Lybra klima + topení
Re: Lybra klima + topení
Zdravím, asi mi odešel větrák topení - v létě zakouřil, potom rachtal a teď už nechodí. Jak ho vyndat? Když jsem to zkoušel (po demontáži schránky před spolujezdcem), tak nešel vyndat - zhruba o cenťák - pak narážel na koberec podlahy. To musím teda sundat i ten koberec?
- spaCZeman 639
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte kvě 29, 2012 20:18
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Pánové potřeboval poradit ohledně problému s klimatizací. V pátek jsem odpoledne jel z Brna a chtěl jsem si pustit klimu a trošku ochladit interiér. Zapnul jsem klimu (ne na režim AUTO), chvíli se nic nedělo, pak začal foukat vlažný vzduch a chvíli foukal studený (teplotu jsem měl na 18 stupňů a pak i na hodnotu LO). Bohužel za chvíli i na těchto hodnotách foukal relativně teplý vzduch.
Koukl jsem pod kapotu a zjistil jsem, že řemenice od kompresoru se točí, ale vnitřek řemenice (středový díl) se občas zastaví a pak se zase rozjede. To se děje v nepravidelných intervalech. Zeptám se obecně, lze vyměnit jen řemenici (resp. středový díl) a nebo se musí vyměnit celý kompresor?
Díky za rady
Koukl jsem pod kapotu a zjistil jsem, že řemenice od kompresoru se točí, ale vnitřek řemenice (středový díl) se občas zastaví a pak se zase rozjede. To se děje v nepravidelných intervalech. Zeptám se obecně, lze vyměnit jen řemenici (resp. středový díl) a nebo se musí vyměnit celý kompresor?
Díky za rady
- Vejvy.f 232
- Příspěvky: 695
- Registrován: pát pro 08, 2006 11:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
v tý řemenici je elektormagnetická spojka ovládaná jednotkou klimatizace.
To že se rozpojuje může být způsobeno spoustou věcí. Nejčastějí přehřátím chladícího média. Mrkni se, jestli se ti pouští sahara na pomalý chod, když máš puštěnou klimatizaci.
Jinak pokud se nemýlím, aby byla puštěná klimatizace, musí být puštěná volba "auto"
To že se rozpojuje může být způsobeno spoustou věcí. Nejčastějí přehřátím chladícího média. Mrkni se, jestli se ti pouští sahara na pomalý chod, když máš puštěnou klimatizaci.
Jinak pokud se nemýlím, aby byla puštěná klimatizace, musí být puštěná volba "auto"
Lancia Thesis 3.0 V6 24V
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Lybra klima + topení
jestli ti spojka kompru spíná v intervalech,nejde ti větrák chladiče-nejspíš oxidace nebo vypálenej konektor.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Re: Lybra klima + topení
Nemusí být AUTO. Nesmí bejt jen ECON - když svítí tak je nastálo vyplej kompresor klimy. Jinak klima jede furt podle teploty.
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
- spaCZeman 639
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte kvě 29, 2012 20:18
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Díky za info. Je pravda, že se mi po nastartování i za studena ihned rozjede levý větrák (z pohledu řidiče) a v podstatě běží pořád.
- Vejvy.f 232
- Příspěvky: 695
- Registrován: pát pro 08, 2006 11:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
a jestli ti běží větrák na chladiči stále na 1. rychlost i při vypnutý klimě, bude asi čidlo teploty motoru pro řj špatný, nebo špatný kontakt.
A větráky se mají točit oba současně.
A větráky se mají točit oba současně.
Lancia Thesis 3.0 V6 24V
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6
Re: Lybra klima + topení
Já myslím, že pokud jede klima tak jede jen 1 pokud není překročená 90° ve vodě. Ale teď bych se o to nevsadil. Ale při vypnutý klimě a teplotě pod 90° se rozhodně nemá točit žádnej :)
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Re: Lybra klima + topení
Oba větráky se mají točit současně a jsou dvourychlostní.
Přes diagnostiku si můžeš vyzkoušet funkci obou rychlostí vrtulí.
Přes diagnostiku si můžeš vyzkoušet funkci obou rychlostí vrtulí.
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
- spaCZeman 639
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte kvě 29, 2012 20:18
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Hlavní problém vyřešen, klima klimuje =D>
Nechal jsem klimu vypustit a zpětně napustit. Množství chladicího media je 0,7 kg, měl jsem tam 0,66 kg, takže problém nebyl v úniku media. Při plnění se ozvalo malé prasknutí, což byl zřejmě kousek ledu, který putoval potrubím a dělal problémy, což mi potvrdil i technik.
Teď ještě vyřešit větráky a může být třeba 70 stupňů
Nechal jsem klimu vypustit a zpětně napustit. Množství chladicího media je 0,7 kg, měl jsem tam 0,66 kg, takže problém nebyl v úniku media. Při plnění se ozvalo malé prasknutí, což byl zřejmě kousek ledu, který putoval potrubím a dělal problémy, což mi potvrdil i technik.
