Prehrievanie motora HF 1.6

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tomáš 309

#46 Příspěvek od Tomáš 309 »

termostat? je dobry? ale v prvom rade si pozri ci je horuci aj chladic, pripadne ked je to teple tak skus jemne ako keby otvarat nadrzku, a ona by mala sycat, akoze je v nej tlak, vtedy je to v poriadku. moj nazor na problem, termostat.

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1492
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

#47 Příspěvek od Oskar 58 »

Cau vsichni, mam stejny problem jako Peter, hlavne teda ted v tech vedrech (1.6HF). Nez se pustim do vsech tech pokusu, cim to muze bejt, chtel bych zacit takovou banalitou jako je hladina chladici kapaliny v expanzce. Rysku vidim, hejbam s autem, ale hladina videt neni, cistim hadrem, svitim baterkou a nic. Otevru vicko a kapalina tam je a zda se mi ji tam dost. Ten prostor je tam nejaky rozdeleny tak nevim jestli to jsou spojeny nadoby nebo ne a jestli se jen ten plast ty nadrzky stal nepruhlednym a nebo tam mam opravdu malo kapaliny. kontrolka mi nefunguje. Diky za rady.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Krwel 146
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1983
Registrován: pon zář 18, 2006 20:53
Bydliště: V lese hnedka u Prahy
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Krwel 146 »

Co ventilátor spíná? Co termostat, chodí?
Lancia Kappa 2.4 JTD SW "Parníček"
Lancia Dedra 2000 Turbo Egoistka

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1492
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

#49 Příspěvek od Oskar 58 »

Jo vsechno zda se slape (ventilator az moc), spis bych to videl na zarostlej chladic nebo vzduch v potrubi, ale jak rikam jeste jsem to moc nezkoumal. Chci nejdrive zjistit jestli tam mam dost kapaliny (a ne vzduchu), neb bych cekal, ze budu spis dolivat olej, ale toho se mi tam zda nejednou taky nejak vic, tak mozna ze i tesneni pod hlavou nebo neco takovyho.
Ale nejdriv bych fakt rad vyresil tu hladinu jak jsem psal prve.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Pavel 3 »

delta se neodvzdušňuje stačí když pustíš topení a necháš motor chvilku běžet a mělo by se to odvzdušnit přes nádobku může to dělat vodní čerpadlo už jsem slyšel o druhovýrobě kde je ta vrtulka v čerpadle menší a u HFka to nestíhá chladit nebo těsnění pod hlavou nebo termostat
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1492
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

#51 Příspěvek od Oskar 58 »

Pavle, ty mas deltu, kdyz kouknes na tu expazku z boku, kde je ta ryska, vidis skrz tu hladinu nebo? Kdyz otevres viko a vidis kapalinu je to hladina, ktera je rozhodujici pro mnoztsvi kapaliny v okruhu?
Dik.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Pavel 3 »

skrz nádobku nevidím ale když otevřu víčko tý nádobky tak mám hladinu zhruba v polovině a pro bezproblémový chlazení stačí když je v tý nádobce aspoň nějaká voda ta nádobka je nejvyšší bod celý soustavy
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1492
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

#53 Příspěvek od Oskar 58 »

O.K. dik. Zacnu patrat. Odvzdusnim to tim topenim, pak osaham chladic, podivam se jestli tam nebyla nedavno menena pumpa a zkouknu ten termostat. Zas tak hrozny to neni, ale jak popisoval Peter, v mym pripade ted jak byly ty vedra, kdyz ji dam trochu za usi nebo, kdyz trcim v nejaky kolone, tak budik ukazuje 100-110 a teplota oleje 100 stupnu, vetrak frci permanentne. Jako by se zasekl na chvily termostat, jenze kdyz neni vedro tak drzi teplotu krasne. Navic kdyz se to takhle ohreje tak nekde z leva od motoru, zacne krome vetraku na chladici hucet jeste neco. Zvuk to ma furt stejnej nezavisle na otackach motoru a kdyz vypnu motor tak to prestane. Kdyz to pak vychladne, tak je klid a nastartuju, tak je klid. No uvidim. Zatim dik.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Jura 197

#54 Příspěvek od Jura 197 »

Tak teplota oleje jak píšeš je normální, když stojíš, vždycky se ti ohřeje ke 100°C a i já když stojím s deltou teplota jde ke 100 ce, ale nedělej si z toho takovou hlavu. Jestli chceš urychlit odvzdušnění, tak na chladiči je z pohledu od řidiče vpravo nahoře plastový šroubek, místo hlavy má lopatku, zkus při teplém motoru ho povolit ( musí být otevřený termostat - velký okruh) a přidej so otáčky cca na 2 tis ( ať tlačí vodní pumpa) a jak ho povolíš tak ti s tama odejde voda + vzduch ( jako když odvdušníš radiátor) a pak to přitáhni - až do přitáhnutí po celou dobu drž otáčky ( celkem to může trvat cca 8 sec) a v expanzce když máš vody trošku víc, nic se nestane, teplou vodu si to odfoukne při přehřátí.


A zkus vzít kompresor a vyfoukat žebra na chladiči, jak intercoler, tak vodníka tak i olejový. Dělám to preventivně každý měsíc. Budeš čubrnět, co z tama vyletí prachu a bordelu.

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#55 Příspěvek od Jirka 18 »

Jura 197 píše:
A zkus vzít kompresor a vyfoukat žebra na chladiči, jak intercoler, tak vodníka tak i olejový. Dělám to preventivně každý měsíc. Budeš čubrnět, co z tama vyletí prachu a bordelu.
To jsem vživotě nedělal a nikdy se mi žádný auto nehřálo :shock: :shock: Jestli ty jí moc nerozmazluješ :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
723 498 670
ji.mudra(@)seznam.cz
Bára II (psssst :-) )
Volvo 740 kombi :-)
Ford focus
Lancia Kappa 2,4 jtd

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

no ja ti ukazu jak vypada chladic na majde, ten ma jen zebrovani a nic kolem tojo a hreje se jak sfina kdyz sviti slunko :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Ondrej 107
Příspěvky: 557
Registrován: sob bře 04, 2006 23:53
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Ondrej 107 »

Mne robí Delta to isté...teraz v lete jazdím bez termostatu a za jazdy si vcelku drží teplotu, ale keď jej začnem ukladať tak sa hreje. Vymenil som už všetko....hlavu, tesnenie pod hlavou, mám menené rozvody aj s vodnou pumpou a som si istý, že je to zanesený chladič. 100%, tie chladiče majú 20 rokov, bohvie aký povlak je zvnútra a navyše 3valec mojho fotra s objemom 1 liter má omnoho väčší chladič ako moja Delta. Takže by som povedal, že je to dosť napnuté....asi aj kvôli IC a olejovému chladiču nedávali s väčšou plochou. Takže môj nízor, je že to je chladič.....potom už len presknutý blok, ale ani voda ani olej mi nemizne ani nepribúda. :wink:
Lancia DELTA HF

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

to by me zajimalo jakej vliv na to ma kdyz jezdis bez termostatu :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Ondrej 107
Příspěvky: 557
Registrován: sob bře 04, 2006 23:53
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Ondrej 107 »

Ze sa to tak skoro nezahreje.. :oops: ked ide hned velky okruh.
Lancia DELTA HF

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

no kdyz se nad tim zamyslis tak ti dojde ze pokud je nejaka zavyda tak to ma tu vyhodu fakticky jen v tom ze se to ohreje tak o minutu dyl :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Odpovědět