Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
údaje o sbíhavosti nejsou v milimetrech ale ve stupních resp. desetinách stupňů já spíš nechápu proč tu sbíhavost neseřídili aspoň podle toho protokolu ji neseřídili
Naposledy upravil(a) Pavel 3 dne pon dub 02, 2012 22:00, celkem upraveno 1 x.
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
- bras
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob zář 12, 2009 22:20
- Bydliště: city Olomouc a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
to jo, ale v dílenské příručce mám vedeny milimetry
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
====
Chlapi, toto tema jsem zalozil na dotaz k odklonu kol, né aby jste si tady načítali odpovědi na vaši geometrii.
Kazíte téma a odvádíte řešení uplně jinam.
Pokud chcete řešit to jak se měří geometrie a v jakych hodnotach, jestli tu ma nekdo 6mm a nevíte pořádně co se měřilo, běžte si to prosím řešit do hospody nebo si založte vlastní téma.
Máteli nějaký tip nebo doporučení kde bych mohl mít problém s odklonem, rád jej uvítám a myslím, že i ostatní.
Díky za pochopení.
Chlapi, toto tema jsem zalozil na dotaz k odklonu kol, né aby jste si tady načítali odpovědi na vaši geometrii.
Kazíte téma a odvádíte řešení uplně jinam.
Pokud chcete řešit to jak se měří geometrie a v jakych hodnotach, jestli tu ma nekdo 6mm a nevíte pořádně co se měřilo, běžte si to prosím řešit do hospody nebo si založte vlastní téma.
Máteli nějaký tip nebo doporučení kde bych mohl mít problém s odklonem, rád jej uvítám a myslím, že i ostatní.
Díky za pochopení.
Honza
Lancia Lybra 1.8 VVT, sedan
Lancia Lybra 1.8 VVT, sedan
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
tlumič ohlý nebo naražená těhlice.Ještě bych zkontroloval ložisko horního uložení,i když zatím jsem u Lybry neviděl že by odešlo.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Jestli se to taky nehne v uložení ramen.Třeba nějak nezměkne.
Protože jsem ve 130tis piloval tlumič a v 150tli jsem měnil sadu (ramena,čepy,tyčky) a na geom jsem to zase vracel zpět.
Od té doby pohoda.
Větší boj byl se zadní osou,než jsem zjistil že se tam dá seřizovat jak odklon tak i sběh.Ale to je na jiné téma.
Protože jsem ve 130tis piloval tlumič a v 150tli jsem měnil sadu (ramena,čepy,tyčky) a na geom jsem to zase vracel zpět.
Od té doby pohoda.
Větší boj byl se zadní osou,než jsem zjistil že se tam dá seřizovat jak odklon tak i sběh.Ale to je na jiné téma.
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Da sa aj nejak vizualne skontrolovat, preco ma predne koleso vacsi zaporny (do A) odklon, ako by mal mat? Ako zisit ci treba pilovat, menit ramena, alebo tlmic?
Lancia Lybra 1,8 VVTi
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Závěr:
rozdělali jsme tlumič, zkontrolovali ohnutí a nic. Nic není mechanicky poškozené, ani horní uložení. Nic jsme nenarazili.
Jen jak jsme přeměřovali levé a pravé kolo, tak byl rozdíl 1cm dle obrazku. Nepřišli jsme na to proč.
Vypilovali jsme diru o 2mm na tehlici. Jelikož jsme změřili, že odklon kola byl cca 1cm rozdílu mezi horním a spodním měření na ráfku.
Pak jsem to měřil a nastavoval asi 4x dokola až se mi to zdálo dokonale.
Byl jsem to promerit na laserove geo a hodnoty jsem mel v tolerancich a dokonce jsem to nastavil tak, že jsem měl rozdíl setiny na levem a pravem kole. čili odklon jsem doma na koleně nastavil na 0,66leve a 0,67pravé
Díky za rady
rozdělali jsme tlumič, zkontrolovali ohnutí a nic. Nic není mechanicky poškozené, ani horní uložení. Nic jsme nenarazili.
Jen jak jsme přeměřovali levé a pravé kolo, tak byl rozdíl 1cm dle obrazku. Nepřišli jsme na to proč.
Vypilovali jsme diru o 2mm na tehlici. Jelikož jsme změřili, že odklon kola byl cca 1cm rozdílu mezi horním a spodním měření na ráfku.
Pak jsem to měřil a nastavoval asi 4x dokola až se mi to zdálo dokonale.
Byl jsem to promerit na laserove geo a hodnoty jsem mel v tolerancich a dokonce jsem to nastavil tak, že jsem měl rozdíl setiny na levem a pravem kole. čili odklon jsem doma na koleně nastavil na 0,66leve a 0,67pravé
Díky za rady
Honza
Lancia Lybra 1.8 VVT, sedan
Lancia Lybra 1.8 VVT, sedan
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Zdravím, ja mám tiež problém s odklonom je tiež do A na oboch kolesách cca 1,5stupňa teraz neviem či - alebo + ale to je jedno, menil som ložiská predných tlmičov, to mi poradil mechanik no tie boli ešte v pohode hoci už dosť chrčali ale mám tam práve utrhnuté na oboch stranách silentbloky tlmičov na hornom uložení, overoval som cenu 63€ za origo kus čo je dosť pálka tak ak máte radu kde to zohnať lacnejšie tak to uvýtam, vďaka.
Lancia Lybra SW 1,9 JTD 85kW r.v:5/2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001
ex:
Nissan Almera sedan 1,5 benzín 66kW r.v:2001
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Můžou mit špatné tlumiče nebo pružiny za následek nerovnoměrného sjízdění pneu na zadní nápravě ? Oproti diskuzi zde mám sjeté právě vnějšky,podložky vzadu nemám ale pneu už jsou staré ovšem uprostřed mam pořád ''hodně'' vzorku
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
Blbejma tlumičema bys měl na vzorku "vyskákaný" takový plošky. Blbý pružiny by teoreticky mohly dělat to sjíždění zvenku - stejný jako když zadek dlouhodobě přetěžuješ... Mně už taky přijde, že mám ty zadní péra nějaký unavený a p*r*d*e*l dole, ale gumy se sjížděj kupodivu rovnoměrně
Lancia Lybra SW 1,9JTD
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
vzadu můžou bejt v háji ty ložiska v zadním rameni je to poměrně častá závada
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
zadek nijak extra nezatezuju a ani ho nemam nizko ale auto mam strasne tvrde,citim kazdou nerovnost a hlavne zadek mi jde moc lehce dolu tak jsem myslel ze mam vychozene pruziny. Ty loziska mas na mysli tam kde to rameno je uchyceno a chodi nahoru a dolu?
EDIT
EDIT
Naposledy upravil(a) Baltik 615 dne pon říj 22, 2012 20:26, celkem upraveno 1 x.
- Jaromír 592
- Administrator
- Příspěvky: 1401
- Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
- Bydliště: Brno Komín 728887525
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
index nosnosti pneu máš správnej?Tlak taky?Podhuštěný pneu se sjíždí zrovna takhkle.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odklon kola - sjetí vnitřní části pneu
index sedí. Vzadu mam malinko přes 2 bary. Jde mi o to že jsem ty gumy vzadu přezuval zvlášt a chtěl aspon par tisic najet. Co kdybych tam prubnul o pul baru víc na každe kolo dozadu ?