Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže!
- Lubos 42
- Příspěvky: 4536
- Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
To Simmy: Která strana je u tebe vlevo - jak stojíte nebo jak jste vyfocení ?
integrale
aktualně AR 159 SW
aktualně AR 159 SW
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
muhehe dobrá otázka ... levá strana fotky, tzn. u zadku auta
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
pracovně se moc nového neděje. Škola a formule mi berou nejvíce času. Jednu věc ale v Praze dělat můžu křečkovat a shánět díly
málokdo sleduje téma na mojem fóru, tak shrnu do jednoho příspěvku moje nákupy za poslední čtvrtrok a nějakou tu drobotinu
já vím, že jsem křeček a že jsem nemocný a že se pořád chvástám ale když ono to jinak nejde, zvlášť, když mám tu v Praze takový absťák
něco málo jsme vyštrachali...
něco málo jsme nabarvili...
něco málo přišlo zhotoveno...
takže jsme něco i sestavili
byl jsem přes svátky doma, tak jsem se aspoň jednou ukázal na dílně a udělal nějaké drobnosti ... dal sem se do sestavování brzd, ale pak jsem pohořel na absenci přípravku na pístek, tak jsem to odložil, ale příště už nahodím zkompletované krásné zlaté brzdy
ty origo FIAT šroubky na brzdách při rozebírání mě obzvlášť potěšily proto si zasloužily vlastní foto
málokdo sleduje téma na mojem fóru, tak shrnu do jednoho příspěvku moje nákupy za poslední čtvrtrok a nějakou tu drobotinu
já vím, že jsem křeček a že jsem nemocný a že se pořád chvástám ale když ono to jinak nejde, zvlášť, když mám tu v Praze takový absťák
něco málo jsme vyštrachali...
něco málo jsme nabarvili...
něco málo přišlo zhotoveno...
takže jsme něco i sestavili
byl jsem přes svátky doma, tak jsem se aspoň jednou ukázal na dílně a udělal nějaké drobnosti ... dal sem se do sestavování brzd, ale pak jsem pohořel na absenci přípravku na pístek, tak jsem to odložil, ale příště už nahodím zkompletované krásné zlaté brzdy
ty origo FIAT šroubky na brzdách při rozebírání mě obzvlášť potěšily proto si zasloužily vlastní foto
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
ne každý sleduje moje primární vlákno na mojem fóru, tak snad neurazím, když zaktualizuju i to zdejší jen zduplikováním klíčových zpráv
krátce po těch světlech mi dorazila ještě jedna radůstka
a přišla ještě krytka a synchron na trojku, který zanedlouho přijde na řadu
krátce po těch světlech mi dorazila ještě jedna radůstka
a přišla ještě krytka a synchron na trojku, který zanedlouho přijde na řadu
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
jestli někdo někdy pochyboval o tom, že ten projekt dám někdy dohromady, tak dneska jsem to rozčísl pač sem se jal rozebrat domeček plný koleček
v průběhu celé rozborky jsem si opakoval jednu věc pořád dokola: "až mi někdo zas bude tvrdit, že převodový olej je bezúdržbový a nemění se, tak ho pošlu do patřičných míst" ... mám pocit, že tohle heslo tady razil tommi6677, ale to nemá žádný vliv ... přesto, že z převodovky tekl docela čirý olej a nic nenasvědčovalo tomu, že by něco mělo být v nepořádku, tak vnitřek skříně vypadá diametrálně odlišně ... všude, kde vyloženě nevířily proudy oleje jsou usazeniny skoro jako v motoru ... jdou sice snadno dolů, ale prokazatelně tam jsou a to má převodovka "jen" 180tkm
v jednom zákoutíčku nedotčený čistý povrch odlitku hliníku dokonce v tom koutě bylo ještě nezaschlá a tekutá těsnící hmota, kterou tam před skoro dvaceti lety někde v Turíně nanesli ... dál zas jen kolečka a nánosy
ve skříni diferenciálu je umístěn na dně magnet, aby posbíral co nejvíce kovových pilin kolujících v oleji ... pořád mi chce někdo tvrdit, že olej se v převodovce nemusí měnit? na tom magnetu jsou vidět výstupky vlivem magnetických siločar, které jsou formované jen kovovýma pilinama ... pak ten mazut při snaze o otření ... magnet po očištění
v průběhu celé rozborky jsem si opakoval jednu věc pořád dokola: "až mi někdo zas bude tvrdit, že převodový olej je bezúdržbový a nemění se, tak ho pošlu do patřičných míst" ... mám pocit, že tohle heslo tady razil tommi6677, ale to nemá žádný vliv ... přesto, že z převodovky tekl docela čirý olej a nic nenasvědčovalo tomu, že by něco mělo být v nepořádku, tak vnitřek skříně vypadá diametrálně odlišně ... všude, kde vyloženě nevířily proudy oleje jsou usazeniny skoro jako v motoru ... jdou sice snadno dolů, ale prokazatelně tam jsou a to má převodovka "jen" 180tkm
