úpravy motoru

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

úpravy motoru

#1 Příspěvek od Jirka 18 »

Koukám,že se nám tu množí odborníci :wink: Tak bych se rád poučil jaké máte názory na vylepšení motoru(mám ho po celé dílně a to svádí :wink: )Odlehčený setrvák-to se tu trochu řešilo,ale co jiné věci,vynechám li roubování turba-sací potrubí s filtrem,výfukové-vyplatí se nějaké laděné svody nebo ne,vačka-teda 2 ostřejší vačky,jde to vůbec sehnat?? Snížení hlavy,o kolik a co to přinese ??? Atd......podělte se zkušenostmi a názory :wink:

Uživatelský avatar
Libor 30
Příspěvky: 635
Registrován: ned kvě 29, 2005 00:10
Bydliště: Praha 10 - Uhříněves, tel.: 774 822 346
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Libor 30 »

nazdárek, mno ostrý vačky sou fayn, ale musíš se pídit, prolézat,telefonovat...

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#3 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

co mas za motor???
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#4 Příspěvek od Jirka 18 »

1,6 GTie :wink: neberte to tak vážně,jen mě zajímá,co je možné a co ne,myslím že tomu mému pomůžu i jen generálkou :lol:

Uživatelský avatar
Pavel 37
Příspěvky: 455
Registrován: čtv čer 16, 2005 22:23
Bydliště: Nové Hrady

#5 Příspěvek od Pavel 37 »

Já no tom mém HF mám v plánu převrtání na 1.8, nasazení velkého turba, stáhnout (odlehčit) setrvačník,sportovní svody (+ 10-20 koní) sportovní filtr a celé sáni (+ 10-30 koní). B.O.F. ventil a co se týče snížení hlavy tak je to úplně zbytečné, za velké peníze asi tak 2-5 koní (někdy i více) ale zbytečné. Jo a abych nezapomněl tak do HF dávám 4WD.

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#6 Příspěvek od Jirka 18 »

:shock: to je věcí.Jenomže to je to co myslím,dejme tomu že má x koní,a po úpravě x+30,nechce to i kvalitnější písty,ojnice atd??Nejde o to zvýšit výkon,já bych byl spíš pro točivý moment-akceleraci a hlavně aby se to po 1000km nerozpadlo. Má vůbec nějaký smysl třeba leštěné kanály?? Někde jsem četl,že malé nerovnosti zase přispívají k homogenitě směsi(teda nebo jak se to píše :wink: ).Ty máš dvoukolku a chceš 4??Jde to vůbec??

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#7 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

tak decentní úpravy typu , sport filtr, a výfuk a hlavně motor a jeho příslušenstvví v super technickym stavu (víš že všechno funguje jak má , takže se potom nemusí člověk bát zničení speciálních dílů který stáli balík , třeba díky tomu že je např. opotřebovaná olejová pumpa a už tolik netlačí, nebo slabý benzinový čerpadlo , takže se můžou propálit písty..) , ...jsou dobrej základ , pro lehčí úpravy , nebo kompletní přestavbu

lancie tolik neznám , sem spíš na fiaty 8) , ale tuším že GTi je atmosféra , takže tam bych pracoval
na plnění a vyplachování motoru , tzn : svody , trubka , průchozí tlumič (pokud možno větší, jestli nelibuješ rachotu , nebo dva jeden menší blíž motoru a koncá větší) ,

pak zvětšení kanálů v hlavě a jejich spasování se sacími a výfukovými parohy (lancie není škodovka, takže tady by to mělo relativně sedět dobře) , drobnou úpravou dříků ventilů aby tolik nezasahovali do kánálů a zvětšení prostoru kolem nich

pak bych pokračoval snížením hlavy , ale o max 1mm..optimum cca 0.5-0.75 , tam nevim jak to vychází s ventily ,možná jestli to je stříkačka vícebod jako 2.0 8v motor tak decentně zvednou tlak na liště a možná lehce odlechčit setrvák a vyvážit komplet sklikou


