napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

Vše, co nepatří do předchozích kategorií
Odpovědět
Zpráva
Autor
libors 645
Příspěvky: 505
Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
Bydliště: Chrudim

napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#1 Příspěvek od libors 645 »

Zdravím zkušenější a prosím o radu. Mám možnost koupit auto s tím že má údajně tyto 2 závady:
1. zalepené lopatky turba - při cca 3500 ot to údajně spadne do nouzáku, při restartování motoru je prý zase vše OK
2. Nejde klima - důvodem je prý "vyrušená" - nefunkční kladka a daný kratší řemen, který se jí údajně vyhýbá.
Máte prosím s danými věcmi zkušenosti? Lze auto vůbec provozovat bez té kladky - co ještě všechno napíná a kde ji najdu, event. kolik stojí? Klimu asi nemám šanci vyzkoušet? Turbo je opravitelné nebo to chce jiné?

Díky všem za rady a postřehy

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#2 Příspěvek od Oskar 58 »

Opravit jde vsechno. Otazkou je za kolik. Tzn. kolik je porizovaci cena auta.
Kompresor se da koupit z jiny Lybry na Nd tak cca 1000,- Kc, novy remen 300,- Naplneni klimy 1000,- predpokladam, ze to nebudes delat sam - prace cca 1000,-.
S turbem to bude slozitejsi a drazsi. Zalepene lopatky, spis byvaji ocesane. Pak oprava nebo vymena turba z jine Lybry, ale 110kw byva na ND malo odhad tak 5000,- k tomu pripocist tesneni pod vyfukove svody 500,- par zalomenych steftu a prace je tak 3000, protoze se do toho nikomu nebude chtít.
Podtrzeno secteno 12000,-Kc.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

libors 645
Příspěvky: 505
Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
Bydliště: Chrudim

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#3 Příspěvek od libors 645 »

Děkuji za názor jen si ještě maličko dovolím poopravit:
dotaz ke klimě zněl na jakousi kladu nikoli kompresor a zda může mj. auto při jejím vyrušení vůbec jezdit, musí pokud je kladka vyrušená být nutně klima bez náplně? Co se týká turba tak zalepené - tedy asi nenaklápějící se lopatky - by signalizovaly stejnou chybu jako lopatky očesané? Neberu za slovo jen se snažím dopídit co nejvíce informací a rozhodnout se zda do toho jít či ne. Děkuji všem za názory
PS auto má pro opravdu najeto cca 262 tis km

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#4 Příspěvek od Jiří 588 »

Můj názor - brát s rezervou :-)

a) Klima - prostě se to někomu nechtělo spravovat, na klimě je totiž elektromagnetická spojka a mohlo se stát kdeco - třeba to zůstalo trvale sepnuté, nebo se ta kladka klimy rozsypala a daný člověk to nechtěl řešit. Řešením bylo tam dát řemen z motoru TD - zřejmě pasoval z 2.4TD z verze, kde klima nebyla.
Na provoz si myslím že to nemá vůbec vliv - prostě to akorát netočí klima kompresorem. Opravu chápu - je lepší koupit kratší klíňák za 150 než řešit co je za problém.

b) Lopatky turba - netroufám si říct co s tím je a není... nicméně pokud turbo funguje tak jak si myslím, a lopatky jsou ovládané podtlakem, by v daném případě závada mohla být v tom, že nefunguje naklápění lopatek, ony zůstanou naklopené na MAX a právě okolo 3000 otáček už to dává moc velký tlak, takže se to projeví probliknutím kontrolky motoru a ubráním výkonu - takto jsem to už u Lybry viděl.

Pokud je auto za dobrou cenu a vše ostatní je OK tak proč ne.
Zrovna by se mi jedna Lybra hodila, tak kdyby to nikdo nechtěl a jinak byla pěkná tak dejt vědět :-) :-) :-)
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#5 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ta napinaci kladka ktera odchazi tak je potreba i kdyz das kratsi remen. tim ze vyradis klimu tak by byli v haji dve kladky co jsou nad sebou,jedna napinaci a jedna vodici. ale ty nejsou zas tak drahy jako velkej napinak kterej je hned u altiku
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

libors 645
Příspěvky: 505
Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
Bydliště: Chrudim

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#6 Příspěvek od libors 645 »

Zkoušel jsem to hledat tady na fóru i v e- shopech a v podstatě jsem nebyl schopen zjistit o jakou kladku se jedná. děkuji

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#7 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

tady jsem daval navod na kappu. pokud mas motor 2,4 tak je to stejny. na obrazku c 4 jsou dve cerny kolecka a to je jedno napinaci a jedno vodici. kdyz das kratsi remen tak to nejde pres ne a nejede klima.
na dalsich obrazcich je samotnej napinak kterej tam mas taky,ten je prave vetsinou pricnou divnych zvuku,ale remen pres nej musi byt

http://lanciaklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=204720
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: napínací kladka ke klimě + zalepené lopatky turba Lybra 2.4 JTD 110 kw

#8 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

Já mám na 1,9 taky odpojenej klimakompresor a danej kratší řemen. A to z toho důvodu, že ten kompresor má v řiti ložiska a píská jak sviň. Ten zvuk byl fakt hroznej. Bez toho klimoše to píská míň :lol: .
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Odpovědět