přední světla Lybra

Vše o karosérii, interiéru...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
E-čertík 92
Příspěvky: 1786
Registrován: úte pro 13, 2005 10:14
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#31 Příspěvek od E-čertík 92 »

Cobalco píše:Zdravím, no tak svetlo som nakoniec objednal cez kamaráta H7+H1 a prišlo H7+H7 (carello magneti marelli) ale nefugovalo na nom sklápanie tak som ho vrátil. To je už tretie svetlo nové H7+H7 (carello magneti marelli) čo mi prišlo v priebehu 2 mesiacoch a nefunguje na nom servomotorček teda sklápanie. To už asi nie je normálne a pritom som to testoval na strane kde mi to sklápanie funguje na pôvodnom svetle. Tomu sa teda povie kvalita :!: :!: :?: , už neviem skadial to mám objednať už som skúsil dvoch dodávateľov jeden z nich kamarát a nič. Asi pôjdem aj ja do xeonov tak to vidím, keby niekto našiel niečo použitelne za rozumnú cenu tak nech dá vedieť, bol by som vdačný.
Obcas se da sehnat origo xenonovy reflektor do Lybry za cca 3 - 5tis. kc. Ale ma jiny konektor, musel by sis to prepojit.
Ex: Fiat Croma 2.0I-E Turbo
Ex: Lancia Thema 2.0I-E 16V
Ex. Lancia Lybra 2,4 JTD
Ex. Lancia THESIS Emblema 2,4 JTD-M

Cobalco
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 15, 2011 21:11
Bydliště: Poprad

Re: přední světla Lybra

#32 Příspěvek od Cobalco »

Pepazdepa 408 píše:
Cobalco píše:...a pritom som to testoval na strane kde mi to sklápanie funguje na pôvodnom svetle...
Tímhle chceš říct, že ti to naklápění na druhý straně nefunguje???
Ty dráty pro naklápěcí motorky jsou v podstatě spojený paralelně a jdou do toho regulačního kolečka === takže když máš např. na jednom motorku zkrat, tak ti nepůjde ani ten druhej :wink:
Ono je to tak že objednal som si len ľavé svetlo lebo je veľmi zažltnuté a nejde na nom sklápanie, pravé mám relatívne OK a sklápanie na nom funguje tak som to neriešil zatiaľ. Nové ľavé svetlo som testoval pre istotu aj na pravej strane, konektor je taký istí a zhodný s ľavou stranou, premeral som to pre istotu a napetia pre servo sedia na oboch stranach a sú na rovnakých pinoch. Skrat tam teda nebude keďže moja pravá strana funguje. Mne nefunguje len ta ľavá strana asi tam je zaseknutý motorček tak ako to bolo aj v tých troch nových ľavých svetlach čo som skúšal. Niečo v tých svetlách vždy tuklo ale nepohlo sa nič asi fakt zaseknuté, nejak od výroby zle poskladané.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001

Cobalco
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 15, 2011 21:11
Bydliště: Poprad

Re: přední světla Lybra

#33 Příspěvek od Cobalco »

E-čertík 92 píše:
Obcas se da sehnat origo xenonovy reflektor do Lybry za cca 3 - 5tis. kc. Ale ma jiny konektor, musel by sis to prepojit.
To je v pohode cena, lepšie ako 1000€ za nový jeden xeon alebo 320€ za origo svetlo z Fiatu (na nete sa dá zohnať aj za 141€ nové no však nefuguje to sklápanie). Ten konektor by som si prerobil to je to najmenej, už len dobrý typ na kúpu.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001

Uživatelský avatar
E-čertík 92
Příspěvky: 1786
Registrován: úte pro 13, 2005 10:14
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#34 Příspěvek od E-čertík 92 »

No bacha na to prerobenie, ono uz tak je to lakadlo na policajty, protoze ani origo xenon na Lybre nema ciry sklo, a jeste aby z neho vedl smotek dratu... Ja to resil tak, ze jsem koupil stary rozflakany svetla, a prehodil konektory primo ve svetlech, takze mi ty xenony sedly na origo instalaci :-) A policajti maji smulu, homologovane to je, znacku to ma, a kabelaz je bez uprav. Proste jako z vyroby :-)
Ex: Fiat Croma 2.0I-E Turbo
Ex: Lancia Thema 2.0I-E 16V
Ex. Lancia Lybra 2,4 JTD
Ex. Lancia THESIS Emblema 2,4 JTD-M

