Mam takovej problém u svojí Delty 1.6 Gtie,po ránu když nastartuju a teplota se pohybuje okolo nuly vyhoupne se mi volnoběh na hodnotu 3000 ot/min což je zatraceně hodně nehledě na to že se z výfuku začne kouřit takovym stylem,že zahalim pár aut za sebou do neproniknutelný mlhy Když to po chvilce chcípnu a znova nastartuju tak už je fše OK.Neví někdo čim by to mohlo bejt????
A vůbec tak nějak přemejšlim že se ten volnoběh chová celkově divně,tak nevim jestli v tom má prsty nějáký vadný čidlo či co....
Je to normální. Funguje to jako automatický sitič. čím větší je zima tím větší jsou otáčky po staru. Běžně 1500 -2000. Ty 3000 ot. jsou běžné, když jde teplota do mínusu. Po chvilce by měl volnoběh začít postupně klesat, postupně jak se zahřívá hlava motoru až na 800 - 950 ot. při zahřátem motoru. Ten dým - to je pára (pokud není modrý a štiplavý to by moh být olej)
Ne kouř neni modrý a štiplavý,takže je to OK.Nu jinak díky,přesně si popsal chování mojí Delty a jsem rád že je to normální a nezbude mi než si zasílit rádio až na mě zase bude nějakej pacholek troubit na samaforu že stojí za mnou a je totálně zahalenej v mojí páře
No 3000 je hodně.Vzadu na vstřikovači je servomotorek/ventil volnoběhu/ a ten je nejčastější príčinou problémů.Opatrně vyšroubovat a když je ta hřídelka co z toho kouká dobrá tak ji většinou stačí namazat olejíčkem na šic.stroje.