Převodovka v háji?

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Milan 41

Převodovka v háji?

#1 Příspěvek od Milan 41 »

Takže, přátelé, místo účasti na Pacově jsem byl někde úplně jinde, ale na "p" to začíná taky. V pátek mi po cestě začalo blbnout řazení, nešly řadit "levé" kvalty, tzn. 1 a 2. Tak si říkám, že to musím hodit do servisu, až se vrátím do Prahy. Jenže vzhledem k tomu, že to začalo bejt fakt krizový, a od sjezdu z dálnice jsem jel jen na trojku, tak jsem se raději rozhodl dojet domů do Třebíče.
Současný stav je tento:

Pokud motor neběží, tak zařadím jakoukoliv rychlost s úplnou lehkostí, ale po nastartování motoru tam žádnou rychlost nezařadím, tzn. pokud nastartuji se zařazenou dvojkou, tak můžu jet, ale jinou rychlost tam nezařadím. Spojka funguje, když ji vymáčknu, tak se přenos síly přeruší, po opětovném zmáčknutí rychlost opět zabírá.

takže doufám, že se spojkou to nic nebude, podezření mám na synchrony? Řazení s meziplynem jsem zkoušel, ale myslím, že bych s tím těch 200 km z Třebíče do Prahy asi nedal... Navíc se trošku bojím o zuby :roll:

Nevíte někdo, co by to mohlo bejt?

Giorgio 65
Příspěvky: 117
Registrován: pon zář 26, 2005 22:21
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Giorgio 65 »

Špatné synchrony se neprojeví tím. že by nešlo zařadit na místě, ty se projevují především při samotném řazení, a to řazením "přes zuby". Ale Tvůj popis závady vypadá spíš na prasklý přítlačný talíř spojky. V klidu zařadit jde, po nastartování už ale těžko. I když spojka vypadá, že funguje, tak nevypne zcela a "unáší"...
LANCIA LYBRA 1,9 JTD
AUDI Q7 3,0 TDI
VOLKSWAGEN TOUAREG TDI
LANCIA THESIS 2,4 JTD
ALFA ROMEO 159 1,9 JTD SW Q-TRONIC

Uživatelský avatar
Velys 44
Příspěvky: 325
Registrován: ned čer 19, 2005 21:40
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Velys 44 »

Taky bych to viděl spíše na závadu ve spojce. Sundání převodovky se tak jako tak nevyhneš. Přeju hodně štěstí :!:
Lancia Prisma 1.9 Turbo ds
Lancia Kappa 2,4 TDs

Milan 41

#4 Příspěvek od Milan 41 »

Já to určitě nesundám, bo nemám ani dílnu ani nářadí... Takže bude putovat do servisu... jde mi jen o to kolik si mám připravit :cry:

Pepe

#5 Příspěvek od Pepe »

Otec má podobné problémy na Themě.Když je motor studený tak jde řadit v poho,ale jak se to zahřeje,tak se někdy musíme rozjet na dvojku,protože tam nejde jednička.Bude to ale asi spojkou.Předchozí majitel ji prý měnil,takže asi lepí když se zahřeje.Převodovkou to ale každopádně nebude,spíš bych taky tipoval spojku.

Milan 41

#6 Příspěvek od Milan 41 »

Tak uvidím, v sobotu se chystám do opravny (teda jestli mi pánové v pátek potvrdí, že tam v sobotu budou :? ) Doufám, že to bude nějaká "blbost", protože nechávat měnit spojku by bylo celkem finančně náročný (i když maník v servisu mi říkal něco o ceně 6500 za komplet originál spojku, což není zas tak brutální)...

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pavel 3 »

v servisu bude drahá hlavně ta výměna je to dost práce a bojím se že bude nutná

Milan 41

#8 Příspěvek od Milan 41 »

Co jsem tak zjišťoval, tak v Třebíči v servisu stojí hodina práce 330, kdyby to stihli za jeden den, což by mohli, tak ta práce bude cca 3000. Jenže asi s tím nic nenadělám :cry:

Milan 41

#9 Příspěvek od Milan 41 »

Takže už vím, co s tím bylo, nebo resp. je - odporoučelo se spojkové ložisko a a vzalo s sebou i přítlačnej talíř... Lamela je jakžtakž v pohodě, ale raději to nechám vyměnit celý, měnit ji za 10000 km znovu se mi fakt nechce... Takže budu o pěknejch pár tisíc lehčí :(

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#10 Příspěvek od Honza 2 »

Ale budeš mít vystaráno. Takhle bys tu spojku třeba dělal na jaře..

Milan 41

#11 Příspěvek od Milan 41 »

Takže, spojka je vyměněná, funguje to v pohodě, nechal jsem rovnou vyměnit olej v převodovce, udělat prohlídku spodku před zimou a taky garanční prohlídku po 135 000 km... Pánům v servisu se navíc bez mojí zmínky podařilo rozchodit osvětlení v kufru a taky osvětlení uvnitř vepředu interiéru (předtím se nerozsvěcovalo při otevření dveří, teď už jo), nastříkali výfuk nějakým antirezinem apod., ale zase na druhou stranu asi trošku jinak nasadili převodovku, takže mi nefunguje zámek na zpátečku :cry:
Už jsem se ale s nimi o tom bavil, a měli by mi to spravit někdy na počkání... Jo, a v servisu měli taky krásnou Thesis, docela jsem se pokochal :-)

BTW, samotná originál spojka + práce vyšla asi na 13200, celkem jsem platil 14200.

Uživatelský avatar
Dan 1
Administrator
Administrator
Příspěvky: 5440
Registrován: úte bře 15, 2005 22:09
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Dan 1 »

Nebyl jsi u Štěpánka v Třebíči? Tam Thesis mají.

Milan 41

#13 Příspěvek od Milan 41 »

Přesně tam jsem byl... jako sice jsou na oko ochotní, ale potom je to hrůza... Minulý pátek, jak bylo volno, tak jsem se domluvil se Šafránkem, že si tam vyzvednu auto (od čtvrtka bylo opravený, ale prostě jsem se tam ve čtvrtek v rozumnou dobu z Prahy nemohl dostat), byli jsme domluvení na půl jedenáctou... Tak jsem přijel z Prahy busem, rovnou šel tam, byl jsem tam včas, ale on mi zhruba 2,5 hodiny nebral telefon... Tak jsem byl celkem nasranej, když jsem tam musel celou tu dobu čekat... Nakonec jsem si pro auto jel asi ve 2 odpoledne - nutně jsem ho potřeboval ještě ten den v Praze...

A když jsem zjistil, že mi od té doby nejde zamykat zpátečka, tak už jsem si jen povzdychl... Volal jsem ji tam, a oni se normálně začali vymlouvat, že to není jejich chyba, že se to časem stává, tak jsem jim říkal, že když jsem jim auto nechával před servisem, tak že byla zpátečka zamknutá, a když jsem vyjel ze servisu, tak že už zamknout nešla (a shodou okolností vyndávali převodovku) - tak čí to asi bude chyba.... No, tímhle mě nasrali úplně maximálně. Jezdit do Třebíče zase jen kvůli téhle reklamaci.... Paráda :evil:

Odpovědět