Hudba do auta - jak tam narvat zadní repro.

Vše, co nepatří do předchozích kategorií
Zpráva
Autor
Petr 144

Hudba do auta - jak tam narvat zadní repro.

#1 Příspěvek od Petr 144 »

Ahojky, mám Kappu sedan a mám problém, kam a jak přidělat zadní repro. Koupil jsem si do auta, co jsem měl předtím oválné X plod od Sony a potřeboval bych je tam dát. Jestli někdo poradí nebo ještě lépe - pošle foto na mail, tak bych byl moc rád. Předem děkuji.

Uživatelský avatar
Roman 9
Příspěvky: 444
Registrován: pát bře 25, 2005 22:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Roman 9 »

vzadu nejsou origo repro :?: jsem sice staršího ražení ale auto hraje obstojně :P
Já jsem taky spokojený, nejsem náročný a origo mi kvalitou hudby vyhovují.

Uživatelský avatar
Bryx 123
Příspěvky: 710
Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Bryx 123 »

ja to delal uz u 2 deder a normalne jsem vydelal plato a vyrezal diry na ovaly
Naposledy upravil(a) Bryx 123 dne pát zář 15, 2006 12:12, celkem upraveno 1 x.
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie

Petr 144

#4 Příspěvek od Petr 144 »

Vzadu i ve předu jsou originál repro, ale mě to jaksi nestačí, netoužím mít nějakou super hlasitou hudbu, ale mám rád kvalitu.

Uživatelský avatar
Velys 44
Příspěvky: 325
Registrován: ned čer 19, 2005 21:40
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Velys 44 »

Já jsem si na Prismě udělal nové plato z dřevotřísky a polepil to pěkným kobercem. Myslím že to vypadá celkem dobře. Ale když vyřežeš do doho starého ovály a případně to trochu vyztužíš, tak by v tom neměl být problém.
Lancia Prisma 1.9 Turbo ds
Lancia Kappa 2,4 TDs

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

#6 Příspěvek od Dresik 28 »

plato sem si teď také dělal doma...jak říká Velys, dřevotříska, koberec na potáhnutí a je to..
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

Uživatelský avatar
Bryx 123
Příspěvky: 710
Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bryx 123 »

Myslim ze pokud je v kappe plato podobny jako v dedre (pevnostni) tak se nemusi vystuzovat nic plato je dost pevny. Pak staci jen Kompa dopredu ovaly na plato zesak do kufru a vedle nej postavit woofer a budes spokojenej jako ja :D
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od Marek 43 »

Na plato nikdy dřevotřísku ale MDFku a vyztužit ! U kappy jsou v platu kovové výztuhy, takže nevím jak by se to vyřezávalo ( ale ještě jsem to neměl vykuchané, možná se pletu - zatím jsem řešil jiné problémy - např turbo... :D ) Ty ovály prodat a dát tam kulaté komponenty 16cm, stejné jako dopředu. Do kufru subwoofer a zesilovač-e. Jinou možnost bych osobně neradil. Mrzí mne, že není možné dát pár 16cm repráku i do zadních dveří. Byly by tak tři identické 16cm páry- přední dveře a palubka, zadní dveře a zadní plato - zvukové nádhera !!!!. Vzhledem k ceně těch X-plodů a výslednému efektu, případně ceně kvalitní předělávky (nové plato) na ovály, se vyplatí koupit nové kulaté.. Takto se tam pouze přidají vystužující distanční rámečky ( podložky)z MDFky.Samozřejmě natáhnout novou kabeláž. Bez tohoto minima nemá cenu měnit repráky. To není o tom jen zvětšit díry v platu.....Kdyby jste věděli, kolik mám repráků ...4 páry + 4 subwoofery ...a slušné ( z minulých sestav u předchozích aut), co do kappy nepoužiji a stejně musím koupit nové..... :?
Jinak je fakt, že ty původní repráky jsou zvukové bídné, ale to je u všech značek aut, pokud není doobjednáný nějaký "nadstandart", nebo nějaká spešl maxi výbava. Ale abych Kappu pochválil- vyztužené dveře a kovové držáky repráku :shock: :shock: :D .
Samozřejmě je nutné vyhodit ( a nahradit jinými) origální drnčící kryty repráků. Přední by šli utěsnit, pokud tam nebudou nějaké silné komponentní repráky.
A na závěr - kvalitní sestava není ta co nahlas řve. Ale ta co krásné zní a při případném hlasitějším poslechu nerve uši. :D :D :D
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Richie 10 »

