Silentbloky stabilizační tyče
- Bonanza 270
- Příspěvky: 4403
- Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
- Bydliště: u Kyjova
Re: Silentbloky stabilizační tyče
no ja jezdim u nas uz 6 let lybrou a menil jsem ramena cepy kosti a ty 2 gumy takze po 6 letech provozu u nas a predtim 6 let v italii sem vrazil do napravy cca 5000 kc takze ja si nemam nac stezovat za 12 let provozu....a to tam vse bylo puvodni ja byl prvni co to menil
- Petros 609
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon dub 11, 2011 05:12
- Bydliště: Hustopeče u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Novou bych rozhodne nekupoval, jen me zajima jestli jdou prohodit. Na druhou stranu se me nechcou davat obycejny gumovy. Oba dva silentbloky sem nechaval menit hned po koupeni auta a vydrzelo to tam tak mesic (2000km).Jiří 588 píše:Do toho nikdo asi nepůjde, protože abys to vytáhl, tak musíš rozebrat půlku auta.
Navíc nevidím důvod, proč bych měl platit 3000 za ocelovou tyčku, které navíc nic není.
Možná je to ale právě ten problém, že je ta tyčka třeba moc tuhá, nebo málo tuhá... kdo ví...
Takze nejlepsi a idealni pro me je pouzity stabik ze 147/156 a k tomu PUR SB.
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Já mám s Lybrou najetých teď myslím 65tis. km. (nyní najeto 210tis.)
Mám ji 3 roky a za tu dobu jsem měnil(nebo nechával měnit) :
1x levé rameno
2x pravé rameno
4x tyčky
3x gumy stabilizátorů (2x gumové co vydržely CENSORED, z toho jednou špatný průměr)
1x horní uložení
1x tlumiče ve 205tis.
Ramena FAST vydržely cca 45-50tis. , z toho levé tam ještě je, ale už je zralé na výměnu - takže to je super - ani slovo neříkám
Tlumiče byly původní, horní uložení asi taky - takže taky - neřeším (navíc tlumiče jsem sehnal starší, celkem slušné za pár pěnez)
Co mě může nasrat jsou ty gumy stabilizátorů, protože ty gumové jsou fakt na CENSORED, a teď mi začínají dělat bordel i ty PUR.
Vytáčí mě neustálá výměna těch tyček, ty mi nevydrží ani rok.
Naposledy jsem tu tyčku jednu rozdělal, jak vypadá to uložení, a zjistil jsem, že je to tam uložené v plastu a ten se vymačká.
Přemýšlel jsem totiž už i o takových možnostech, že si ty tyčky nechám vyrobit s nějakým pořádným čepem.
Nevadí mi ani tak ta cena, spíš to, že auto potřebuju každý den a nemám čas to měnit. Takže vždy nějakou dobu musím poslouchat jak to dělá bordel.
Zatím jsem neobjevil, že by se tyčky nějak lišily. Delphi vydržely přibližně stejně jako ty co byly k ramenům FASST. Rozdíl byl jen ten, že když jsem se podíval na FASTY, tak ty byly na pohled rozbité. Delphi se tvářily OK, jakoby ani neměly vůli ale na autě dělaly bordel.
Takže můžu s klidem říct, že mě ta přední náprava SERE. Stav, kdy z podvozku neslyším ŽÁDNÝ zvuk si užiju tak ze 2/3. Vždycky jindy je tam pak už něco načnutého.
Abych ale jen nekritizoval, tak spravit to není velká investice. (pro mě spíš problém najít čas, i blbý převoz do servisu je kus dne co nemám)
A to hlavní - jinak to auto poctivě slouží, sedí to na cestě jak přibité a komfortem je to daleko za mnoha auty. Takže jsem ochoten to přežít.
Když jsem jsem se bavil s člověkem co spravuje auta, tak mi říkal že ty tyčky jsou tak standard, ale že ty ramena jsou dost dobrá výdrž, na to že jezdím po našich cestách. A že můžu být ještě rád, že to je takhle.
Mám ji 3 roky a za tu dobu jsem měnil(nebo nechával měnit) :
1x levé rameno
2x pravé rameno
4x tyčky
3x gumy stabilizátorů (2x gumové co vydržely CENSORED, z toho jednou špatný průměr)
1x horní uložení
1x tlumiče ve 205tis.
Ramena FAST vydržely cca 45-50tis. , z toho levé tam ještě je, ale už je zralé na výměnu - takže to je super - ani slovo neříkám
Tlumiče byly původní, horní uložení asi taky - takže taky - neřeším (navíc tlumiče jsem sehnal starší, celkem slušné za pár pěnez)
Co mě může nasrat jsou ty gumy stabilizátorů, protože ty gumové jsou fakt na CENSORED, a teď mi začínají dělat bordel i ty PUR.
Vytáčí mě neustálá výměna těch tyček, ty mi nevydrží ani rok.
Naposledy jsem tu tyčku jednu rozdělal, jak vypadá to uložení, a zjistil jsem, že je to tam uložené v plastu a ten se vymačká.
