Delta II . Znizenie podvozku

Vše o podvozku, kolech...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Veritas
Příspěvky: 24
Registrován: stř říj 03, 2012 23:50
Bydliště: Prievidza

Delta II . Znizenie podvozku

#1 Příspěvek od Veritas »

Nazdar.
Prosim vas chcem polozit svoju deltu na brucho len mam problem. Neviem ako postupovat. Mam skratit struny alebo kupit podvozok? Nic nepokazim skratenim strun ? Za rady dakujem :)
Lancia Delta HPE II 1,6 16V
benzín
1998
***SLOVENSKO***

Uživatelský avatar
Baltik 615
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2549
Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Bydliště: Příbor, Novojičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#2 Příspěvek od Baltik 615 »

Rozbrusem je to ''trochu'' prasácké ale nebudeš první ani poslední co to udělal. Jestli máš na sportovní podvozek tak si ho kup a jsi za vodou
Dedra_1.6_66_97''
Astra_1.6_55_99''
106_1.4_55_98''

Obrázek

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#3 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

super na deltě II je to, že to je společná platforma s tipem, AR 145/6, coupe, dedrou, bravem atd...

takže jetý snížený pružiny seženeš za hubičku, nebo můžeš kombinovat seriový pružiny z jinýho auta ,ale s, pro tvoje potřeby, výhodnějšíí charakteristikou, či délkou.. musíš, ale vědět co hledáš, což znamená dlouhé noci ležet v katalozích seriových dílů a manuálech kde často máš volnou délku, délku při zatížení X kg průměr drátu atd...:lol:

pokud nevíš musíš koupit buď jetý z nejbližššího příbuznýho se stejnou motorizací, kde je předpoklad stejné váhy vozu/motoru a stejného uložení a délky tlumiče...nebo nový...


seriový pružiny bych nesnižoval - sice auto snížíš, a přitvrdíš, ale rozhodně nevychytáš uložení pružiny v misce protože pružinu zbavíš závěrnýho závitu... takže se pružina bude různě krouti a je riziko že jendoho krásnýho dne z misky vyběhne... různý sportovní pružiny maj závěrný závity třeba 2-3 a tam člověk pokud vyžaduje další snížení než jen to co pružina dovoluje může říznou vždy o celou otáčku a tím snížit auto o průměr drátu... v případě uříznutí třeba 2 závěrnejch záitů na pružinách eibach získáš snížení skoro 25mm což s počátečním 35mm dělá 50mm:) což je situace co jsme provedl na svým tipu, kam jsme dal pružiny z coupe 16VT ale navíc díky tomu že coupe má misku o 2cm výše tak výsledný snížení tipa na předku mam 70mm a zadek nějakejch 50mm 8-)
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Uživatelský avatar
bobas1
Příspěvky: 231
Registrován: ned úno 05, 2012 14:05
Bydliště: MS kraj!

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#4 Příspěvek od bobas1 »

A co na to seriovy tlumic na snizene pruziny? nkdo rika,ze to je rychla smrt,druhy ze ne ...

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#5 Příspěvek od Jan 69 »

Tak origo tlumič z toho zrovna nadšenej nebude a životnost se určitě zkrátí, ale hlavně jízdní vlastnosti budou stát za prd. Zkusil jsem to jednou a bohatě stačilo, auto sice vypadá líp ale jezdit se s tím moc nedá.
Navíc HPE se v zatáčkách chová dost divně, tam bych nějaký snižování už vůbec neřešil :roll:
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#6 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

origo tlumič na snížení neříká nic!

sice se dělaj varianty tlumičů se zkrácenou pístnicí (délka obalu je jinak naprosto schodná se serií..), ale ty jsou i zbytečný...


Co by potom na snížení říkaly tlumiče u podvozků kde je možnost snížení od 0-po třeba 80mm což je v dnešní době běžný... tam nastává situace naprosto stejná jak u seriovýho tlumiče po snížení....

pokud dáváš nižší pružinu na nějak jetej zbytek podvozku, vždycky to zvýrazní nějakou vlastnost získanou celkovým opotřebením... v případě nižších pružin bude jízda taková cukavá/houpavá...protože vyšší tuhost nepobírá jetej tlumič...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

MARTINI
Příspěvky: 187
Registrován: ned led 20, 2008 17:25
Bydliště: Pieštany

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#7 Příspěvek od MARTINI »

vlastna skusenost tiez mam HPE dizla ,mam tam tvrde sportove struny je to nizsie asi o 30mm a dal som tam nove tlmice ,auto sedi o nieco lepsie nieje take hupave ale tlmic ma skratenu drahu pruzenia a nedokaze tolko filtrovat nerovnosti , a co sa tyka efektu je to fajn ta obrovska diera v blatniku je cca polovicna akurat si treba davat pozor pri parkovani neraz som nasadzoval predny naraznik , radsej uz len cuvat ako spravn ytalian :lol:
Lancia Delta 2.0T 16v HPE
Lancia Delta 1.9 tds

Uživatelský avatar
Veritas
Příspěvky: 24
Registrován: stř říj 03, 2012 23:50
Bydliště: Prievidza

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#8 Příspěvek od Veritas »

budu mi pasovat struny DTS Line 50/35 pre fiat punto od roku vyroby 98 ? vdaka :wink:
Lancia Delta HPE II 1,6 16V
benzín
1998
***SLOVENSKO***

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: Delta II . Znizenie podvozku

#9 Příspěvek od Jan 69 »

ne
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Odpovědět