Teď ještě vyřešit větráky a může být třeba 70 stupňů
Re: Lybra klima + topení
Ahojte, su diely klimatizacie - chaladic, potrubia atd. rozne pri roznych motorizaciach pripadne rokoch vyroby? Pasuje s kazdeho na kazde? Pripadne z ktorej motorizacia pasuje na 1,9 JTD 85 kW, r.v. 2002.
Vopred dakujem za odpovede.
Vopred dakujem za odpovede.
- Petros 609
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon dub 11, 2011 05:12
- Bydliště: Hustopeče u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Zdravím,
byl by tu někdo z okolí Brna-Hustopečí kdo by se mi podíval na topení? Samozřejmě za peníze. Konkrétně nejde překlápění čelní sklo-nohy a netopí řidič. Co jsem se tak díval, vypadá že je vše mechanicky v pohodě, ale mám v háji levou ruku a pořádně se tam nedostanu. Natož abych vyměnil nějaký motorek. Pokud mi s tím někdo pomůže budu rád.
Petr
byl by tu někdo z okolí Brna-Hustopečí kdo by se mi podíval na topení? Samozřejmě za peníze. Konkrétně nejde překlápění čelní sklo-nohy a netopí řidič. Co jsem se tak díval, vypadá že je vše mechanicky v pohodě, ale mám v háji levou ruku a pořádně se tam nedostanu. Natož abych vyměnil nějaký motorek. Pokud mi s tím někdo pomůže budu rád.
Petr
- Petros 609
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon dub 11, 2011 05:12
- Bydliště: Hustopeče u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Opravdu nikdo? :/Petros 609 píše:Zdravím,
byl by tu někdo z okolí Brna-Hustopečí kdo by se mi podíval na topení? Samozřejmě za peníze. Konkrétně nejde překlápění čelní sklo-nohy a netopí řidič. Co jsem se tak díval, vypadá že je vše mechanicky v pohodě, ale mám v háji levou ruku a pořádně se tam nedostanu. Natož abych vyměnil nějaký motorek. Pokud mi s tím někdo pomůže budu rád.
Petr
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Ono vyndat ty klapky není až taková prča, tak se nediv, že se do toho nikomu nechce...
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Petros 609
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon dub 11, 2011 05:12
- Bydliště: Hustopeče u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra klima + topení
Topení opraveno, rozebrání a vyčištění motorků. Když jsem byl v tom, udělal jsem všechny tři. Hodně mi pomohlo při montáži demontáži, rozebrání středového tunelu. Závada byla v opálených kontaktech mezi kartáčkama a komutátorem. Při skládání serva je nutné aby nebyla žádná vůle na koncové poloze. Stačí půl milimetru a už to dělá neplechu. Ještě sem dám nějaké fotky, kdyby měl někdo také problém s topením.
1 - smesovani vzduchu, ridic-spolujezdec
2 - ovladani klapky celniho skla
3 - ovladani dvoupatrove klapky, nohy - celni vydechy
4 - senzory
1. svitare le viti di fissaggio e rimuovere gli attuattori di miscelazione,
dopo averli scollegati dall attacco sferico
1. vyšroubujte šrouby a odstraňte ovladače míchání, po odpojení od závěsu koule
2 svitare le viti di fissaggio e rimuovere l attuatore aria al parabrezza (defrost),
dopo avere scollegato il suo perno dal ritegno
2.Vyšroubujte šrouby a sejměte pohon vzduchu na čelní sklo (rozmrazování),
po odpojení od jeho pojišťovacího kolíku
3. svitare le viti di fissaggio e rimuovere l attuatore distribuzione aria,
dopo avere scollegato i suoi due perni dalla camma
3. vyšroubujte šrouby a odstraňte pohonu rozvodu vzduchu, po odpojení dva velké kolíky od vačky
4. senzory
1 - smesovani vzduchu, ridic-spolujezdec
2 - ovladani klapky celniho skla
3 - ovladani dvoupatrove klapky, nohy - celni vydechy
4 - senzory
1. svitare le viti di fissaggio e rimuovere gli attuattori di miscelazione,
dopo averli scollegati dall attacco sferico
1. vyšroubujte šrouby a odstraňte ovladače míchání, po odpojení od závěsu koule
2 svitare le viti di fissaggio e rimuovere l attuatore aria al parabrezza (defrost),
dopo avere scollegato il suo perno dal ritegno
2.Vyšroubujte šrouby a sejměte pohon vzduchu na čelní sklo (rozmrazování),
po odpojení od jeho pojišťovacího kolíku
3. svitare le viti di fissaggio e rimuovere l attuatore distribuzione aria,
dopo avere scollegato i suoi due perni dalla camma
3. vyšroubujte šrouby a odstraňte pohonu rozvodu vzduchu, po odpojení dva velké kolíky od vačky
4. senzory