Tempomat
- Propet 367
- Příspěvky: 301
- Registrován: pát srp 10, 2007 10:33
- Bydliště: Brno
Kluci.eště sem neměl čas to nějak moc zkoumat,ale snad se nějaká minutka najde.Mám to auto chvilku a zatím sem se k rozborce nedostal.Ale docela mě překvapilo jak de tempomat za nastavenou rychlostí,je to docela fofr.Akorád je škoda,že po každém vypnutí zapalování se zresetuje.Ale na druhou stranu to nastavení je naštěstí otázka pár sekund.
Lancia Musa 1.9 JTDm
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
Takhle se ale normální tempomat chová, co bys chtěl? Až budeš mít čas, vyfoť prosím to samý, co jsem sem házel já, jestli je to to co si myslim. Budeš muset sundat ten plastovej dekl vpravo od sání. Dík.Petr 405 píše:Kluci.eště sem neměl čas to nějak moc zkoumat,ale snad se nějaká minutka najde.Mám to auto chvilku a zatím sem se k rozborce nedostal.Ale docela mě překvapilo jak de tempomat za nastavenou rychlostí,je to docela fofr.Akorád je škoda,že po každém vypnutí zapalování se zresetuje.Ale na druhou stranu to nastavení je naštěstí otázka pár sekund.
Ex: AR 155 2,0TS
Ex: Lancia Kappa SW 3,0 V6 24V automat
Ex: Citroen C5 Break 2,0i
Polski FIAT 125p 1.300
Škoda Fabia Combi 1,9 SDI
Citroen C5 Break 3,0 V6 by Carlsson (2005)
Ex: Lancia Kappa SW 3,0 V6 24V automat
Ex: Citroen C5 Break 2,0i
Polski FIAT 125p 1.300
Škoda Fabia Combi 1,9 SDI
Citroen C5 Break 3,0 V6 by Carlsson (2005)
Nazdar kluci.Tak sem to sice ještě nestihl vyfotit,ale aspoň sem to trošku rozebral.Vypadá to ,že klapka je ovládaná nějak nejspíš elektricky.Ta příprava na tempomat co je na té fotce se tomu mému sání vůbec nepodobá.Asi tam udělali nějakou úpravu.Je to z roku 2000 tak asi ještě něco na poslední chvilku zkoušeli.Foto dodám později.
Lancia Musa 1.9 JTDm
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
Hledat připojení tempomatu někde na motoru je nesmysl. Je-li natočení škrtící klapky řízeno potenciometrem snímače polohy plynového pedálu a ŘJ (drive-by-wire) tempomat bude pracovat stejným způsobem. V ovládací páčce bude integrován nějaký potenciometr, signál veden do ŘJ a dál to známe. Ideální by bylo vykuchat tu ovládací páčku i s kabeláží z nějaké odepsané kappy, protože vzhledem k výskytu tempomatů se bude jednat o vyjímečnou záležitost a standardní kabeláž na to nebude připravena. a potom asi pořešit (nebo ne) naprogramování ŘJ, ale to už není můj obor.
Lancia Kappa 2.4 TDS SW
Lancia Delta II 1.6 16v
Lancia Kappa 2.0 na ND
ex Lancia Kappa 2.0 C.A. LPG
ex Lancia Thema 2.0 16v SW
ex Lancia Kappa 2.4 SW LPG
Lancia Delta II 1.6 16v
Lancia Kappa 2.0 na ND
ex Lancia Kappa 2.0 C.A. LPG
ex Lancia Thema 2.0 16v SW
ex Lancia Kappa 2.4 SW LPG
- Zdenek 250
- Příspěvky: 181
- Registrován: ned čer 03, 2007 02:41
- Bydliště: Prostějov
Tak pánové,
vzhledem k tomu, že se možností domontování tempomatu do Kappy již nějakou dobu intenzivně zabývám a ve spolupráci s K6-tkou jsem již dal nějaké info dohromady, můžu odpovědně prohlásit, že tempomat na Kappě je řešen na 99% pouze elektronicky a pouze přes spínací tlačítka (tedy žádné potenciometry, lanka a pod.) a vše se řídí přes ECU, která má veškeré informace z čidel nutné pro správnou funkci (brzda, spojka, otáčky motoru, rychlost atd.) jaksi v principu pod kontrolou. Již mám zpracován nástřel zapojení, jenže jsem zatím nesebral dostatek odvahy abych to do ECU připojil a vyzkoušel (bojím se bojím, aby mi neodešla do věčných lovišť). Problém bude pravděpodobně také to vyzkoušet za provozu, protože to jaksi asi cca pod 40km rychlost nesepne, takže by to chtělo dělat aspoň ve dvou lidech, aby mohl jeden řídit a druhý nastavovat, nebo to dělat někde na zvedáku. Chce někdo zapůjčit svoji Kappici na pokusy? Dalším řešením by bylo (jak už tady někdo říkal) kuchnutí Kappy, která to měla funkční, ale již z nějakého jiného důvodu neslouží. Ještě upozorňuji, že by mohl být problém v různých ECU na jednotlivých motorizacích. Můj návrh je vymýšlen pro 2,4 JTD.
