Pruziny Delta III

Vše o podvozku, kolech...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bonanza 270
Příspěvky: 4403
Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
Bydliště: u Kyjova

Re: Pruziny Delta III

#16 Příspěvek od Bonanza 270 »

no ale to se tyka asi prvnich kusu z let 2008 a 2009 ne? pak to urco vychytali
Lybra SW 2.4JTD 140hp

Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Pruziny Delta III

#17 Příspěvek od Jarda 357 »

Bohužel ne, je to bolest, která se táhne už od Fiatu Stilo. Ta pružina se tam nejspíš asi celkem dost kroutí a trpí její spodní dosedací závit. Už u Stila udělali úpravu na uložení spodního zavitu (byla na to i svolávačka ), ale to bylo jen kvůli tomu, aby úlomky kousek ne prorazil pneu. Myslím, že díky tomu jezdí spousta aut s prasklou pružinou - i já jsem to zjistil úplně náhodou při výměně silentbloků na nápravě, když na mě vypadlo ulomené pero :D . Tvar uložení a pružin je pořád stejný, liší se jen tuhost (průměr drátu ) podle výbavy a hmotnosti.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Uživatelský avatar
Bonanza 270
Příspěvky: 4403
Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
Bydliště: u Kyjova

Re: Pruziny Delta III

#18 Příspěvek od Bonanza 270 »

tak to je mazec :shock: a jak sou na tom filtry pevnych castic? ma nekdo zjistene kolik stoji? a jake to auto ma dalsi bolistky? premyslim totiz o koupi ale porad vaham
Lybra SW 2.4JTD 140hp

Obrázek

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Pruziny Delta III

#19 Příspěvek od Jarda 357 »

Dpf bude asi jen origo, cenu nevím. Jinak zvláštní bolístky snad nemá. Ramena, tlumiče atd. jsem měnil cca ve 170 tis., ( a to mám 18" kola) , silentbloky zadní nápravy ve 180 - takže celkem v normě. Asi jediná drobnost - u dieselů je těsnění mezi vanou a olejovým čerpadlem, které časem ztvrdne. Projevuje se to nízkým tlakem mazání po startu (hlavně v zimě ). Postupně se to zhoršuje. Těsnení stojí asi 300 Kč, ale musí dolů výfuk, silentblok motoru a vana - práce asi na 4 hodiny.

Jo a ještě to žere pneu :D , ale to bude asi problém mezi sedačkou a pedály :D
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

rammstein
Příspěvky: 230
Registrován: sob zář 10, 2016 10:57

Re: Pruziny Delta III

#20 Příspěvek od rammstein »

Jarda 357 píše: úte črc 18, 2017 20:35 Jo a ještě to žere pneu :D , ale to bude asi problém mezi sedačkou a pedály :D
Nebo geometrie? Ale záleží, co myslíš tím, že žere pneumatiky a taky, jestli nejezdíš jak závodník.
ex. Lancia Lybra 1.9 JTD 85 kW
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Pruziny Delta III

#21 Příspěvek od Jarda 357 »

To byl fór, myslel jsem tím , že je škoda ty koně trochu neprohnat :D
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

rammstein
Příspěvky: 230
Registrován: sob zář 10, 2016 10:57

Re: Pruziny Delta III

#22 Příspěvek od rammstein »

Asi jsem byl přepracovanej. Z těch smajlíků by to šlo pochopit :D .
ex. Lancia Lybra 1.9 JTD 85 kW
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Pruziny Delta III

#23 Příspěvek od Jarda 357 »

V pohodě, s tou geometrií je to správná připomínka - to ostatně platí všude. Důležitý je i stav silentbloků a čepů. Delta ale na tom není v tomto ohledu nijak špatně.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Odpovědět