Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Nemá.A tím šroubem dokoupeným to nejde.Jedině vypilovat tlumič.
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Budu se hádat. Já jsem tam excentr měl, při výměně tlumičů jsem si značil polohu a přenášel na nový tlumič, abych měl stejný odklon.
Naposledy upravil(a) Jarda 357 dne sob zář 13, 2014 21:10, celkem upraveno 1 x.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Já se nehádám,ať si dělá každý co chce.
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
hmm, a někdo třetí s názorem?
Lancia Lybra SW 1.8, 2000, LPG - Lovato
Lancia Delta 1.9 Platino
Lancia Delta 1.9 Platino
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Já taky ne možná jsou rozdíly podle verze (já měl 2,4 JTD).Luko 428 píše:Já se nehádám,ať si dělá každý co chce.
Excentr by se dal "naroubovat" vyvrtáním větší díry do tlumiče. Pokud si pamatuju, tak ten můj měl něco jako prsten pod šestihranem, a ten zapadl do tlumiče. Jeho natočením se nechal nastavit odklon
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
- Tomáš 105
- Příspěvky: 1553
- Registrován: stř zář 13, 2006 17:01
- Bydliště: Lanškrounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Když je uvedeno u odklonu -18' tak se vlastně jedná o příklon, kola jsou tedy jakoby do A tj. horní část kola má být blíž ose auta... je to tak správně?
Fiat Palio 178BX - Made in Brazil
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
přesně tak dneska už snad neexistuje auto s odklonem všechny mají příklon
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Ahojte,
stále ještě nemám geometrii vyřešenou. Mechanik se zmiňoval, že by to mohly dělat tyto díly, které se vymačkají: http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/42 ... r-3141901/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdá se mně to i dost logické. Musím při jejich výměně sundat pružinu z tlumiče? Případně, když vytáhnu z auta komplet tlumič, poznám pohledem, že je tento díl špatný?
Pokud by to nepomohlo, šel bych asi cestou excentrů (ramena i tlumiče jsou ok).
Schvalujete tento postup?
stále ještě nemám geometrii vyřešenou. Mechanik se zmiňoval, že by to mohly dělat tyto díly, které se vymačkají: http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/42 ... r-3141901/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdá se mně to i dost logické. Musím při jejich výměně sundat pružinu z tlumiče? Případně, když vytáhnu z auta komplet tlumič, poznám pohledem, že je tento díl špatný?
Pokud by to nepomohlo, šel bych asi cestou excentrů (ramena i tlumiče jsou ok).
Schvalujete tento postup?
Lancia Lybra SW 1.8, 2000, LPG - Lovato
Lancia Delta 1.9 Platino
Lancia Delta 1.9 Platino
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Tak zrovna tohle by na geometrii nemělo mít vliv - je to uložení pružiny. Že se vymačká, to souhlas, ale spíš by to mohlo způsobit vrzání nebo klepání. Pokud je přesto budeš chtít vyměnit, budeš potřebovat stahovák na pružiny. Možná bys po sundání mohl zkontrolovat tlumič - kdyby měl vůli, mohl by se měnit odklon.
Geometrii dělá tlumič, těhlice, rameno a čepy. Pokud chceš pohnout s odklonem, možná by to trochu šlo posunutím ramene na nápravě (pokud si pamatuji, jsou tam oválné díry) a natočením těhlice v tlumiči o vůli šroubů.
Geometrii dělá tlumič, těhlice, rameno a čepy. Pokud chceš pohnout s odklonem, možná by to trochu šlo posunutím ramene na nápravě (pokud si pamatuji, jsou tam oválné díry) a natočením těhlice v tlumiči o vůli šroubů.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Technik je pako, protože když je odklon negativní tak má nastavit větší sbíhavost.XSeth píše:Ahoj prosím všechny ochotné poradit o radu.
Mám Lybru SW1.9 85KW 2004rok mám problém se sjíždením vniřní hrany pneu z venku pneu jako nová a cca 2cm pruh vnitří hrany pneu sjetý až na dráty. zajímavé je že to dělá jen na pravé straně a při nižších teplotách cca 15stupnu vrže právě přední pravá náprava bohužel se sjíždí obdobně i zadní náprava a taktéž pravá strana. Byl jsem na Geometrii a mněl jsem špatný odlon kola cca -1,32 technik nastavil větší rozbíhavost ale nějak výrazně to nepomohlo.Chtěl bych vás poprosit o názor co vše může být špatne jak na přední tak i na zadní nápravě popřípadě kde se to dá sehnat protože na zadní nápravu není téměř nikde nic.
BTW vůle jsme nikde ani já ani mechanik nikde nenašly.
Ať si nechá ukrojit dva stogramové koláše gothaje vcelku a o svačně si je může kutálet po stole, aby si vybavil, co to vlastně dělá za práci a jestli se na ní hodí.
xxxx
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
kocicak píše:Ahojte,
dlouhodobě se mně sjíždí vnitřní hrana pneu zejména na levé straně. Ramena ok,tlumiče se jeví též ok, čepy a stabilizátor vyměněné. Nic nemlátí a na cestě sedí jak přilepené. Geometrie 2x ročně seřizovaná. Sjíždí se jak na R15, tak i R16. Jako řešení mě napadají dvě možnosti:
1, vyměnit uložení tlumičů - někdo popisoval, že mu to dělalo právě toto. Jenže uložení je dost drahé a vypadá, že je naprosto ok. Jde
nějak ověřit jejich stav? (na pohled není nic orezlé, vše jak nové)
2, koupit vychylovací šrouby a pohrát si s nastavením geometrie. viz:
http://www.automedik.cz/autodily.html?path" onclick="window.open(this.href);return false;[]=826176&path[]=826192&path[]=826326&path[]=827435&path[]=833093&path[]=844789&product=2325
Co vy na to?
Přikládám poslední záznam z geometrie.
Je potřeba seřídit zadní nápravu do sbíhavosti, proč to neudělaj, když je to tam úplně mimo?
Auto má volný podvozek (stačí měkké silentbloky) a v záběru a při zatížení, už to má úplně jiné hodnoty než v servisu.
Každej má geometrii za třičtvrtě milionu a neumí to používat, hlavně že si to dali do nákladů kokoti. A po silnicích dál jezdí auta, vesele žerou gumy a lidi platěj a platěj. Opravdu super řemeslo.
xxxx
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
jen bych podotknul, že mě to dělaly prasklé pružiny- čehož jsem si vůbec nevšimnul do doby, než jsem dal auto na zvedák a sundal kola- jinak to nešlo vidět....a na porovnání jsem jiné auto neměl, tak abych viděl, jestli mi sedí níže nebo ne...
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Tak mam stejny problem, nekdo tady psal ze by to mohlo delat horni ulozeni tlumicu, predpokladam ze tohle je ono
http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/31 ... ium-29319/" onclick="window.open(this.href);return false; jak poznam ze je spatne, kdyz se na nej divam a cukam autem tak je videt ze v nem tlumic docela cestuje ale nevim jestli tak jak ma nebo jestli uz moc.
http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/31 ... ium-29319/" onclick="window.open(this.href);return false; jak poznam ze je spatne, kdyz se na nej divam a cukam autem tak je videt ze v nem tlumic docela cestuje ale nevim jestli tak jak ma nebo jestli uz moc.
Lanča lybra SW 2,4 JTD 99kW rv.99
Re: Lybra sjíždění vnitřní hrany pneu
Otacet snad ne, v tom ulozeni je tlumic pridelan na tvrdo ne, slouzi to jako silemblok.
Lanča lybra SW 2,4 JTD 99kW rv.99