klon píše:CHtěl bych se zeptat když tady řešíte přehřívání. Po dvou měsících finišuje skládání delty a narazil jsem na problém zapojení čidla teploty a ventilátoru na chladiči. Jsou tam úplně stejné konektory a nevím který je který, samozřejmě mě to při rozdělávání nenapadlo. Po připojení baterky a zpnutí zapalování je na jednom 12V. Nerad bych něco odpálil... Nevíte někdo?
Ten co má 12 V by měl jít do chladiče a ten druhý k ventilátoru, v chladiči je čidlo, které při určité teplotě sepne.
Ale když to přehodíš, nic se nestane ( vlastní zkušenost) ohřál se mi motor a ventilátor nic, tak jsem ty kostky přepojil a hned to bylo OK
Kůrkyn 38 píše:Použiji odpověď z tématu o oleji:lol:
Byl jsi někdy v jižní Itálii? Třeba na Sicílii? Když je tam 40˚C ve stínu? Já ne.
Ale určitě si odtud někdo koupil v roce 1989 novou Deltu HF turbo a ta se prodávala s olejem Selenia VS+ 15W 40.
Určitě mu v autosalonu neříkali "nesmíte to honit", "nejezděte v zimě" "a hlavně nepředjížďějte, abyste ten olej neusmažil" Laughing
klon píše:CHtěl bych se zeptat když tady řešíte přehřívání. Po dvou měsících finišuje skládání delty a narazil jsem na problém zapojení čidla teploty a ventilátoru na chladiči. Jsou tam úplně stejné konektory a nevím který je který, samozřejmě mě to při rozdělávání nenapadlo. Po připojení baterky a zpnutí zapalování je na jednom 12V. Nerad bych něco odpálil... Nevíte někdo?
Ten co má 12 V by měl jít do chladiče a ten druhý k ventilátoru, v chladiči je čidlo, které při určité teplotě sepne.
Ale když to přehodíš, nic se nestane ( vlastní zkušenost) ohřál se mi motor a ventilátor nic, tak jsem ty kostky přepojil a hned to bylo OK
Díky za radu, hned to jdu zapojit a jedu, snad to bude makat vše jak má...
Nevim jak to má Lancie, ale u Tipa a Una je to obráceně. S plusem na motor a čidlo spíná kostru. A pochybuju, že Lancie, která je z jednoho kotce bude jinak. Jednou sem kamarádovi řešil obdobný problém na Tipu 1,6 Dohc a po dlouhém bádání jsem zjistil, že ventilátor sice spínal, ale točil se opačně, takže při pomalém popojíždění f koloně se to přehřejvalo, jinak celkem dobrý. Zkrátka někdo to po nárazu skládal a rozdrcený plastík konektoru osadil pinama opačně - prohodil.
Lancia Lybra
exFiat Uno 45
exFiat Uno 1,7d
Fiat 600 D
Lancia Delta HF Turbo
Alfa Romeo 146 1,6TS
exFiat Punto 1,2
exBarchetta 1,8 16V
exAutobianchi A112
4kolka
Aro M461
Kdyby něco 776 40 48 40
To máš úplně jedno co kam vede,základem je že ti z pojistky dojde plus do větráku přes to čidlo co funguje jako vypínač,nic na tom neni ,je to jednoduchý bez zbytečných serepetiček a je úplně fuck jestli ti čidlo spíná plus nebo mínus,asi se už italové báli delty jezdící v horkém italském létě
723 498 670
ji.mudra(@)seznam.cz
Bára II (psssst ) Volvo 740 kombi
Ford focus
Lancia Kappa 2,4 jtd
Tak já Vám nevím, zapojil jsem to jak napsal Jura na začátku, ale ještě se mi to nepovedlo ohřát tak aby to sepnulo, asi jak jsem to měl rozhozené a vyčistil trubky tak je to s chlazením lepší. Ona je taky celkem zima. Možná proto a nechci teď ze začátku moc honit turbo aby si sedlo a hlavně za jízdy to moc nepoznám jestli to seplo. Jinak děkuji za schémátko, už měsíc se chci zaregistrovat, ale pořád se na to nedostává. Ze schématu mi ale nejde do hlavy jak je možné, že na jednom konektoru naměřím 12V když jsou oba odpojeny, to by být asi nemělo... ?
Zatím snad nic neshořelo, aspoň doufám, jinak Jura zajistí díly... ))
Tak jsem pohledal v jednom hodně obsáhlém katalogu ohledně elektriky MM a našel jsem tedy pouze Prismu diesel (myslím, že to bude podobné). Mělo by to být jak jste psali, tedy spíná se mínus, ale tady je to přes relátko, což by bylo možné, jen doufám, že není v pánu... Zkusím to přehodit.
Díly zajistím Ani když to necháž po menší cestě klapat na místě to neohřeješ? Mě delta i v zimě když stojím před garáží ( když se odněkud vracím) tak se mi ohřeje až ventilátor sepne.
Tak někdo skočte k autu mu to změřit, já mám půl elektriky vyškubané, nemohu...
No ještě jsem to měřil a házelo to blbosti, normálně jsem naměřil 12V na jednom konektoru, ale nerozsvítila se ani 6V žárovka, takže jak se zatíží mizí. Jinak jsem zkoušel zapojit ventilátor napřímo z baterky a taky nic, ale do poslední chvíle než šel ven tak fungoval. Ješte jedu pryč až přijedu tak to nechám na místě jestli se ohřeje a pak to zkusím zapojit tak a pak obráceně a uvidím jak to dopadne. Každopádně moc dík za snahu...
jj, neboj se toho, taky jsem nad tím lamentoval, pohlídej si budík ( snad ukazuje dobře) nad 90 - 100 a musí sepnout a když ne, tak to přehoď, jen bacha, jak to spojíš a spustí se ti hned ventilátor, jak budeš mít ruce dole lekneš a spálíš se o svody
motor se ti nejlíp ohřeje v klidu na volnoběh protože ti nechladí nápor vzduchu ještě můžeš něčím zakrejt chladič aby si to urychlil a na to zapojení máš jenom dva pokusy takže to taky není problém