Ta sdružená levá páčka Petra 405 je ale hodně cool, ale asi nebude snadno dostupná.
P.S.: Ještě bych prosil, aby se v tématech řešily příspěvky k tématu. Pročítání těch některých "chytrostí" opravdu dost zdržuje.
Pro vzájemné napadání bych byl pro to, aby se založila samostatná rubrika nazvaná třeba - "kecej si co chceš, pravdu mám stejně jen jááááá!"
Co na to říkáš Dresi?
vzhledem k tomu, že se možností domontování tempomatu do Kappy již nějakou dobu intenzivně zabývám a ve spolupráci s K6-tkou jsem již dal nějaké info dohromady, můžu odpovědně prohlásit, že tempomat na Kappě je řešen na 99% pouze elektronicky a pouze přes spínací tlačítka (tedy žádné potenciometry, lanka a pod.) a vše se řídí přes ECU, která má veškeré informace z čidel nutné pro správnou funkci (brzda, spojka, otáčky motoru, rychlost atd.) jaksi v principu pod kontrolou. Již mám zpracován nástřel zapojení, jenže jsem zatím nesebral dostatek odvahy abych to do ECU připojil a vyzkoušel (bojím se bojím, aby mi neodešla do věčných lovišť). Problém bude pravděpodobně také to vyzkoušet za provozu, protože to jaksi asi cca pod 40km rychlost nesepne, takže by to chtělo dělat aspoň ve dvou lidech, aby mohl jeden řídit a druhý nastavovat, nebo to dělat někde na zvedáku. Chce někdo zapůjčit svoji Kappici na pokusy? Dalším řešením by bylo (jak už tady někdo říkal) kuchnutí Kappy, která to měla funkční, ale již z nějakého jiného důvodu neslouží. Ještě upozorňuji, že by mohl být problém v různých ECU na jednotlivých motorizacích. Můj návrh je vymýšlen pro 2,4 JTD.
Ta sdružená levá páčka Petra 405 je ale hodně cool, ale asi nebude snadno dostupná.
P.S.: Ještě bych prosil, aby se v tématech řešily příspěvky k tématu. Pročítání těch některých "chytrostí" opravdu dost zdržuje.
Pro vzájemné napadání bych byl pro to, aby se založila samostatná rubrika nazvaná třeba - "kecej si co chceš, pravdu mám stejně jen jááááá!"
Co na to říkáš Dresi?
Lancia Kappa SW 2,4JTD
- Zdenek 250
- Příspěvky: 181
- Registrován: ned čer 03, 2007 02:41
- Bydliště: Prostějov
Tak jako tempomat das do kazdeho auta, ale je otazkou zda se to vyplati http://www.9000.cz/pdf/ap-500.pdf tady je odkaz na postup montaze univerzalniho tempomatu... muj tip ale je, ze te to vyjde tak na desitku a IMHO to za to nestoji...Mam kappu 1998 2,0i SW a chcel by som si tam namontovat tempomat, lebo dost jazdim po dialnici.
nemate niekto skusenosti ako na to a ci sa to vobec da, pripadne co to stoji.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Takže slíbené fotky originálního tempomatu u Kappy.Nevím jak u starších ročníků,ale na té mojí je škrtící klapka řízena plně ELEKTRONICKY.Zbytek na fotkách.Mimo jiné podobnou ne-li stejnou klapku používá dle rozhledu po inzerátech i ALFA 166 už od roku 1998.Možná by to byla taky cesta.
Lancia Musa 1.9 JTDm
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
Fiat Croma 1.9 JTDm Dynamic
Ex.Lancia Lybra SW 2.4 JTD
Ex.Lancia Kappa SW 3.0 V6 Comfortronic
Ex. Fiat Croma 2.5 TD
- Zdenek 250
- Příspěvky: 181
- Registrován: ned čer 03, 2007 02:41
- Bydliště: Prostějov
add1 - to sice jo, ale jak to bude vypadat?Marek 359 píše:Tak jako tempomat das do kazdeho auta, ale je otazkou zda se to vyplati http://www.9000.cz/pdf/ap-500.pdf tady je odkaz na postup montaze univerzalniho tempomatu...Mam kappu 1998 2,0i SW a chcel by som si tam namontovat tempomat, lebo dost jazdim po dialnici.
nemate niekto skusenosti ako na to a ci sa to vobec da, pripadne co to stoji.
add2 - proč tam bastlit něco externího, když by to šlo elegantněji vlastními zdroji?
Pro Petra 405: (AR166) a odkud si myslíš že je to zapojení vykuchané?
Lancia Kappa SW 2,4JTD