v jednom zákoutíčku nedotčený čistý povrch odlitku hliníku dokonce v tom koutě bylo ještě nezaschlá a tekutá těsnící hmota, kterou tam před skoro dvaceti lety někde v Turíně nanesli ... dál zas jen kolečka a nánosy
ve skříni diferenciálu je umístěn na dně magnet, aby posbíral co nejvíce kovových pilin kolujících v oleji ... pořád mi chce někdo tvrdit, že olej se v převodovce nemusí měnit? na tom magnetu jsou vidět výstupky vlivem magnetických siločar, které jsou formované jen kovovýma pilinama ... pak ten mazut při snaze o otření ... magnet po očištění
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
jeden den:
dneska jsem byl zase celý den na dílně, tak jsem se zabýval repasí zadních brzd, to je v procesu ... a pomalu už čistím díly na tu převodovku ... a opět se mi potvrdilo, že co je mastné, to nezrezne jinými slovy ... co byl olejem zechcaný diferák, tak jeho kryt je po vyčištění jako kdyby vyjel z fabriky a co byl jen špinavý a suchý dekl pátého stupně, tak ten už je zašlý a abych z něj sundal oxidaci, musel sem ho trochu pošudlit ocelákem
další den:
jo, když jsme u toho mytí, já dneska pul dne myl další díl té posrané převodovky
už z toho čištění začínám šedivět už ať je to za mnou
další den:
dneska sem přišel dom a ani se mi nechtělo do vany, jak už mám plné zuby všeho toho mytí a čabrání se ve vodě ... a navíc ... ono v -8°C při sněžení dělat s wapkou, to taky není uplně top ... no ještě, že už mám všechny ty hliníkové krámy vyčištěné a trochu klidu, ted už jen ty kolečka a vnitřnosti, je toho taky jak nasráno a navíc vše co bylo vevnitř je pokryté takovým šlemem z toho oleje, že si s ním ví rady jen čistič brzd ... zítra ještě něco vyzkouším, ale brzo mi z toho škrábne v hrnku ... že já tu převodovku nedal někomu a nezaplatil mu, jak sem to původně plánoval ale zas by mi ji tak hezky nevyčistil, vysral by se na mě, hihi
při rozborce jsem jinak narazil na jeden jev a domnívám se, že to asi nebude uplně správně ... co na to říká místní smetánka? řekl bych, že se ložiska protočily a to by se asi stát nemělo, co? vypadá to jako "přivařený" hliník na tom ložisku ... ve vývrtu ve škříni matroš chybí
ještě dotaz s ložiskama spojený ... parťák mi tvrdí, že ložiska musím nalepit, bezpodmínečně ... názory? rady?
no a abych si trošku ulevil od toho čištění a tak, tak jsem vytáhl a oprášil nápravnici a začal ji pomalu připravovat .. našel sjem si vhodnou paletku a takhle na to přijde pak motor s převodovkou a na paletce by to mělo zajet i do auta ... snad jednou
jinak ramena od MOOGu, přebroušené a stržené hrany, aby lépe chytla barva a nerezivělo to od hran a přestříkané silnější vrstvou toho PU laku jako na nápravnici
dneska jsem byl zase celý den na dílně, tak jsem se zabýval repasí zadních brzd, to je v procesu ... a pomalu už čistím díly na tu převodovku ... a opět se mi potvrdilo, že co je mastné, to nezrezne jinými slovy ... co byl olejem zechcaný diferák, tak jeho kryt je po vyčištění jako kdyby vyjel z fabriky a co byl jen špinavý a suchý dekl pátého stupně, tak ten už je zašlý a abych z něj sundal oxidaci, musel sem ho trochu pošudlit ocelákem
další den:
jo, když jsme u toho mytí, já dneska pul dne myl další díl té posrané převodovky
už z toho čištění začínám šedivět už ať je to za mnou
další den:
dneska sem přišel dom a ani se mi nechtělo do vany, jak už mám plné zuby všeho toho mytí a čabrání se ve vodě ... a navíc ... ono v -8°C při sněžení dělat s wapkou, to taky není uplně top ... no ještě, že už mám všechny ty hliníkové krámy vyčištěné a trochu klidu, ted už jen ty kolečka a vnitřnosti, je toho taky jak nasráno a navíc vše co bylo vevnitř je pokryté takovým šlemem z toho oleje, že si s ním ví rady jen čistič brzd ... zítra ještě něco vyzkouším, ale brzo mi z toho škrábne v hrnku ... že já tu převodovku nedal někomu a nezaplatil mu, jak sem to původně plánoval ale zas by mi ji tak hezky nevyčistil, vysral by se na mě, hihi
při rozborce jsem jinak narazil na jeden jev a domnívám se, že to asi nebude uplně správně ... co na to říká místní smetánka? řekl bych, že se ložiska protočily a to by se asi stát nemělo, co? vypadá to jako "přivařený" hliník na tom ložisku ... ve vývrtu ve škříni matroš chybí
ještě dotaz s ložiskama spojený ... parťák mi tvrdí, že ložiska musím nalepit, bezpodmínečně ... názory? rady?