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#35 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

No mě je prostě divný, že by ti u třech novejch světel nefungovalo naklápění... A to tvoje funkční (starý) světlo jsi zkoušel na druhou stranu?
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Uživatelský avatar
Luko 428
Příspěvky: 503
Registrován: pát srp 22, 2008 09:44
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#36 Příspěvek od Luko 428 »

Jestli to nebylo furt to jedno a to samé,které si ti prodejci přeposílali mezi sebou. :wink:
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex :Delta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td

Cobalco
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 15, 2011 21:11
Bydliště: Poprad

Re: přední světla Lybra

#37 Příspěvek od Cobalco »

E-čertík 92 píše:No bacha na to prerobenie, ono uz tak je to lakadlo na policajty, protoze ani origo xenon na Lybre nema ciry sklo, a jeste aby z neho vedl smotek dratu... Ja to resil tak, ze jsem koupil stary rozflakany svetla, a prehodil konektory primo ve svetlech, takze mi ty xenony sedly na origo instalaci :-) A policajti maji smulu, homologovane to je, znacku to ma, a kabelaz je bez uprav. Proste jako z vyroby :-)
Vďaka za info :), tak na to si dám pozor, tiež by som asi prerobil ten konektor ako ty, zobral by som zo starých svetiel konektory. Nech to vyzerá ako origo :)
Pepazdepa 408 píše:No mě je prostě divný, že by ti u třech novejch světel nefungovalo naklápění... A to tvoje funkční (starý) světlo jsi zkoušel na druhou stranu?
Aj mne je to divné ver mi :), rozumiem sa do elektroniky, vyštudoval som ju, ale toto je už aj na mňa moc. To moje plne funkčné prave svetlo nejde vybrať jedna šrúbka sa pretáča takže som sa k tomu nedostal, ale vravím meral som oba konektory a všetko je OK na oboch stranach, pre servo tam dáva 12V hlavné napájanie a cca 2V-7V ovládanie podľa toho ako je pootočené kolečko na sklápanie, sú pre to 3 káble - kostra, hlavné napájanie a to ovládanie.
Luko 428 píše:Jestli to nebylo furt to jedno a to samé,které si ti prodejci přeposílali mezi sebou. :wink:
Myslím že to nehrozilo, vždy bolo zabalené v novej krabici, prvé svetlo sa poslalo na reklamáciu ktorú uznali, potom po mesiaci mi poslali druhé svetlo to bolo zababrané od tmelu na lepenie, takže bolo určite iné tiež nefungovalo, čakám na vyjadrenie opakovanej reklamácie, už som žiadal o vrátenie penazí, tak uvidím čo a ako. A to tretie šlo cez kamoša mechanika skúšal to so mnou a tiež uznal že je vadné tak ho tiež vrátil a dal vyreklamovať, to si už on rieši so svojím dodavateľom z Prahy. Ten prvý dodavateľ bol tuším z Poľska.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001

Uživatelský avatar
Vejvy.f 232
Příspěvky: 695
Registrován: pát pro 08, 2006 11:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#38 Příspěvek od Vejvy.f 232 »

Tak taky přídám pár informací.

Když dáte H4světla, tak kabeláž určitě stejná nebude, u H4 se vlákna na žárovce přepínají, pokud by svítily obě najednou, tak žárovka "shoří" to vydrží jen krátkodobě, např. když na někoho blikáte.

U světel H7/H7 svítí tluměné stále a k němu se připojuje ještě dálkové, takže pak svítí obě.

H4 u Lybry byly jen v sociálních edicích pro východ. To jsou ty verze s očesanou základní výbavou (vzadu švihadla, bez mlhovek, mám dojem že i bez klimy, jen digi topení a asi toho bylo i víc o co jí očesaly)

Já osobně uvažuju o tomto: http://aukro.cz/xenony-hid-sada-h7r-430 ... 23998.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Světla nijak extra zašlý nemám, ale prostě v noci nic nevidím.