Přemýšlel jsem totiž už i o takových možnostech, že si ty tyčky nechám vyrobit s nějakým pořádným čepem.
Nevadí mi ani tak ta cena, spíš to, že auto potřebuju každý den a nemám čas to měnit. Takže vždy nějakou dobu musím poslouchat jak to dělá bordel.
Zatím jsem neobjevil, že by se tyčky nějak lišily. Delphi vydržely přibližně stejně jako ty co byly k ramenům FASST. Rozdíl byl jen ten, že když jsem se podíval na FASTY, tak ty byly na pohled rozbité. Delphi se tvářily OK, jakoby ani neměly vůli ale na autě dělaly bordel.
Takže můžu s klidem říct, že mě ta přední náprava SERE. Stav, kdy z podvozku neslyším ŽÁDNÝ zvuk si užiju tak ze 2/3. Vždycky jindy je tam pak už něco načnutého.
Abych ale jen nekritizoval, tak spravit to není velká investice. (pro mě spíš problém najít čas, i blbý převoz do servisu je kus dne co nemám)
A to hlavní - jinak to auto poctivě slouží, sedí to na cestě jak přibité a komfortem je to daleko za mnoha auty. Takže jsem ochoten to přežít.
Když jsem jsem se bavil s člověkem co spravuje auta, tak mi říkal že ty tyčky jsou tak standard, ale že ty ramena jsou dost dobrá výdrž, na to že jezdím po našich cestách. A že můžu být ještě rád, že to je takhle.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Přední náprava Lybry není žádná slabina.
Mám najeto 222t km a stablík stále origo.
Ramena vyměněny v 150 za celý komplet-ramena/kosti/čepy.
Na to že to jsou FASTy před nima smekám.Najeto 77tis a stále pevné. [-o<
Já bych váš problém v stablíku viděl v následujících případech.
Ta tyč stablíku je v místě dlouhodobě vybité gumy vyžraná (porovitá) vy tam dáte né pružnou gumu ale PUR.Pokud je ještě k tomu díra byť o desetiny menší,tak se to sevře přes objímky obrovskou silou a ten stablík se ani nehne.
Pak to začne v lepším případě vrzat,ale hlavně ty chabé kosti musí přenášet obrovskou sílu a logicky jdou okamžitě do kopru.
Přesný případ Jiří-na tom stablíku jsem visel,ale stejně se nehne.Ve stejné době jsme měnili komplet FAST a za tu dobu už vyměnil aspoň 3kosti.
Závěr-pořádně změřit průměr stablíku a při montáži perfektně vyleštit místo pro PUR.
Mám najeto 222t km a stablík stále origo.
Ramena vyměněny v 150 za celý komplet-ramena/kosti/čepy.
Na to že to jsou FASTy před nima smekám.Najeto 77tis a stále pevné. [-o<
Já bych váš problém v stablíku viděl v následujících případech.
Ta tyč stablíku je v místě dlouhodobě vybité gumy vyžraná (porovitá) vy tam dáte né pružnou gumu ale PUR.Pokud je ještě k tomu díra byť o desetiny menší,tak se to sevře přes objímky obrovskou silou a ten stablík se ani nehne.
Pak to začne v lepším případě vrzat,ale hlavně ty chabé kosti musí přenášet obrovskou sílu a logicky jdou okamžitě do kopru.
Přesný případ Jiří-na tom stablíku jsem visel,ale stejně se nehne.Ve stejné době jsme měnili komplet FAST a za tu dobu už vyměnil aspoň 3kosti.
Závěr-pořádně změřit průměr stablíku a při montáži perfektně vyleštit místo pro PUR.
Lancia Lybra 1,9jtd SW rv 2000 chip 85KW
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Ex elta 1,6hf / 1,6gtie
Ex:Uno 1,3D / 1,7D / 1000fire
Ex:Alfa Romeo 33 1,8td
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Takze je to uz mesiac co mam nahodene 21mm PUR SB na 20mm stabilizatore. Vrzganie samozrejme zmizlo a pri beznom jazdeni to tiez neklepe. Mierne je to ale pocut, resp citit na extremnych nerovnostiach, ked sa jedno koleso dostane vyrazne nizsie ako druhe.
Moje hodnotenie teda je, ze to urcite nie je optimalne riesenie, ale je to ovela lepsie nez s 19mm SB a kedze som nezohnal nikde 20mm SB, je to asi najlepsie co so mohol dosiahnut (ak som teda nechcel menit cely stabilizator). Inak ak by niekto bol presvedceny ze chce 19mm PUR SB tak mu mozem posunut jeden par ktory nejavi ziadne znamky opotrebovania za symbolicku cenu.
Inak Luko, ta tvoja teoria o odchadzajucich kostiach kvoli prilisnemu zovretiu stabilizatora je celkom zaujimava. Budem ju moct aj overit, pretoze teraz mam stabik volny az az a kosti su tiez nove (ten isty SWAG ako aj pred tym), tak uvidim ci vydrzia dlhsie
Moje hodnotenie teda je, ze to urcite nie je optimalne riesenie, ale je to ovela lepsie nez s 19mm SB a kedze som nezohnal nikde 20mm SB, je to asi najlepsie co so mohol dosiahnut (ak som teda nechcel menit cely stabilizator). Inak ak by niekto bol presvedceny ze chce 19mm PUR SB tak mu mozem posunut jeden par ktory nejavi ziadne znamky opotrebovania za symbolicku cenu.
