ET kol na Lybru

Vše o podvozku, kolech...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: ET kol na Lybru

#16 Příspěvek od Jan 69 »

no tak jestli jsi měl větší ET tak ty kola byly víc zalezlý..to je pak jasný že to bylo horší
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#17 Příspěvek od Pavel 3 »

ono je jedno jestli to je vylezlý nebo zalezlý horší je to vždycky já měl na Ypsilonce liťáky který byly vylezlý a chovalo se to blbě. Na rovině to plavalo a i v zatáčkách se to chovalo podivně nejdřív to jakoby nechtělo zatáčet a pak to najednou prudce zatočilo. Dělal jsem geometrii, měnil ramena apod. a nepomáhalo to až když jsem dal originální plecháče tak se to markantně zlepšilo až mě to samotnýho překvapilo ale zase auto s těma plecháčema vypadá o dost hůř. Ten rozdíl v ET přitom nebyl nijak markantní
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: ET kol na Lybru

#18 Příspěvek od Simmy »

Pavel má samozřejmě pravdu ;) ne vždy znamená širší auto lepší jízdní vlastnosti a geometrie podvozku je konstruována nejen na nějaký daný rozchod kol, ale i na výšku auta atp. ... takže nesmyslné a neuvážené rozšiřování nebo známé snižování auta nemusí znamenat lepší jízdní vlastnosti ... a to je stejné jako s gumama ... každý "pouliční závodniko" si libuje, jak jeho 18" disky s profilem pneu 25 "drží jako přikované" ... ale že je to jen subjektivní dojem a ve většině případů ztratí taková pneumatika trakci znatelně dříve, než pneumatika s vyšší bočnicí, která je schopna více absorbovat příčné síly, tak to už většina "závodníků" neřeší

ale pamatuju si, že ET se tady řešilo už dříve a někteří nemohli pochopit, že ET není absolutní hodnota značící pozici disku vůči náboji ... je třeba brát v úvahu i šířku disku, protože to ET je hodnota závislá právě na šířce disku a je třeba na to brát ohled
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Šušeň 463
Příspěvky: 1735
Registrován: úte bře 03, 2009 22:52
Bydliště: Zásmuky

Re: ET kol na Lybru

#19 Příspěvek od Šušeň 463 »

Na rovině to plavalo a i v zatáčkách se to chovalo podivně nejdřív to jakoby nechtělo zatáčet a pak to najednou prudce zatočilo................

tak ja mam asi kouzelny auta protoze me ani jedno z toho,co jsi napsal pavle,nedela a nikdy ani zadne nedelalo.je pravda,ze se zhorsila akcelerace,urcite to ma i negativni vliv na brzdy,ale auto (at fiat nebo delta) se na rovine chova naprosto stabilne a do zatacek jde ochotne za volantem aniz by melo tendenci odskakovat nebo tak neco..........
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#20 Příspěvek od Pavel 3 »

o prismě si taky říkal že seděla perfektně a prakticky se s ni nedalo jezdit já v práci jezdim nejrůznějšíma výtvorama a kolkrát nechápu jak s tím ten majitel může někam dojet zrovna teď mám jednu mazdu kola nesmyslně vystrčený a vzadu ještě podložky ale jezdit se s tím nedá teda rozhodně ne rychle
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Šušeň 463
Příspěvky: 1735
Registrován: úte bře 03, 2009 22:52
Bydliště: Zásmuky

Re: ET kol na Lybru

#21 Příspěvek od Šušeň 463 »

A ze jsi tohos ni oproti me najezdil mraky vid? :D
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

Re: ET kol na Lybru

#22 Příspěvek od Jan 69 »

mě teda nikdy rozumný rozšíření (kola nejlíp zároveň z blatníkem) nikdy neuškodilo... třeba u široký Delty HPE je to skoro nutnost (buď menší ET nebo podložky), protože jinak to auto vypadá strašně :lol:

Když porovnám třeba mojí Betu, kde je všechno origo (kola, pružiny i rozměr gum) a tátovu "modrou", která je širší a nižší....tak modrá je v zatáčkách nesrovnatelně jistější a lepší, přitom jsou to jinak skoro stejný auta. Samozřejmě moje je zase o dost pohodlnější, to je jasný.
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Šušeň 463
Příspěvky: 1735
Registrován: úte bře 03, 2009 22:52
Bydliště: Zásmuky

Re: ET kol na Lybru

#23 Příspěvek od Šušeň 463 »

Jan 69 píše:mě teda nikdy rozumný rozšíření (kola nejlíp zároveň z blatníkem) nikdy neuškodilo... třeba u široký Delty HPE je to skoro nutnost (buď menší ET nebo podložky), protože jinak to auto vypadá strašně :lol:

Když porovnám třeba mojí Betu, kde je všechno origo (kola, pružiny i rozměr gum) a tátovu "modrou", která je širší a nižší....tak modrá je v zatáčkách nesrovnatelně jistější a lepší, přitom jsou to jinak skoro stejný auta. Samozřejmě moje je zase o dost pohodlnější, to je jasný.
Aspon tu nejsem se svym nazorem sam ;)
Lancia Delta II 1.6 16v "šmoula" v matu...