A k těm motorkům na naklápění, dají se koupit zvlášť, za nějakých 7stovek. Jeden už mám doma připravenej. http://www.dilyfiatov.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Lancia Thesis 3.0 V6 24V
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6

Uživatelský avatar
Luko 428
Příspěvky: 503
Registrován: pát srp 22, 2008 09:44
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#39 Příspěvek od Luko 428 »

Vejfy-Ještě otázka jak ti bude ten xenon přes světlo svítit.Já mám zkušenost že pokud to nesvítí přes čočku,tak to má špatný rozptyl světla.Zkontroluj si to potom na regloskopu.Protože je potom radost proti takovému autu jet. :rock:
A o tom že to je nezákonné to asi víš :wink:

Jestli se ti podaří vyměnit ten motorek,zdokumentuj to.Mi se to nepodařilo. :(
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex :Delta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td

Uživatelský avatar
Vejvy.f 232
Příspěvky: 695
Registrován: pát pro 08, 2006 11:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#40 Příspěvek od Vejvy.f 232 »

Luko 428 píše:Vejfy-Ještě otázka jak ti bude ten xenon přes světlo svítit.Já mám zkušenost že pokud to nesvítí přes čočku,tak to má špatný rozptyl světla.Zkontroluj si to potom na regloskopu.Protože je potom radost proti takovému autu jet. :rock:
A o tom že to je nezákonné to asi víš :wink:

Jestli se ti podaří vyměnit ten motorek,zdokumentuj to.Mi se to nepodařilo. :(
Víš že to je nezákonné, klasickej xenon bych tam nedal, ale tyhle mají clonku, právě pro montáž do parabol. Proto mě to láká. A světla si myslim že mam hodně zachovalý.

Jinak jedno světlo na pokusy jsem dostal z bouračky a tam to vypadá že jen sundat přední plexi a dostaneš se k tomu motůrku bez problémů. Ano to "jen" není uplně jen taková sranda, ale půjde to
Lancia Thesis 3.0 V6 24V
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6

Uživatelský avatar
Vejvy.f 232
Příspěvky: 695
Registrován: pát pro 08, 2006 11:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#41 Příspěvek od Vejvy.f 232 »

Teď mají v kelly ve výprodeji H4kový světla http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx?PA ... u8jqrlcw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Lancia Thesis 3.0 V6 24V
Alfa Romeo 75 3.0 V6 12V
Paštika CC 3.6 VR6

Cobalco
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 15, 2011 21:11
Bydliště: Poprad

Re: přední světla Lybra

#42 Příspěvek od Cobalco »

Zdravím,

len doplnín info. tie tri nové svetlá H7+H7 ktoré som kúpil na všetkých mi uznali reklamáciu takže ide pravdepodobne o výrobnú vadu, takže zatiaľ nemám nové svetlo, asi ho skúsim svojpomocne opraviť a vyleštiť. Zatiaľ som kúpil kvalitnejšie žiarovky Osram +90% a je tam dosť výrazný rozdiel. Do Xeonov nepôjdem keďže to nemám vo výbave a nemám potrebnú elektroniku na sklápanie a ostrekovanie a tak by som mohol oslňovať. Do H4riek sa mi nechce tiež kvôli prerábaniu kabeláže. Takže najlepšia voľba asi repas alebo kúpiť z allegra nejaké zachovalé a funkčné.

Ináč odchádzali mi často žiarovky H7 tak som to trochu pomeral a mal som na nich 13V pri zapnutých žiarovkách H7 (stretavačky) čo sôsobuje že žiarovka nejde na 55W ale na takmer 64W čo je o dosť väčší tepelný výkon. Kvôli tomu sa znížuje životnosť žiaroviek a tiež by som povedal že sa poškodzuje parabola resp. predné plexisklo a kvôli tomu ho má väčšina zažltnuté. Vyriešil som to tak že som si spravil na každé svetlo predradník aspoň pre stretávačky, lebo tie svietia stále, teraz tam mám na žiarovkách 11,7V, použil som výkonové odpory s 0,3ohm/10W (poskladane z 2x 0,15ohm/5W) na svetlo do série so žiarovkou. Samozrejme treba dať odpory na chladiče lebo sa to dosť hreje, ja som použil chladiče z PC zdrojov a stačí to. Verím že teraz žiarovky vydržia dlhšie keďže idú cca na 52,3W.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#43 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