takhle bys měl atakovat (možná ji i překročit)hranici 100 koní a v sérii tam je vačka tuším skoro 240/240 ..použitím vačky zvedneš jak výkon tak kroutící moment, ale jejich maxima se posunou výš , a blíže , třeby výkon bude na 7000 a krouťák na 5500 (vím o člověku co komplet překopal 2.0 16v motor , ale nechal sériový vačky,ale výkon a krouťák se mu znatelně zvedly (+40PS a 30Nm) , ale zůstaly cca ve stejnejch otáčkách jako v sériovým motoru , ale díky odlehčenejm a upravenejm vnitřnostem může točit 9000 ,


pokud stim budeš jezdit v provozu tak víc úprav nemá cenu, možná to završit chipem, kterej bude kvůli vačkám nutnost...

www.guy-croft.com výborný stránky, hoodně inspirace

www.albrechtmotorsport.cz jeden úpravce motorů..přes zimu mu asi svěřím motůrek v coupe....
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Uživatelský avatar
Jirka 15
Příspěvky: 908
Registrován: úte dub 26, 2005 19:30

#8 Příspěvek od Jirka 15 »

Jo, jo. V tvém případě bych to udělal tak: filtr-sání-výfuk, slícování přechodů a těsnění mezi sáním, hlavou a parohama, popřípadě rychlé vačky + chip(to je opravdu nutný přečasovat). Není na škodu o něco silnější palivový čerpadlo. Jinak to nemá moc cenu - to by bylo jednoduší a levnější sehnat motor + elektro s HF turba a překopat to.

Ludva
Příspěvky: 85
Registrován: ned kvě 01, 2005 14:33
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Ludva »

Až budu mít hotovej ten svůj motor na Integrale tak Vám přesně řeknu co na něm dělal, co zlepšoval a kolik co vyšlo.Má to jeden háček tomu kámošovi se nechce moc makat, ale ručičky na tyhle věci má zlaté! 8)
Lancia Delta 1.6HF Turbo ( 1991 )

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Dobře pomáhá vyrovnat hmotnosti dolních a horních ojničních ok ubroušením vývažků. Oka by měla být na všech ojnicích stejně těžká a zároveň by všechny ojnice měly mít stejnou hmotnost. Dělá se to tak, že se ojnice složíí včatně šroubů a ložisek, a vždy jeden konec se zavěsí na nit nebo položí na ostrou hranu a druhý konec se zváží na laboratorní váze. Samozřejmě je důležité dodržet vodorovnou polohu ojnice a vzdálenost mezi dotykovými body na váze a v závěsu. Výsledkem je totožná poloha těžišť na všech ojnicích a stejná hmotnost všech ojnic, tudíž menší odpory způsobené nevývažky kmitajících a rotačních hmot. Ojnice je dobré vyleštit - zmírní se ztráty vířením par v klikové skříni. To samé platí o klikovém hřídeli, ale na to je třeba mašinka za moc kaček. Vyleštit se může taky vnitřní prostor klikové skříně, ale to už se dostáváme k úpravě na mazání se suchou klikovou skříní...
Nevývažky se dají odstranit i na pístech. Pod okem pro čep jsou malé nálitky, které se dají odebrat na soustruhu, aby zase všechny písty měly na chlup stejnou hmotnost. Vážit samozřejmě s čepy a ségrovkami(pokud jsou). Písty je možné samozřejmě snížit na úkor životnosti. Lze vyleštit i dno pístu.
Úpravu pístů jsem udělal na Fiatu 600 D s motorem 900 ccm z Una a kam se hrabou nějakýsportovní filtry.... to je jen byznys
Motor točil jak střelenej a ve vysokých otáčkách bylo cítit, že běží klidněji.

vyleštění kanálů nemá smysl - drobné nerovnosti přispívají k rozvíření proudu vzduchu a tím k lepší homogenitě směsi.
Je to na dlouhý pvídání

Martin 4

#11 Příspěvek od Martin 4 »

