Nazdar.
Prosim vas chcem polozit svoju deltu na brucho len mam problem. Neviem ako postupovat. Mam skratit struny alebo kupit podvozok? Nic nepokazim skratenim strun ? Za rady dakujem
Delta II . Znizenie podvozku
Delta II . Znizenie podvozku
Lancia Delta HPE II 1,6 16V
benzín
1998
***SLOVENSKO***
benzín
1998
***SLOVENSKO***
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Delta II . Znizenie podvozku
Rozbrusem je to ''trochu'' prasácké ale nebudeš první ani poslední co to udělal. Jestli máš na sportovní podvozek tak si ho kup a jsi za vodou
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
- Bydliště: lomnice nad popelkou
Re: Delta II . Znizenie podvozku
super na deltě II je to, že to je společná platforma s tipem, AR 145/6, coupe, dedrou, bravem atd...
takže jetý snížený pružiny seženeš za hubičku, nebo můžeš kombinovat seriový pružiny z jinýho auta ,ale s, pro tvoje potřeby, výhodnějšíí charakteristikou, či délkou.. musíš, ale vědět co hledáš, což znamená dlouhé noci ležet v katalozích seriových dílů a manuálech kde často máš volnou délku, délku při zatížení X kg průměr drátu atd...
pokud nevíš musíš koupit buď jetý z nejbližššího příbuznýho se stejnou motorizací, kde je předpoklad stejné váhy vozu/motoru a stejného uložení a délky tlumiče...nebo nový...
seriový pružiny bych nesnižoval - sice auto snížíš, a přitvrdíš, ale rozhodně nevychytáš uložení pružiny v misce protože pružinu zbavíš závěrnýho závitu... takže se pružina bude různě krouti a je riziko že jendoho krásnýho dne z misky vyběhne... různý sportovní pružiny maj závěrný závity třeba 2-3 a tam člověk pokud vyžaduje další snížení než jen to co pružina dovoluje může říznou vždy o celou otáčku a tím snížit auto o průměr drátu... v případě uříznutí třeba 2 závěrnejch záitů na pružinách eibach získáš snížení skoro 25mm což s počátečním 35mm dělá 50mm:) což je situace co jsme provedl na svým tipu, kam jsme dal pružiny z coupe 16VT ale navíc díky tomu že coupe má misku o 2cm výše tak výsledný snížení tipa na předku mam 70mm a zadek nějakejch 50mm
takže jetý snížený pružiny seženeš za hubičku, nebo můžeš kombinovat seriový pružiny z jinýho auta ,ale s, pro tvoje potřeby, výhodnějšíí charakteristikou, či délkou.. musíš, ale vědět co hledáš, což znamená dlouhé noci ležet v katalozích seriových dílů a manuálech kde často máš volnou délku, délku při zatížení X kg průměr drátu atd...
pokud nevíš musíš koupit buď jetý z nejbližššího příbuznýho se stejnou motorizací, kde je předpoklad stejné váhy vozu/motoru a stejného uložení a délky tlumiče...nebo nový...
seriový pružiny bych nesnižoval - sice auto snížíš, a přitvrdíš, ale rozhodně nevychytáš uložení pružiny v misce protože pružinu zbavíš závěrnýho závitu... takže se pružina bude různě krouti a je riziko že jendoho krásnýho dne z misky vyběhne... různý sportovní pružiny maj závěrný závity třeba 2-3 a tam člověk pokud vyžaduje další snížení než jen to co pružina dovoluje může říznou vždy o celou otáčku a tím snížit auto o průměr drátu... v případě uříznutí třeba 2 závěrnejch záitů na pružinách eibach získáš snížení skoro 25mm což s počátečním 35mm dělá 50mm:) což je situace co jsme provedl na svým tipu, kam jsme dal pružiny z coupe 16VT ale navíc díky tomu že coupe má misku o 2cm výše tak výsledný snížení tipa na předku mam 70mm a zadek nějakejch 50mm
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
Re: Delta II . Znizenie podvozku
A co na to seriovy tlumic na snizene pruziny? nkdo rika,ze to je rychla smrt,druhy ze ne ...
Re: Delta II . Znizenie podvozku
Tak origo tlumič z toho zrovna nadšenej nebude a životnost se určitě zkrátí, ale hlavně jízdní vlastnosti budou stát za prd. Zkusil jsem to jednou a bohatě stačilo, auto sice vypadá líp ale jezdit se s tím moc nedá.
Navíc HPE se v zatáčkách chová dost divně, tam bych nějaký snižování už vůbec neřešil
Navíc HPE se v zatáčkách chová dost divně, tam bych nějaký snižování už vůbec neřešil
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131
-
- Příspěvky: 470
- Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
- Bydliště: lomnice nad popelkou
Re: Delta II . Znizenie podvozku
origo tlumič na snížení neříká nic!
sice se dělaj varianty tlumičů se zkrácenou pístnicí (délka obalu je jinak naprosto schodná se serií..), ale ty jsou i zbytečný...
Co by potom na snížení říkaly tlumiče u podvozků kde je možnost snížení od 0-po třeba 80mm což je v dnešní době běžný... tam nastává situace naprosto stejná jak u seriovýho tlumiče po snížení....
pokud dáváš nižší pružinu na nějak jetej zbytek podvozku, vždycky to zvýrazní nějakou vlastnost získanou celkovým opotřebením... v případě nižších pružin bude jízda taková cukavá/houpavá...protože vyšší tuhost nepobírá jetej tlumič...
sice se dělaj varianty tlumičů se zkrácenou pístnicí (délka obalu je jinak naprosto schodná se serií..), ale ty jsou i zbytečný...
Co by potom na snížení říkaly tlumiče u podvozků kde je možnost snížení od 0-po třeba 80mm což je v dnešní době běžný... tam nastává situace naprosto stejná jak u seriovýho tlumiče po snížení....
pokud dáváš nižší pružinu na nějak jetej zbytek podvozku, vždycky to zvýrazní nějakou vlastnost získanou celkovým opotřebením... v případě nižších pružin bude jízda taková cukavá/houpavá...protože vyšší tuhost nepobírá jetej tlumič...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT
Re: Delta II . Znizenie podvozku
vlastna skusenost tiez mam HPE dizla ,mam tam tvrde sportove struny je to nizsie asi o 30mm a dal som tam nove tlmice ,auto sedi o nieco lepsie nieje take hupave ale tlmic ma skratenu drahu pruzenia a nedokaze tolko filtrovat nerovnosti , a co sa tyka efektu je to fajn ta obrovska diera v blatniku je cca polovicna akurat si treba davat pozor pri parkovani neraz som nasadzoval predny naraznik , radsej uz len cuvat ako spravn ytalian
Lancia Delta 2.0T 16v HPE
Lancia Delta 1.9 tds
Lancia Delta 1.9 tds
Re: Delta II . Znizenie podvozku
budu mi pasovat struny DTS Line 50/35 pre fiat punto od roku vyroby 98 ? vdaka
Lancia Delta HPE II 1,6 16V
benzín
1998
***SLOVENSKO***
benzín
1998
***SLOVENSKO***
Re: Delta II . Znizenie podvozku
ne
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131