no a abych si trošku ulevil od toho čištění a tak, tak jsem vytáhl a oprášil nápravnici a začal ji pomalu připravovat .. našel sjem si vhodnou paletku a takhle na to přijde pak motor s převodovkou a na paletce by to mělo zajet i do auta ... snad jednou
jinak ramena od MOOGu, přebroušené a stržené hrany, aby lépe chytla barva a nerezivělo to od hran a přestříkané silnější vrstvou toho PU laku jako na nápravnici
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Podvozkové díly sprejuješ nebo natíraš proti ochraně před korozi ? Je pravda že natírat je vždy lepší a účinější co do výdrže a kvality povrchu ? Co je to ta PU ?
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
podvozkové díly lakuju
jestli je natírání lepší, to netuším ... každopádně se asi lépe kontroluje tlušťka vrstvy ... co do kvality povrchu myslim jendoznačně lakování ... to posoudíš sám, že lepší je slitý jednotný povrch, než povrch dosmýkaný štětcem
PU = polyuretan
jestli je natírání lepší, to netuším ... každopádně se asi lépe kontroluje tlušťka vrstvy ... co do kvality povrchu myslim jendoznačně lakování ... to posoudíš sám, že lepší je slitý jednotný povrch, než povrch dosmýkaný štětcem
PU = polyuretan
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
v převodoévce zalepit jen to jedno, co se protáčelo, ale na druhém monci hřídel je potřeba aby ložisko bylo volné amohlo si to sednout. Přijde mi, že ty převodovky až tak moc přesné nejsou.
xxxx
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
právě, že první dvě fotky jsou ze vstupního hřídele a druhé dvě z výstupního ... takže se nejspíš protočily obě (je to teda skutečně protočení, jo? ptám se, protože skoro nikdo -ani já- nechápe, jak se mohly ty ložiska protočit až k tomu přidření)
na druhém konci hřídele by to lepení asi taky nevadilo, protože tam ložisko nemá axiální vedení, ale jen radiální, takže s dilatací není problém (teda alespon co se vstupního hřídele týče)
na druhém konci hřídele by to lepení asi taky nevadilo, protože tam ložisko nemá axiální vedení, ale jen radiální, takže s dilatací není problém (teda alespon co se vstupního hřídele týče)
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
protočené to není, spíš se dostal do spáry otěr a díky vibracím se to takhle "vygravírovalo" Vnější kroužek ložiska není uložený s přesahem.
xxxx
- Alan 345
- Příspěvky: 946
- Registrován: čtv bře 22, 2007 18:21
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Typoval bych že se ty ložiska přidřela na par sekund a protočila se ve skříní a až se pěkně zasekla v tom AL tak se točí dál.Ale určo bych je tam nedávál.
Lancia Dedra 1.8 ie 77KW 105 koníku LPG v kůží
Fiat Tipo 1.9 TD
Lancia Kappa 2.4 TDS v kůží
Fiat Tipo 1.9 TD
Lancia Kappa 2.4 TDS v kůží
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
To by musely být kuličkové dráhy úplně v háji, aby se to protočilo ve skříni. To by se pak stalo jen jednou...
xxxx
- Euro 564
- Příspěvky: 877
- Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
- Bydliště: Memmingen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simmyho FIAT Croma 2.5TD - projekt olejnička
Ahoj, chci se zeptat, jestli nevíš, jaké má Croma po faceliftu (od r. 1993) chladivo v klimatizaci? Jestli R12 nebo R134a? V Themách se R134a vyskytuje až od třetí série, ale jak to mají Cromy vůbec netuším...