tlak v pneumatikach

Vše o podvozku, kolech...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

tlak v pneumatikach

#1 Příspěvek od Richie 10 »

na kolik foukate gumy u 2.4 JTD? ja mam na predku 2.5 a porad se mi zda ze jsou takove mekke kdyz se o ne opru ze strany nohou....
mam tam Michelin 185/65/15
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Ty seš laborant :lol: 2,5 je i dost. Vždyť správná hodnota musí být v manuálu. Máš dobrej manometr?
Jedni kamarádi byli v Rumunsku na motorce a píchli tam zadní kolo. Tak ve vsi zastavili, přiběhnul ušpiněnej chlapík a že jim to opraví, ať jedou za ním. Duši zavařil, počínal si velice obratně akdyž plášť nazul a foukal, tak do něj klepal malým kladívkem. Žádnej manometr. Klucí se tomu pousmáli, pak kolo na pumpě přeměřili - a bylo nafouknutý úplně přesně jak má být! :lol:
xxxx

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ja mam kola 205 a davam to na 2,2 at
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Jedi

#4 Příspěvek od Jedi »

Na počítači se oběvuje tlak v pneu, je to jen doporučení nebo opravdu to to auto měří ? To samé je s upozorněním na vzorek pneu je to takém jen doporučení nebo to také funguje?

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#5 Příspěvek od Marek 43 »

Tak tak chytrá kappa není, :D :D :D :D
to jen ukazuje, na kolik to máš foukat. 2,3 předek, 2,2 zadek. :D :D :D
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Jedi

#6 Příspěvek od Jedi »

Myslel jsem si to, to tam raději měli dát tu spotřebu :wink:

Uživatelský avatar
Marek 43
Příspěvky: 1592
Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Bydliště: Havířov

#7 Příspěvek od Marek 43 »

Já měl minulé auto, které ukazovalo spotřebu. šlo tam přepnout mezi okamžitou, přepočet na spotřebu na 100km a průměrnou spotřebu od vyjetí ( bod vyjetí šel resetovat před odjezdem). Nebo se to nechalo a přepočítavalo to průměr od posledního resetu. Zpočátku jsem na to pořád čučel, ale pak už mě to nezajímalo.To baví člověka tak 2, 3 měsíce. paki zjistí průměr a už se na to nedívá.
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850

Jedi

#8 Příspěvek od Jedi »

Přesně ja taky,je to pro dobrej pocit a občas mě to i krotilo když jsem nohu přišlápl :lol:

pz

#9 Příspěvek od pz »

kappa ma na 205/60/15 (i 195/65/15) 2,3 predek a 2,2/2,3 zadek - rozhodne neni dobre to delat od oka - pekne zrana nebo vecer ve stinu na studene motor (teplem a jizdou se tlak zvetsuje a tak se guma, ikdyz se zda sedla, zformuje), ale to je snad jasne :)

jinak soudkovitost gumy je dana jiz od vyroby a to konstrukci kordu, navic cim starsi guma, tim se zpravidla "vytahuje" zpevneni kordu gumy a zda se vic capla...

Láďa 109

#10 Příspěvek od Láďa 109 »

Jedi píše:Na počítači se oběvuje tlak v pneu, je to jen doporučení nebo opravdu to to auto měří ? To samé je s upozorněním na vzorek pneu je to takém jen doporučení nebo to také funguje?
Jak je to s tím měřením vzorku nevím, ale někde jsem četl, že na měření tlaku v pneumatikách se používá zařízení, jehož vysílač (hlásič) se nachází uvnitř bezdušové pneumatiky, přilepený (?) na disku společně s ventilkem. :)

To "pz" : že se fouká a měří tlak v pneu ve stínu ... atd., s tím souhlasím, ale ... proč musím mít studený motor ? :?: :lol: :lol: :lol:

pz

#11 Příspěvek od pz »

aby nektery expert nezaparkoval ve stinu a hned nefoukal rozehrate gumy ;)

Láďa 109

#12 Příspěvek od Láďa 109 »

pz píše:aby nektery expert nezaparkoval ve stinu a hned nefoukal rozehrate gumy ;)
Tak jo, už jsem se lekl, že budu muset do garáže pěšky, až budu chtít změřit a nafoukat tu druhou sadu pneu, co tam mám ... Byl to jen fórek ... :lol: :lol: :lol:
A abych jen neplácal : v tomto počasí (děsný vedro) a po cca 15 km dělá zvýšení tlaku 30 až 40 kPa (0,3 až 0,4 bar) oproti měření chladné pneu.

Odpovědět