ja tam mam original repro vepredu vejsky a stredobasy a vzadu taky stredobasy...v platu nemam nic...jen mrizky nahore a kabliky dole :) ...bez zesiku asi stejne nema cenu tam neco cpat...musim teda rict ze ty origo repraky hrajou na pytel...a to mam teda repraky z modelu 2001 :)

to Marek:
tak kdyby si nejakej subwoofer vyhazoval tak dej vedet :)
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#10 Příspěvek od Marek 43 »

Vyhazovat to nebudu :D :D :D
Jinak mám repráky. Subwooferové bedny, případně plata si dělám sám. Teď právě řeším, jak udělat kappu. Ale ještě budu muset upřednostnit GO přední náprávy. Jak je horko a auto " vyschne" tak mi to vrže jak starý žebřiňák. Po ránu anebo v dešti je klid.... :D
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Richie 10 »

jo to mi taky vrzalo....dal jsem nova ramena dolni a v hornich vymenil gumy :)
...dobre tak ne vyhazoval....kdyby jsi je prodaval treba :)
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Bryx 123
Příspěvky: 710
Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Bryx 123 »

Richie ale subwoofer ti neutahne jen radio :D jinak Marek s tema kompama mel pravdu tak kvalitni zvuk jakej se line z komp je lahoda pro usi
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie

SlavoJa 64

#13 Příspěvek od SlavoJa 64 »

Asi so priblbý alebo starnem. Vysvetlíte mi, co je to komp :?: :twisted: Predne origiínal repro u Kapy su o ničom. Je tam ale trochu problem. Maju veľmi nízky koš. Komerčne repro sa tam nevojdu bez výmeny mriežky. Skúšal som to.

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#14 Příspěvek od Marek 43 »

Komponentní reproduktory - jsou zvlášť reproduktory pro výšky a basy ( středobasy) - Dvoupásmové. Třípasmové jsou zvlášť výšky, středy a basy. Propojené jsou tzv. frekvenčními výhybkami, které jednotlivým reproduktorům přidělují jen určitou část frekvenčního spektra. Ty mají různou strmost ( v decibelech). Komponentní řešení je kvalitnější než koaxiální - zde jsou v jednom repráku umístěne i výškáče, popř. i střeďáky. Jelikož výšky mají směrovou charakterisku - je ideální je mít je ve výšce uší ( palubka). S klesající frekvencí směrová charakteristika klesá a pod cca 160Hz už je všesměrová - tzn. lidské ucho nepozná, odkud zvuk jde. Toho je využíváno u tzv. subwooferů ( woofer = reproduktor), které dáte do kufru ale basy jsou " všude"
I v komponentech je na výběr od levných po kvalitní.
Naposledy upravil(a) Marek 43 dne stř zář 20, 2006 20:44, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#15 Příspěvek od Marek 43 »

No a přesně nízký koš, je problém, proč musím koupit do dveří nové repráky ( nepoužiju co mám z minulého auta). pokud tam dám rámečky, budou vyčnívat tak 3 až 4 cm ze dveří . Existují sice firmy, co se specializují na " nízké koše" tzv. malá montážní hloubka ale je to nářez - tak od 10.000,- za pár. k tomu je třeba něco dozadu - ideálně stejné kvůli zvuku. Repráky na subwoofer mám ( dám 2 x 30 cm ) a bednu ( ještě nevím jestli uzavřenou nebo basreflex )si udělám na míru.
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Odpovědět