Prehrievanie motora HF 1.6

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jura 197

#76 Příspěvek od Jura 197 »

klon píše:CHtěl bych se zeptat když tady řešíte přehřívání. Po dvou měsících finišuje skládání delty a narazil jsem na problém zapojení čidla teploty a ventilátoru na chladiči. Jsou tam úplně stejné konektory a nevím který je který, samozřejmě mě to při rozdělávání nenapadlo. Po připojení baterky a zpnutí zapalování je na jednom 12V. Nerad bych něco odpálil... Nevíte někdo?
Ten co má 12 V by měl jít do chladiče a ten druhý k ventilátoru, v chladiči je čidlo, které při určité teplotě sepne.

Ale když to přehodíš, nic se nestane ( :oops: vlastní zkušenost) ohřál se mi motor a ventilátor nic, tak jsem ty kostky přepojil a hned to bylo OK 8-)

Jura 197

#77 Příspěvek od Jura 197 »

Kůrkyn 38 píše:Použiji odpověď z tématu o oleji:lol:

Byl jsi někdy v jižní Itálii? Třeba na Sicílii? Když je tam 40˚C ve stínu? Já ne.
Ale určitě si odtud někdo koupil v roce 1989 novou Deltu HF turbo a ta se prodávala s olejem Selenia VS+ 15W 40.

Určitě mu v autosalonu neříkali "nesmíte to honit", "nejezděte v zimě" "a hlavně nepředjížďějte, abyste ten olej neusmažil" Laughing
živý důkaz :lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=RizyfySP ... re=related

klon

#78 Příspěvek od klon »

Jura 197 píše:
klon píše:CHtěl bych se zeptat když tady řešíte přehřívání. Po dvou měsících finišuje skládání delty a narazil jsem na problém zapojení čidla teploty a ventilátoru na chladiči. Jsou tam úplně stejné konektory a nevím který je který, samozřejmě mě to při rozdělávání nenapadlo. Po připojení baterky a zpnutí zapalování je na jednom 12V. Nerad bych něco odpálil... Nevíte někdo?
Ten co má 12 V by měl jít do chladiče a ten druhý k ventilátoru, v chladiči je čidlo, které při určité teplotě sepne.

Ale když to přehodíš, nic se nestane ( :oops: vlastní zkušenost) ohřál se mi motor a ventilátor nic, tak jsem ty kostky přepojil a hned to bylo OK 8-)
Díky za radu, hned to jdu zapojit a jedu, snad to bude makat vše jak má...

Jura 197

#79 Příspěvek od Jura 197 »

teď to shoří a bude to na mě :lol:

Frantík
Příspěvky: 169
Registrován: úte črc 01, 2008 16:19
Bydliště: Plzeň

ventilátor.

#80 Příspěvek od Frantík »

Nevim jak to má Lancie, ale u Tipa a Una je to obráceně. S plusem na motor a čidlo spíná kostru. A pochybuju, že Lancie, která je z jednoho kotce bude jinak. Jednou sem kamarádovi řešil obdobný problém na Tipu 1,6 Dohc a po dlouhém bádání jsem zjistil, že ventilátor sice spínal, ale točil se opačně, takže při pomalém popojíždění f koloně se to přehřejvalo, jinak celkem dobrý. :shock: :lol: Zkrátka někdo to po nárazu skládal a rozdrcený plastík konektoru osadil pinama opačně - prohodil.
Lancia Lybra
exFiat Uno 45
exFiat Uno 1,7d
Fiat 600 D
Lancia Delta HF Turbo
Alfa Romeo 146 1,6TS
exFiat Punto 1,2
exBarchetta 1,8 16V
exAutobianchi A112
4kolka
Aro M461
Kdyby něco 776 40 48 40

Jura 197

#81 Příspěvek od Jura 197 »

Nedalo mi to a vyčmuchal jsem to, Frantík má pravdu a já mám problém.... Mám fungující bastl....

