Thesis EPB
Thesis EPB
ahojte
ví někdo prosím jestli servomotorek zadní brzdy má šestihran nebo 12ti hran ? popřípadě jaké je číslo OEM ? ( na eperu jsem u sekce brzd toto nenašel )
zamrzla mi řučka v těchto mrazech (a já se modlím a´t je to tím mrazem jenom...) uvídím o víkendu jak to roztaje...
ví někdo prosím jestli servomotorek zadní brzdy má šestihran nebo 12ti hran ? popřípadě jaké je číslo OEM ? ( na eperu jsem u sekce brzd toto nenašel )
zamrzla mi řučka v těchto mrazech (a já se modlím a´t je to tím mrazem jenom...) uvídím o víkendu jak to roztaje...
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Re: Thesis EPB
Ked das motorcek dole tak to odkrutis torxom, teda 6hranom. Cislo oem nenajdes pretoze sa motorcek neda kupit samotny, jedine s celym brzdovym strmenom za cca 600€. Ak je naozaj chyba v motorceku tak mi ho posli, viem ti ho repasnut.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- bras
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob zář 12, 2009 22:20
- Bydliště: city Olomouc a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Thesis EPB
před výměnou můžeš zkusit ještě uvolnit zakouslou brzdu - dle videa otáčením pístkem brzdy po směru chodu hodin. ručiček
https://www.youtube.com/watch?v=7icCzeN0iyw
https://www.youtube.com/watch?v=7icCzeN0iyw
Re: Thesis EPB
takže bylo to fakt zmrzlé..dnes odpoledne nad nulou a autíčko jezdí ..zasr.. zima
rada pro příště: nebudu při mrazech nechávat zatženou EPB !
co mě mile překvapilo bylo nastartování bez ztráty kytičky po 10ti denní odstávce v těch mrazech...
rada pro příště: nebudu při mrazech nechávat zatženou EPB !
co mě mile překvapilo bylo nastartování bez ztráty kytičky po 10ti denní odstávce v těch mrazech...
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Re: Thesis EPB
Az tak moc by som sa netesil. Kedze to zamrzlo je jasne ze mas prasknute puzdro a dnu sa dostava vlhkost. Skor ci neskor to odide.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
Re: Thesis EPB
doufám že neskor...
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Re: Thesis EPB
Drzim palec
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
Re: Thesis EPB
Na kolik vyjde repase motorku EPB??
Trochu jsem pátral a podle elektroschematu jdou do motorku 4 kabely. Dva jsou napájení pro vlastí motor a dva pro Hallův senzor. Passat a další mají velmi podobný pohon EPB, ale do pohonu jdou pouze dva kabely. Respektive přímo na pohonu EPB je konektor se dvěma piny. Není tam Hallův sensor. Audi A8, Bentley mají jako Thesis také pohon EPB se čtyřpinovým konektorem, tedy s Hallovým sensorem. Dvoupinová verze pohonu se dá za dobrý peníz sehnat. Bohužel s verzí čtyřpinovou je to horší.
Zatím mám EPB OK. Ale preventivně bych to zkontroloval - to jest stav ozubeného řemínku, kontrola těsnosti atd.
Nerad bych, aby mne to někde nechalo stát a musel jsem kvůli odjetí sundavat kolo a demontovat z třmenu pohon.
Hallův senzor patrně také diagnostikuje vlastní elektromotůrek a tak by se mohl odcházející pohon EPB projevit chybovou hláškou na přístrojovce. Má s tím někdo zkušenost ??
Jinak ještě malá poznámka k chybovým hláškám: u Thesise 2003 jsem vyměnil software CONNECTu za verzi z roku 2005. Stará verze vyžadovala manuálně mazat chybová hlášení po zaplnění paměti chyb (jinak to na přístrojovce začlo hlásit alarm). Novější verze toto dělá automaticky. Je to náhodný poznatek - došel jsem k němu při výměně CD mechaniky. Stará, původní špatně vysouvala a "vtahovala" CD nosiče. Výměnnou se mi podařilo tedy vyřešit dva problémy.
Trochu jsem pátral a podle elektroschematu jdou do motorku 4 kabely. Dva jsou napájení pro vlastí motor a dva pro Hallův senzor. Passat a další mají velmi podobný pohon EPB, ale do pohonu jdou pouze dva kabely. Respektive přímo na pohonu EPB je konektor se dvěma piny. Není tam Hallův sensor. Audi A8, Bentley mají jako Thesis také pohon EPB se čtyřpinovým konektorem, tedy s Hallovým sensorem. Dvoupinová verze pohonu se dá za dobrý peníz sehnat. Bohužel s verzí čtyřpinovou je to horší.
