Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

Vše o podvozku, kolech...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#31 Příspěvek od Jaromír 592 »

No já měl v háji oba dva homoklouby.Resp.ještě jeden mám.(už se těším na zásilku od Kůrkyna)Už jsem i přišel na příčinu někdo mi trefil pravé kolo.Asi na parkovišti.Jak jsem leštil auto tak jsem si všiml drobných oděrek na blatníku a velké odřeniny na liťáku kterou jsem zprvu přisuzoval svým řídičským schopnostem při parkování.Jenže to sedí k tomu blatníku.
V tvém případě netuším moc o co jde.VRRRRčí ložisko.Je divný že to dělá občas.Chtělo by to slyšet.Nemáš u kola něco volnýho? Plastovej podběh nebo nějakou hadici?Na tempře mi to takhle taky jednou vrčelo a byl to takovej gumovej prsten kterej byl navlečenej na poloose.Sjel mi trochu níž a drhnul.
Mě se ten vnitřní homouš projevoval akorát vibracemi při zátahu.A vnější mi klape,jsou to pořádný rány,jako kdyby něco přeskakovalo.A Už to dělá jen do zatáček a po ujetí tak 50ti m je klid.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#32 Příspěvek od Jaromír 592 »

nedalo mi to a dnes jsem to cely rozdelal.Takze je v haji i sroub co drzi rameno.Ten co je zasroubovanej v hliniku.Je uplne ustrizenej.ten druhej jsem vytahl.Ale je pekne zku.venej.Jsem docela stastnej ze mi to nekde neupadlo.Buhvi jak dloho uz s tim jezdim.Kdyby neodesly ty klouby tak.... no radeji ani nemyslet.
Doufam ze to neslo dal.Treba ten bazmek ve kterym to drzi.Chjo.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#33 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

To spíš vypadá, že někdo ten šroub strhnul a pak se povolil. Jde to strhnout velice snadno. Nicméně jde dát skrz delší šroub a matka. Zajeď pak na geometrii.
xxxx

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#34 Příspěvek od Jaromír 592 »

mno on ten jeden sroub nebo spis zbytek je zalomenej v tom hliniku.Zitra to zkusim vydolovat.S tou matkou me to napadlo taky pac ten zavit bude asi na kasi taky.Ale stejne jestli mi to negdo navalil tak pujde do kytek cep.Takze to vypada na new rameno.Ale zatim to uz musi vydrzet.Tenhle mesic uz me to stalo dost a resim zrovna bydleni.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#35 Příspěvek od Jaromír 592 »

Ehm neví někdo náhodou jaký šrouby patří k těm ramenům? Myslím tím pevnost.Já tam mám klasický s pevností 5.6.A zdá se mi to nějaký divný.To tak má být?Právě jsem koupil šrouby s pevností 10.9.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#36 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

5.6 je největší bláto, 10.9 je v podstatě pevnost origo šroubů.
xxxx

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#37 Příspěvek od Jaromír 592 »

Ahááá tak tudy vítr vane dikec.Taak jsem udělal dobře.Zprvu jsem chtěl šrouby 12.9.Jenže chtěli 70kč ks.To už se mi zdalo dost.Děkuji za odpověď.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#38 Příspěvek od Jaromír 592 »

me uz z toho klepne.Mlati to furt.Vymenil jsem tripoid i homokloub zkontroloval ramena.Dotahl co se dalo a stejne pri zatahu na 1 a 2 pri prudkym zrychleni to mlati.Unasec ve terym je tripoid je v poho zadne dulky nejsou jen uplne minimalni snad 0,1 mm.Co tam muze pri zatahu jeste mlatit?Dela to vic pri stocenejch kolech ale to je asi ti ze je to vic namahany.
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1493
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#39 Příspěvek od Oskar 58 »

Me to jednou delal na Lybre silenblok motoru.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#40 Příspěvek od Jaromír 592 »

ted jsem to prohlizel siletbloky jsou ok.Navic to mlati rychleji cim rychleji jedu-ze by lozisko pomocne poloosy?
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Fast Arrow 297
Příspěvky: 191
Registrován: čtv dub 03, 2008 20:26
Bydliště: Havířov - Brušperk

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#41 Příspěvek od Fast Arrow 297 »

Jaromíre díky za odpověď. Jak te tak sleduju, tak to nemusi byt zadny med. Me to kdyz jezdim normalne neudelalo ani jednou za dva mesice. Ale verim, ze kdybych tomu dal plny tak by se to mohlo projevit. No jak vidim, moznosti je hodne. kolik stoji vnejsi homous a vnitrni? Ten tripoid je co pls?
George - Fast Arrow 777336711
Lancia Kappa 2.0 107kW LPG
Opel OMEGA 2,6 V6 2003 180 HP LPG AT ABS,ASR,ESP ELEGANCE - FULL
EX Citroen Xantia II HDi 81kw EXLUSIVE hydroactive II + nezávislé topení

Uživatelský avatar
Jaromír 592
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1401
Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#42 Příspěvek od Jaromír 592 »

Ahoj nemas zac.Tripoid neboli triangl poloosy je cast vnitrniho kloubu.Je to cast ktera stoji okolo 1700+/-100 kc.Vetsinou byva v haji prave on.dalsi dil je unasec rikam tomu hrnec.je na konci pomocne poloosy.jedna z moznosti u tebe by mohla byt ze je v haji jedno lozisko na tom tripoidu.(hadam) Jsou tam tri.V tomto pripade bych doporucil kontrolu.Repase hrnce prijde kolem 4000 i kdyz jsem nekde cetl ze to delaji i za dva.
No vnajsi homous stoji od 1300 do 3500(v tomto pripade se doporucuji obratit na Kurkyna) Ten se projevuje predevsim klepanim v zatacce.Jak jsem tomu daval kartac tak sel taky i kdyz nebyl pricinou mych problemu.Tzn uz byl stejne na ceste do ....... .
Vymena v klidku s peclivym pucovanim a mazanim je zhruba na dve hodiny(obou soucasti)

vytahnu jeste tu pomocnou poloosu a dam ji zrepasovat vcetne vymeny toho loziska.Nevite nekdo jestli se to dela nekde v Brne a jeho okoli?
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300

Uživatelský avatar
Tomáš 105
Příspěvky: 1553
Registrován: stř zář 13, 2006 17:01
Bydliště: Lanškrounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chvění auta po výměně homokloubu, ložiska a pneu

#43 Příspěvek od Tomáš 105 »

Nechtěl jsem kvůli tomu zakládat nové téma.... Už jsem to měl všechno připravený, ale nakonec jsem se rozhodl vyměnit i manžety: Jak tu vnitřní dostanu na poloosu? Je v ní ložisko, půjde jí narazit trubkovým klíčem? Nebo se musí nalisovat? Mám strach, abych to ložisko neponičil. :-k Je to na Pandostoj. Kdysi u F128 měla manžeta jen pouzdro a gufero, šla jenom nasunout :D/
Fiat Palio 178BX - Made in Brazil

Odpovědět