Jinak schéma co ti Klone pomůže :wink:

Obrázek

Frantík
Příspěvky: 169
Registrován: úte črc 01, 2008 16:19
Bydliště: Plzeň

vemenotilátor

#82 Příspěvek od Frantík »

V poho, :wink: hlavní je, aby to nakonec fungovalo. :wink: :lol:
Lancia Lybra
exFiat Uno 45
exFiat Uno 1,7d
Fiat 600 D
Lancia Delta HF Turbo
Alfa Romeo 146 1,6TS
exFiat Punto 1,2
exBarchetta 1,8 16V
exAutobianchi A112
4kolka
Aro M461
Kdyby něco 776 40 48 40

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4638
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#83 Příspěvek od Jirka 18 »

To máš úplně jedno co kam vede,základem je že ti z pojistky dojde plus do větráku přes to čidlo co funguje jako vypínač,nic na tom neni ,je to jednoduchý bez zbytečných serepetiček a je úplně fuck jestli ti čidlo spíná plus nebo mínus,asi se už italové báli delty jezdící v horkém italském létě :lol: :lol: :lol:
723 498 670
ji.mudra(@)seznam.cz
Bára II (psssst :-) )
Volvo 740 kombi :-)
Ford focus
Lancia Kappa 2,4 jtd

klon

#84 Příspěvek od klon »

Tak já Vám nevím, zapojil jsem to jak napsal Jura na začátku, ale ještě se mi to nepovedlo ohřát tak aby to sepnulo, asi jak jsem to měl rozhozené a vyčistil trubky tak je to s chlazením lepší. Ona je taky celkem zima. Možná proto a nechci teď ze začátku moc honit turbo aby si sedlo a hlavně za jízdy to moc nepoznám jestli to seplo. Jinak děkuji za schémátko, už měsíc se chci zaregistrovat, ale pořád se na to nedostává. Ze schématu mi ale nejde do hlavy jak je možné, že na jednom konektoru naměřím 12V když jsou oba odpojeny, to by být asi nemělo... ?
Zatím snad nic neshořelo, aspoň doufám, jinak Jura zajistí díly... :)))

klon

#85 Příspěvek od klon »

Tak jsem pohledal v jednom hodně obsáhlém katalogu ohledně elektriky MM a našel jsem tedy pouze Prismu diesel (myslím, že to bude podobné). Mělo by to být jak jste psali, tedy spíná se mínus, ale tady je to přes relátko, což by bylo možné, jen doufám, že není v pánu... Zkusím to přehodit.
Obrázek

Jura 197

#86 Příspěvek od Jura 197 »

Díly zajistím :oops: :lol: Ani když to necháž po menší cestě klapat na místě to neohřeješ? Mě delta i v zimě když stojím před garáží ( když se odněkud vracím) tak se mi ohřeje až ventilátor sepne.

Tak někdo skočte k autu mu to změřit, já mám půl elektriky vyškubané, nemohu... 8-)

klon

#87 Příspěvek od klon »

No ještě jsem to měřil a házelo to blbosti, normálně jsem naměřil 12V na jednom konektoru, ale nerozsvítila se ani 6V žárovka, takže jak se zatíží mizí. Jinak jsem zkoušel zapojit ventilátor napřímo z baterky a taky nic, ale do poslední chvíle než šel ven tak fungoval. Ješte jedu pryč až přijedu tak to nechám na místě jestli se ohřeje a pak to zkusím zapojit tak a pak obráceně a uvidím jak to dopadne. Každopádně moc dík za snahu...

Jura 197

#88 Příspěvek od Jura 197 »

jj, neboj se toho, taky jsem nad tím lamentoval, pohlídej si budík ( snad ukazuje dobře) nad 90 - 100 a musí sepnout a když ne, tak to přehoď, jen bacha, jak to spojíš a spustí se ti hned ventilátor, jak budeš mít ruce dole lekneš a spálíš se o svody :lol:

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od Pavel 3 »

motor se ti nejlíp ohřeje v klidu na volnoběh protože ti nechladí nápor vzduchu ještě můžeš něčím zakrejt chladič aby si to urychlil a na to zapojení máš jenom dva pokusy takže to taky není problém
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
Lubos 42
Příspěvky: 4536
Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od Lubos 42 »

není lepší vyzkratovat pro zkoušení tepelnej spínač než čekat půl hodiny na ohřátí ?
integrale
aktualně AR 159 SW

Odpovědět