Inak Luko, ta tvoja teoria o odchadzajucich kostiach kvoli prilisnemu zovretiu stabilizatora je celkom zaujimava. Budem ju moct aj overit, pretoze teraz mam stabik volny az az a kosti su tiez nove (ten isty SWAG ako aj pred tym), tak uvidim ci vydrzia dlhsie
Lancia Lybra SW, 1,9jtd, r.v. 05
Re: Silentbloky stabilizační tyče
za kolik to ulozeni kupujete?ja to ted objednaval kamosovi na multiplu a je to palka proti bravicku,ale
kdyztak IMPERGOM umim sehnat staci rict prumer.
jinak ramena prodavame TEKNOROT jako nejlevnejsi pak uz jsou premiove znacky,ale ta cena tam je taky dost neprijemna:D
kdyztak reknete aj cenovky tech ramen a stabilizacnich tycek jestli bych vam treba neusetril nejake kacky posilam klubakum hodne
kdyztak IMPERGOM umim sehnat staci rict prumer.
jinak ramena prodavame TEKNOROT jako nejlevnejsi pak uz jsou premiove znacky,ale ta cena tam je taky dost neprijemna:D
kdyztak reknete aj cenovky tech ramen a stabilizacnich tycek jestli bych vam treba neusetril nejake kacky posilam klubakum hodne
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)
Re: Silentbloky stabilizační tyče
kluci poznam jestli mi klepou domky stabiku na STK? pri evidencce mi to znamej protahne celou linkou
no a jakc tu,tak pokud se to nikdy nemenilo,tak se to fakt musi odvrtat s tim,ze se sunda napravnice? to je prace na celej den ne?:D ja jeste pod autem nebyl,takze nevim jaky to je proti bravicku
no a jakc tu,tak pokud se to nikdy nemenilo,tak se to fakt musi odvrtat s tim,ze se sunda napravnice? to je prace na celej den ne?:D ja jeste pod autem nebyl,takze nevim jaky to je proti bravicku
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Je to vše stejné. Dělal jsem to na Lybře i Maree. Nápravnici jsem nespouštěl, celý povolený domek jsem si posunul dopředu, zapřel o kloub ramena a rozsekl majzlíkem. Na STK se to pozná tak, že rukou držíš stabilizátor a někdo autem houpe do stran. Pokud je volný, ucítíš to. Jen se potom musí rozhodnout, zda to jsou tyčky, nebo uložení.
Lancia Lybra SW 1.8, 2000, LPG - Lovato
Lancia Delta 1.9 Platino
Lancia Delta 1.9 Platino
Re: Silentbloky stabilizační tyče
tycky jsou lepsi varianta:D no mezi nama me se zda ta lybra sice pohodlna to ano,ale je to jak francouz rozhoupane,takze su zvedavej v jakym stavu jsou tlumice kdyz chytim auto za tazne a zacloumam houpe se pekne. chcu ten podvozek projit poradne at vim co bude potreba udelat byvaly majitel sice prej prelisovaval zadni ramena,ale pochybujuo tom,ze vsechny,protoze ten zadek docela plave a kola uplne kolmo nejsou.
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Co ti tvojí zákazníci říkají na značku TEKNOROT ??lybraJTD píše: jinak ramena prodavame TEKNOROT jako nejlevnejsi pak uz jsou premiove znacky,ale ta cena tam je taky dost neprijemna:D
Re: Silentbloky stabilizační tyče
prodavame to jako predni znacku mame to naskladnene . ta firma vyrabi pro prebalovny jako jsou DELPHI apd.
reklamace zatim nejsou. kupuji se to fakt hodne na dalsich pozicich jsou MEYLE-kvalita,ale podstatne drazsi a pak samozrejme prebalovna FEBI. zbytek uz jsou vylozene kusovky to nema smysl jmenovat.
reklamace zatim nejsou. kupuji se to fakt hodne na dalsich pozicich jsou MEYLE-kvalita,ale podstatne drazsi a pak samozrejme prebalovna FEBI. zbytek uz jsou vylozene kusovky to nema smysl jmenovat.
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)
- Alena 133
- Příspěvky: 2472
- Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
- Bydliště: Návsí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Lybra se na 15kách houpe pořádně, tež tam má mít gumy pořádně vysoké. Na 17 s profilem drží jak přibitá a zadek se ani nehne, zcela to mění jízdní vlastnosti, no trochu i komfort no
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
Re: Silentbloky stabilizační tyče
je to vysoky 65 mam ted zimu na leto je 60. mam z brava 50tky,ale to bude o dost blbe merit tachac. ale me to zase tak nevadi v zatacce to drzi pekne
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)
Re: Silentbloky stabilizační tyče
Nemáte někdo k mání jak se tu řešily na lybru ty PUR uložení stabilizátoru?
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9