Uživatelský avatar
Vladimír 82
Příspěvky: 2861
Registrován: úte lis 22, 2005 17:18
Bydliště: Brněnsko, telefon 603 834 810
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#24 Příspěvek od Vladimír 82 »

Jan 69 píše:no tak jestli jsi měl větší ET tak ty kola byly víc zalezlý..to je pak jasný že to bylo horší
to je mi jasný, ale jak píše pavel pod tebou, bylo tam to náhlý zatočení, někdy dost nepříjemný. já jsem zastánce origo rozměru i designu kola, v konečným efektu se mi to většinou i nejvíc líbí (ovšem hpe má ty kola fakt utopený :lol: )
Lancia Y10

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#25 Příspěvek od Pavel 3 »

ono dost záleží na řešení tý nápravy na stavu všech kuláků a silentbloků a teoreticky by menší ET nevadilo kdyby bylo kompenzovaný širším diskem. Sériový auta mají kolikrát schválený několik rozměrů disků a i ET se u jednotlivejch verzí může lišit ale pak je i jiný nastavení geometrie já ty geometrie dělám a mám v počítači snad všechny značky a typy aut a jenom třeba VW golf má pro jednu generaci třeba třicet verzí nastavení geometrie liší se to právě podle použitejch kol je jasný že základní golf s 50 koněma má jiný kola než třeba verze GTI ale i když nápravy jsou prakticky stejný liší se jenom tuhostí tlumičů, stabilizátorů a právě nastavením gaometrie který je přizpůsobený širším kolům prostě není to tak jednoduchý aby to správně fungovalo. Kolikrát širší kola jízdním vlastnostem pomůžou ale většinou je to jenom pocit spojenej s vroucným přáním majitele
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Vladimír 82
Příspěvky: 2861
Registrován: úte lis 22, 2005 17:18
Bydliště: Brněnsko, telefon 603 834 810
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#26 Příspěvek od Vladimír 82 »

tak tak, placebo je mocná věc. :lol:
Lancia Y10

Fiskus
Příspěvky: 257
Registrován: čtv pro 13, 2012 11:48

Re: ET kol na Lybru

#27 Příspěvek od Fiskus »

Mám dotaz k tématu.

Já mám v techničáku napsané ET31 (Lybra SW rv. 2003 1.9jtd) jak u 15" 6.5J tak u 16" 7J. Takovýhle rozměr kol se opravdu blbě shání, takže logická otázka zní, co tam má být a co je ještě v toleranci. Mám zatím dvě rozumné nabídky na 16" 7J, jedny ET40, druhé ET25, netuším co by bylo lepší. ET31 nemůžu najít ani v nabídkách nových kol :(. Techničáku nevěřím ani za mák, napsali mi tam dokonce palivo BA 95 kkti...

Uživatelský avatar
Štefan 368
Příspěvky: 833
Registrován: sob čer 07, 2008 22:24
Bydliště: Kuřim, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#28 Příspěvek od Štefan 368 »

Fiskus píše:Techničáku nevěřím ani za mák, napsali mi tam dokonce palivo BA 95 kkti...
A to mas diesel? :-D
Lancia Delta 1.4 T-Jet 09'
Alfa Romeo 147 1.9JTDm 08'
Lexus GS 460 4.6 V8 09'
Ex:Lancia Thesis 2.4JTD 03'
Ex:Lancia Kappa 20V Turbo 99' 245PS/390Nm by PhoB
Ex:Lancia Kappa 16V Turbo 95'

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: ET kol na Lybru

#29 Příspěvek od Simmy »

Fiskus píše:Já mám v techničáku napsané ET31 (Lybra SW rv. 2003 1.9jtd)
Na techické nemaji moc šanci poznat pár mm na ETčku ... ET35 by mělo jit sehnat naprosto bezne a bude to stejné jako ta 31 ... ET25 uz muze byt trochu problem při šířce 7", ET40 už vidím zase jako opačný problém ... třeba já mám s Cromou zkušenost takovou, že 7" disk a ET41 mi vychází asi o 1mm od tlumiče ... ET40 a 7,5" disk mi dřel gumou o tlumič
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Štefan 368
Příspěvky: 833
Registrován: sob čer 07, 2008 22:24
Bydliště: Kuřim, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ET kol na Lybru

#30 Příspěvek od Štefan 368 »

Ahaa, pravda..prehliadol som :roll: Ja mam v technicaku od Thesisa napisane, ze je trojdverovy :-D
Lancia Delta 1.4 T-Jet 09'
Alfa Romeo 147 1.9JTDm 08'
Lexus GS 460 4.6 V8 09'
Ex:Lancia Thesis 2.4JTD 03'
Ex:Lancia Kappa 20V Turbo 99' 245PS/390Nm by PhoB
Ex:Lancia Kappa 16V Turbo 95'

Odpovědět