Zatím mám EPB OK. Ale preventivně bych to zkontroloval - to jest stav ozubeného řemínku, kontrola těsnosti atd.
Nerad bych, aby mne to někde nechalo stát a musel jsem kvůli odjetí sundavat kolo a demontovat z třmenu pohon.
Hallův senzor patrně také diagnostikuje vlastní elektromotůrek a tak by se mohl odcházející pohon EPB projevit chybovou hláškou na přístrojovce. Má s tím někdo zkušenost ??
Jinak ještě malá poznámka k chybovým hláškám: u Thesise 2003 jsem vyměnil software CONNECTu za verzi z roku 2005. Stará verze vyžadovala manuálně mazat chybová hlášení po zaplnění paměti chyb (jinak to na přístrojovce začlo hlásit alarm). Novější verze toto dělá automaticky. Je to náhodný poznatek - došel jsem k němu při výměně CD mechaniky. Stará, původní špatně vysouvala a "vtahovala" CD nosiče. Výměnnou se mi podařilo tedy vyřešit dva problémy.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
- Bydliště: lomnice nad popelkou
Re: Thesis EPB
záleží co to je za EPB (jaká genereace, jakej výrobce...)
u nás ve fabrice tělesa EPB vyrábíme (ATE /continental) -housingy se vstřikujou (plast se sklem) a následně při montáži svařujou ultrazvukem/laserem
takže na tom nezrepasuješ nic -pouze výměna kus za kus (pokud seženeš jako díl) - co se na tom může posrat:
praskne housing (stářím, nárazem, špatným svařením, chybou v programu/měření proudu při zabrždění)
protočí se šnek na elektormotorku
schoří motor..
do toho našeho už vedou jen 2 dráty, řj pozná že je zabržděno dle odběru proudu...
sám tomu nevěřím, jsem velkej skeptik co se týče těchle technologií když vím že samotnej třmen má hromadu svejch problémů (zatuhlej pístek, vodící čepy..) a dá se na něj ještě takový kurvítko =D> ..)
zlatej lanovod jednoduchý, lehký, opravitelný na poli, bez nutnosti řešit připojení na PC při výměně desek, kotoučů atd...
u nás ve fabrice tělesa EPB vyrábíme (ATE /continental) -housingy se vstřikujou (plast se sklem) a následně při montáži svařujou ultrazvukem/laserem
takže na tom nezrepasuješ nic -pouze výměna kus za kus (pokud seženeš jako díl) - co se na tom může posrat:
praskne housing (stářím, nárazem, špatným svařením, chybou v programu/měření proudu při zabrždění)
protočí se šnek na elektormotorku
schoří motor..
do toho našeho už vedou jen 2 dráty, řj pozná že je zabržděno dle odběru proudu...
sám tomu nevěřím, jsem velkej skeptik co se týče těchle technologií když vím že samotnej třmen má hromadu svejch problémů (zatuhlej pístek, vodící čepy..) a dá se na něj ještě takový kurvítko =D> ..)
zlatej lanovod jednoduchý, lehký, opravitelný na poli, bez nutnosti řešit připojení na PC při výměně desek, kotoučů atd...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
Re: Thesis EPB
Thesis (lucas) ma ano 4 piny, repas robim za 80 kus. Spravit sa da viacmenej vsetko, len skladom nemam motorcek nahradny ale zatial som len jeden riesil nefunkcny z dovodu ze bol na kompletku zhnity. Viem ale zohnat aj ten. Hallov snimac som riesil dva krat, mam skladom, no tie odchadzaju viac menej zlym zaobchadzanim, padom atd. Housing sa da vacsinou otvorit bez poskodenia. Dovod preco na spodku praskne je oxidacia strmena, ktory ho nasledne roztlaci az praskne. Problem potom spravi vlhkost ktora sa tam dostava.
Snimac dokaze problem vacsinou zistit vopred podla rychlosti tocenia motorceka. Vtedy motorcek deaktivuje v odbrzdenej polohe. Lenze vacsina ludi to pichne na diag, ignoruje co sa stalo a vymaze chyby. Motorcek sa opatovne aktivuje a vtedy vznikaju scenare, ze zostali niekde vysiet a nevedia sa pohnut. Obcas v zime dokaze vlhkost sposobit ze vnutro zamrzne a znova clovek ostava nepohnutelny kym to nerozmrzne.
Potom sa stava ze je stara zalozna baterka, to sa vymeni a hura a este dva krat som riesil pokazene nudzove tlacitko odbrzdenia, tiez som to v oboch pripadoch opravil.