Tak chlapi zpatky na zem, nechapu proc se nekdo snazi vrtat, snizovat hlavu, pridavat turbo a podobny nesmysly na motor, kde ty veci nemaji co delat a hlavne nikdy nebudou fungovat spravne!!! Kolik lidi je schopno tady spocitat, jak k sobe spravne sladit vsechny ty veci? Odpoved je jednoducha - nikdo. Nabastlit neco na motor neni zadny problem, ale s jakym efektem. Je to jen hromada vyhozenych penez bez patricneho vysledku. Pokud tedy nekdo touzi po vetsim vykonu, tak zakladem je nakup auta s patricnym motorem. Pokud jste tedy fanousky Lancie a mate treba 90kkc tak nevahejte a kupte Deltu Nuovu HF 2,0 turbo nebo Kappu 2,0T a pokud Vam nebude stacit ani jeji seriovy vykon 190/220PS, tak prave tenhle motor skryva neskutecny potencial. Velmi jednoduchymi upravami se lze dostat az na neco kolem 240PS. Upozornuji, ze vse je to jen hra s cisly 190, 200, 220, 240, ... kdo vlastni nebo jezdil s auty takovych vykonu se jen pousmeje a ruku na srdce kolikrat techto vykonu vyuzejete v provozu? Polozil bych spis otazku - Jaky vykon je podle Vas optimalni pro bezny provoz?

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

#12 Příspěvek od Jirka 18 »

služební felicia 1,3 bohatě stačí :wink: Nešlo mi o to udělat z 90konovýho motoru 150 konový :shock: jen jsem chtěl slyšet názory,co si kdo myslí a co za málo peněz vylepšit-decentně :wink: jedna šestka bohatě vyhovuje a když už je zozebraná,tak proč neudělat pár úprav??Ne turbo,to je fíkovina,moc peněz a starostí,když budu toužit po výkonu,dám tam šestiválcový třílitr,ale k čemu???Myslím že je důležitější rychlá reakce na plyn a obratnost a to si dovoluji tvrdit,že je delta obratnější než kappa :wink: Ovšem vylítnout ve 200km/h v deltě a kappě je sakra rozdíl.Takže tak-

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4639
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

kdo znáte počítač uvnitř??

#13 Příspěvek od Jirka 18 »

abych trochu osvětlil tohle téma-když jsem rozebral počítač,přišel jsem na dvě věci-na mikroprocesoru v patici je rukou popsaná samolepka-je to tak u všech nebo je vyměněnej? A pak ještě jedna vícevývodová součástka je přepájená.Neznáte někdo někoho levného,kdo by měl možnost program v tom počítači porovnat s originálem?? Napadlo mě to,protože s omegou jsem měl podobný problém-vyměňovaný mikroprocesor a na brzdě místo 90kw 138 na kolech-jelo to jako ďas,ale každých půl roku nové svíčky,motor samý karbon a jednoho dne motor v pr....... . No a ten lančiáckej je taky docela zakarbonovanej :roll:

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pavel 3 »

mám doma řídící jednotku bez úprav tak jí můžeš porovnat popřípadě i použít

Uživatelský avatar
Jirka 15
Příspěvky: 908
Registrován: úte dub 26, 2005 19:30

#15 Příspěvek od Jirka 15 »

Taky si myslím, že všechny řeči jsou tu zbytečný. Základem pro výkonné auto je výkonný motor (třeba 2.0T - opravdu je v něm hooodně moc schovanýho). Jak já jsem to pochopil, jde spíš o to, když ten motor je rozebraný, co se na něm při skádání dá vylepšit svépomocí. Leštit kanály je hlopoust, drobné nerovnosti jsou tam jen pro dobro. Když už se skádá, smysl má opravdu si pohrát se slícováním sání-těsnění-hlava-těsnění-výfuk. Přesné vyvážení má taky svůj smysl - ale už do každy doma na ponku nedokáže. Filtr není blbost-koně nepřidá, ale průběh točáku je hladší - mám odzkoušeno! Uvolnit výfuk taky pomůže. Od věci nejsou odlehčené řemenice a setrvák -koně to taky nepřidá, ale motoru pomůže. Asi nejde o to dostat z toho 130 koní - to už je fakt lepší jiný motor, ale každá drobnost potěší.

Odpovědět