okraji jednotlivých vaček. Pokud jezdí auto delší trasy a nehoní se studený, k destrukci součástek kolem vačky nedojde. Jen se hodně oleští vahadla (i přes to, že originály maji kluznou plošku ze slinutých karbidů) a trochu ubyde z materiálu vačky. Výměně vačky a souvisejících dílů se ale vyhnout nedá ani v tomto případě.
Sorry, nedalo mi to
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: Má to ještě smysl?
hezky vysvětleno! dík za podnětný příspěvek
kde je umístěný termostat, že se tohle děje? měl jsem na několika autech mrtvý termostaty a nic takového nenásledovalo
kde je umístěný termostat, že se tohle děje? měl jsem na několika autech mrtvý termostaty a nic takového nenásledovalo
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
- Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Re: Má to ještě smysl?
Přímo na hlavě, pod zapalovací cívkou. Je to vůbec takové volaké čudné. Motor 1,4 12V je nějaká evoluce motoru 1,4i, co byl v Tipu. Litinovej spodek, hliníková hlava. Na hlavě je logo LANCIA Mazání vačky a plnění zdvihátek je vedeno uprostřed hlavy na sací straně, mezi 2. a 3. válcem. Do tohoto otvoru je naražená přívodní trubička pavouka. Ta krmí "tělo" ("kmen") pavouka ve kterém jsou nad každou vačkou dírky s okapničkou. Tudy se mažou kluzné plochy vačka/vahadlo/ventil/vršek zdvihátka. Z "těla" pavouka pak jsou slabší nožičky, které vedou přímo k domečkům zdvihátek. V podstatě to tam jen udržuje tlak oleje, přebytečný pak cmrndá (v reálu proudem teče) přímo na vačky. Pokud jen kape, je to špatně. Pokud je moc řídký olej ("dej tam plnousyntetykupyčo"), je to taky špatně - olej v určitých chvílích neteče na vačku, ale ZA vačku, tím pádem nemaže. Některý tyhle motory umíraly i na olejové čerpadlo. Ale mohlo jít o náhodu nebo jiný následek následku.
Primárně to však začíná, jak je psáno výše. Termostaty se u Bravo/Brava sra...kakaly furt. Kdo si tam dal termostat od Verneta, ten to za rok-dva měnil znova, protože opět přestal držet teplotu + fungující Vernet držel nižší teplotu, než je požadována. Majitelé např. BMW té doby (nebo starších) se smáli, že za termostat dávají lidi ve Fiatu tolik, jako oni za plnou nádrž u pumpy. 700-1500 Kč Fiat (dle typu a motoru) vs. asi 300 Kč BMW. Jenže u báwa se měnil jen vnitřek, u Fiatů celý těleso. Rozebrat se dalo s trochou násilí jen u 1,6 16V a vnitřky na to byly v Polsku.
A drobnost - pokud se mění vačka kvůli destrukci výše popsané, je doporučeno použít originální vahadla a překontrolovat/radši vyměnit zdvihátka. Funkční zdvihátko je tvrdé, nedá se v ruce snadno zmáčknout (zkoušeno mou rukou s novýma) a před montáží musej do svěráku, aby se z nich vytlačil vzduch. Nebo při nastrojování natáčet vačkovou hřídelí proti vahadlu za stejným účelem (dlouho to trvá). Prototože jinak ten motor nelze nastartovat
Primárně to však začíná, jak je psáno výše. Termostaty se u Bravo/Brava sra...kakaly furt. Kdo si tam dal termostat od Verneta, ten to za rok-dva měnil znova, protože opět přestal držet teplotu + fungující Vernet držel nižší teplotu, než je požadována. Majitelé např. BMW té doby (nebo starších) se smáli, že za termostat dávají lidi ve Fiatu tolik, jako oni za plnou nádrž u pumpy. 700-1500 Kč Fiat (dle typu a motoru) vs. asi 300 Kč BMW. Jenže u báwa se měnil jen vnitřek, u Fiatů celý těleso. Rozebrat se dalo s trochou násilí jen u 1,6 16V a vnitřky na to byly v Polsku.
A drobnost - pokud se mění vačka kvůli destrukci výše popsané, je doporučeno použít originální vahadla a překontrolovat/radši vyměnit zdvihátka. Funkční zdvihátko je tvrdé, nedá se v ruce snadno zmáčknout (zkoušeno mou rukou s novýma) a před montáží musej do svěráku, aby se z nich vytlačil vzduch. Nebo při nastrojování natáčet vačkovou hřídelí proti vahadlu za stejným účelem (dlouho to trvá). Prototože jinak ten motor nelze nastartovat
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.