Zhrnutie je ze momentalne nie je nic coho by som sa na epb v thesise bal a uprimne mi to uz pride jednoduchsie ako lanovod , cize u mna ma hlas epb.
Snimac dokaze problem vacsinou zistit vopred podla rychlosti tocenia motorceka. Vtedy motorcek deaktivuje v odbrzdenej polohe. Lenze vacsina ludi to pichne na diag, ignoruje co sa stalo a vymaze chyby. Motorcek sa opatovne aktivuje a vtedy vznikaju scenare, ze zostali niekde vysiet a nevedia sa pohnut. Obcas v zime dokaze vlhkost sposobit ze vnutro zamrzne a znova clovek ostava nepohnutelny kym to nerozmrzne.
Potom sa stava ze je stara zalozna baterka, to sa vymeni a hura a este dva krat som riesil pokazene nudzove tlacitko odbrzdenia, tiez som to v oboch pripadoch opravil.
Zhrnutie je ze momentalne nie je nic coho by som sa na epb v thesise bal a uprimne mi to uz pride jednoduchsie ako lanovod , cize u mna ma hlas epb.
Naposledy upravil(a) vlad47 dne sob bře 24, 2018 09:35, celkem upraveno 1 x.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
Re: Thesis EPB
Myslím, že EPB u Thesise je jedna z prvních aplikací v reálu. Alespoň verze EPB s pohonem přímo na třmenu. Výrobce je dle mne TRW. Viděl jsem provedení pohonu, kde převod ozubeným řemínkem byl nahrazen šnekovým převodem. Zástavbové rozměry a vnější vzhled je podobný verzi s řemínkem. Myslím, že verze se šnekem bude na životnost ještě lepší. Vlado správně říká, že obal pohonu EPB praskne vlivem oxidace hliníku třmenu. I když já s tím zatím zkušenost nemám.
aktuálně Lancia Thesis 2,4JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD
+Lancia Lybra 1,9JTD
Re: Thesis EPB
Je to lucas, je tam aj nieco ako snekovy pohon a je tam aj remen. A ano je to jedna z prvych ak nie uplne prva verzia epb s takymto riesenim. TRW ktore bolo neskor (napr vw) uz ma napr zosilnenu stenu tam kde na thesise praska. To ale neznamena ze tam na vw nepraska
Naposledy upravil(a) vlad47 dne sob bře 24, 2018 09:35, celkem upraveno 1 x.
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- Bryx 123
- Příspěvky: 710
- Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Thesis EPB
Ahojte, ze se neda koupit novy motorek na EPB ? A co tyhle inzeraty na bazosi ? Ma s tim nekdo zkusenost ? Diky
https://auto.bazos.cz/inzerat/87273370/ ... 12hran.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/87408849/ ... 2-hran.php
Zajima me jestli Thesis ma 6ti nebo 12ti hran motorek...
EDIT: Tak si odpovim sam a pro vsechny, Thesis ma 6ti hran
https://auto.bazos.cz/inzerat/87273370/ ... 12hran.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/87408849/ ... 2-hran.php
Zajima me jestli Thesis ma 6ti nebo 12ti hran motorek...
EDIT: Tak si odpovim sam a pro vsechny, Thesis ma 6ti hran
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie
Re: Thesis EPB
Ospravedlnujem sa, moja chyba. Asi som Vas kus poplietol. Vsetko co som napisal tak sedi az na to ze som znacky napisal naopak. Cize to ze na thesis sa motorcek neda zohnat sedi, to ze tieto inzeraty co sa tu stale tocia dokola nemaju nic s thesisom spolocne plati. Akurat som napisal naopak znacky, thesis ma lucas a vw trw, uz som to opravil aj v prispevkoch. To je tak ked nieco vysvetlujem v pozdnej hodine po lahkom dni
Lancia Thesis Emblema
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- 3,2 07
- 3,0 04
- 2,0tb 02
- 2,4jtd 03
Lancia K coupe 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0ie 84
Alfa Spider 3.0 12V 00
Lancia Delta T-jet 110kw Platino
http://www.lanciathesis.eu
- Bryx 123
- Příspěvky: 710
- Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Thesis EPB
Opravdu se nechci hadat, ale mel jsem komplet novy trmen s brzdicem na thesis a byl TRW, tak ted uz nevim
EDIT: Tak bych rekl ze mame pravdu oba dva, puvodni trmen s motorkem byl LUCAS a novy je TRW. takze myslim ze oba dva jsou zamenitelny
EDIT: Tak bych rekl ze mame pravdu oba dva, puvodni trmen s motorkem byl LUCAS a novy je TRW. takze myslim ze oba dva jsou zamenitelny
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie