Zinkování auta?

Vše o karosérii, interiéru...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Zinkování auta?

#1 Příspěvek od Jan 69 »

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s opískováním a pozinkováním celého auta. Zajímá mě, jestli to ty plechy vydržej a jak to potom bude s lakem, aby s tím nebyly problémy. Dík
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4638
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#2 Příspěvek od Jirka 18 »

to jako myslíš celej skelet? :shock: nevím kde by měli tak velkou vanu a co se týče blatníků,dveří apod,není problém akorát máš několik druhů zinkování,žárové určitě ne,to by nemuselo dopadnout dobře,jedině takové to elektrolytické nebo jak se to jmenuje,je spousta firem a s barvou určitě problém není :wink:

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4638
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#3 Příspěvek od Jirka 18 »

jo a nic levnýho to rozhodně není :wink:

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#4 Příspěvek od Jan 69 »

No právě to žárové jsem myslel, protože jsem objevil, kde to dělají za symbolickou částku. Jenže ten povrch je hrozně hrubej, a dneska jsem mluvil s jedním lakýrníkem, a že prej se to pak musí stříknout speciální barvou a pak teprv kyt, takže je to pak hrozná pálka.
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4638
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#5 Příspěvek od Jirka 18 »

speciální barva nevím,určitě něco jo,protože když natřeš čerstvej zinek barvou,tak se ti oloupe,je na to něco co dělá jakoby oxidaci-a nebo to nechat venku na dešti :wink: ale co udělá s těma tenkýma plechama žárové zinkování,to by mě fakt zajímalo

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#6 Příspěvek od Jan 69 »

Dneska mi dělali takový šusplechy, co jsou okolo motoru a i když byly dost tenký a schnilý, tak vydržely a ještě tím zinkem zesílily. Tak nevim, asi záleží na hrubosti toho zinku. :?:
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pavel 3 »

to zinkování je dobrý jenom bych se bál že se mi ta kastle někde prohne

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

zinkovat by šlo, ale galvanicky jinak by se plechy mohly pokřivit. Aby chytla barva na zinek stačí ho natřít octem :D

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pavel 3 »

s tím octem to neznám ale není problém to nastříkat speciálním základem na pozink a pak už na to chytne jakákoli barva. Osobně bych si uměl představit nechat pozinkovat spodek ale na kastli bych to nedělal hlavně je pak problém dostat z toho ten písek po tom pískování bude ve všech možnejch dutinách

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#10 Příspěvek od Jan 69 »

S tím pískem je to asi pravda, tak holt se bude brousit, brousit a ve volných chvilkách brousit.
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pavel 3 »

už jsem takhle brousil asi tři auta a docela to šlo akorát je velká spotřeba těch brusnejch kotoučků

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Potíž se zinkování je ta, že všechny karoserie jsou ošetřený z výroby kataforézou, tzn. že se celá kastle namáčí do speciální barvy. Tahle barva je tey navzlíná mezi plechy, po pár letech ji vystřídá rez, kterej odtud už nikdo neodstraní. Nejlepší konzervace co znám je rezistin ml smíchaný s konkorem a tímhle dutiny min jednou za dva roky pečlivě ošetřit. Akorát to v autě pěkně smrdí. :D

Odpovědět