No ono je to s autožárovkama trochu jinak. Palubní napětí auta je běžně okolo 14V, takže na to ty žárovky musej bejt stavěný. Ale spíš jde o blbou konstrukci světla... ty žárovky se blbě chladěj. Druhá věc je, že stačí blbej dotek na patici žárovky (dost častej případ, právě kvůli vysoký teplotě) a pokud má žárovka blbej dotek, tak se jí to nelíbí a halogence obzvlášť (ten blbej dotek nemusí bejt ani okem viditelnej, páč nažhavený vlákno žárovky má nějakou setrvačnost).
K těm předřadnejm odporům - pokud máš jinak elektriku v pořádku, tak se nic neděje a mírný snížení napětí žárovkám určo prodlouží život.
Ale u těch žárovek s větší svítivostí (+ xxx %) - to je dosažený většinou zkrácením vlákna... tudíž zase na úkor snížení životnosti a zvýšení teploty... takže prostě sporná věc :? To si myslim, že je důvod žloutnutí plexiskel.
Další věc jsou noname žárovky z bau a jinejch hauzů - číňani (a asi nejen oni) si s tou životností vůbec nelámou hlavu a s konstrukcí žárovek taky ne (určitě už se vám někomu stalo, že jste vyměnili žárovku a ona svítila úplně jinam než ta původní...)
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Cobalco
Příspěvky: 45
Registrován: sob říj 15, 2011 21:11
Bydliště: Poprad

Re: přední světla Lybra

#44 Příspěvek od Cobalco »

Pepazdepa 408 píše:No ono je to s autožárovkama trochu jinak. Palubní napětí auta je běžně okolo 14V, takže na to ty žárovky musej bejt stavěný. Ale spíš jde o blbou konstrukci světla... ty žárovky se blbě chladěj. Druhá věc je, že stačí blbej dotek na patici žárovky (dost častej případ, právě kvůli vysoký teplotě) a pokud má žárovka blbej dotek, tak se jí to nelíbí a halogence obzvlášť (ten blbej dotek nemusí bejt ani okem viditelnej, páč nažhavený vlákno žárovky má nějakou setrvačnost).
K těm předřadnejm odporům - pokud máš jinak elektriku v pořádku, tak se nic neděje a mírný snížení napětí žárovkám určo prodlouží život.
Ale u těch žárovek s větší svítivostí (+ xxx %) - to je dosažený většinou zkrácením vlákna... tudíž zase na úkor snížení životnosti a zvýšení teploty... takže prostě sporná věc :? To si myslim, že je důvod žloutnutí plexiskel.
Další věc jsou noname žárovky z bau a jinejch hauzů - číňani (a asi nejen oni) si s tou životností vůbec nelámou hlavu a s konstrukcí žárovek taky ne (určitě už se vám někomu stalo, že jste vyměnili žárovku a ona svítila úplně jinam než ta původní...)
Ďakujem za vysvetlenie, asi máš pravdu. No mal som pred tým nissan almeru a tam som menil za 2 roky tuším len jednu H7, ale tu u Lybri som už vymenil štyri H7čky a to ju mám niečo cez 1,5 roka, priznám neviem aká tam bola kvalita žiaroviek, teraz som radšej kúpil kvalitnejšie. Niekde som čítal že práve japonské autá majú okruh žiaroviek dobre premyslený a je tam tých 12V. Chápem že žiarovky by mali byť stavané aj na 14V ale to podľa mňa nie sú, lebo len rozdiel 1V spôsobý dosť výraznú zmenu výkonú pri tak nízkom napäti. Takže keby boli žiarovky stavané na 14V a je tam len 13V alebo 12V tak by svietili o dosť slabšie, výkon klesne aj cez 10W. Preto sú podľa mňa normované na 12V je to na nich aj vyrazené.
Trochu nerozumiem čo myslíš pod tým pojmom blbej dotek na patici žárovky, prvý krát to počujem. Skús mi to prosím Ťa vysvetliť.
S tými žiarovkami s väčšou svietivostou máš asi pravdu, aj keď tiež sú normované na 55W pri 12V takže by tam nemala byť vyžšia teplota, skôr by som povedal že majú vyžšiu účinnosť napr ako rozdiel pri klasickej žiarovke a halogénke. No nechcem sa hádať je to len môj názor. To žltnutie by som pripísal skôr tým nekvalitným žiarovkám ako píšeš.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: přední světla Lybra

#45 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

Blbej dotek - alias špatnej kontakt :lol: Patice jsou ty kontakty, který strkáš zezadu na žárovku. Když jsou vyhřátý, zoxidovaný nebo maj prostě špatnej kontakt, tak žárovka svítí/nesvítí (nemusí to bejt vidět, páč nažhavený vlákno žárovky má setrvačnost - a vzniká tam přechodovej odpor = vyhřeje se to ještě víc) ... a to halogenkám nedělá dobře...
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Odpovědět