Teplota motoru

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

Teplota motoru

#1 Příspěvek od Honza 2 »

Zajímalo by mě, kolik Vám ukazuje teplota motoru při běžnej jízdě. Především asi od lidí, kteří mají klimu. Myslím že provozní teplota by měla být kolem 90. U mý dedry se totiž při normální jízdě pohybuje teplota kolem 70 (podle budíku). Vejš se to například v zimě snad ani moc nedostalo. Mám takovej pocit, že to souvisí s klimatizací. Protože jakmile se zapne klima, tak teplota jde nahoru a pak je kolem 90, ale nemám to odzkoušený na sto pro, protože bohužel tu klimu nemůžu zapnout kdy se mi zlíbí... Navíc mě maličko zaráží fakt, že i když nakopnu studenej motor a necham to běžet na místě, tak po krátkým běhu sepne ventilátor a sepíná pak intervalově, jak dlouho by to dělal, to nevím ... i když ta voda nemůže být vůbec teplá... No zatím mi to problémy nedělá, ale chtěl bych vědět jak jsou na tom ostatní (i když auto s tím samým motorem tu ještě nikdo nemá). Dík.

Uživatelský avatar
Pepíno 13
Příspěvky: 196
Registrován: úte dub 05, 2005 06:21
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

#2 Příspěvek od Pepíno 13 »

Jejku nevím co máš za typ motoru...
ta moje 1,9TD drží teplotu motoru teď v zimě něco málo přes 70°C a kolik drží s klimou nemám tušení, protože jsem v létě na to tolik nekoukal :-)
Jo a proč si ji nemůžeš zapnout kdy chceš?
Pepíno :-)

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#3 Příspěvek od Honza 2 »

No ty taky přeci ne.... Protože ta řídicí jednotka spustí klimatizaci jen za určitých předpokladů. Teď přesně nevím jaký to jsou ale souvisí to s vnější teplotou.... Pokud je venku dostatečně chladno na to, tak tu klimu prostě nespustí.... Když máš manuální klimatizaci u jiných aut, tak zmačkneš čudl a je to, kdežto tady jsi odkázanej na to, jak to ŘJ vyhodnotí a zda jen pustí studenej vzduch z venku nebo zda pustí klimakompresor... Proto si jí nemůžu pustit kdy chci. Auto nemám tak dlouho, takže jsem si toho dřív nevšimnul a tak čekám až bude dostatečný teplo na to, vyzkoušet to...

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ja mam teda motor ohratej normalne a klimu na plno ( FULL AUTO)zapnu kdyz je venku nad 4 st. jinak mi jede porad protoze je tam automaticka
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Vojta 8

teplota

#5 Příspěvek od Vojta 8 »

Sice klimu nemám, aby ještě jo :shock: , ale teplotu motoru mi to ukazovalo teď v zimě taky kolem 70 - 80°C víc ne.

Jirka

#6 Příspěvek od Jirka »

Mě to drží teplotu v zimě v létě na 90. měl jsem vadný termostat a ta teplota nešla přes 70. teď už je to v poho.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#7 Příspěvek od Honza 2 »

Jo podezření na termostat mám taky...

Vojta 8

čidlo

#8 Příspěvek od Vojta 8 »

Musel jsi koupit nový nebo stačila nějaká oprava?

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pavel 3 »

mně je divný to zapínání toho větráku možná je problém tam mně se u starý delty ten větrák sepnul tak dvakrát do roka a to jsem musel stát v hodně velký zácpě.termostat asi spravit nepůjde ten jde jenom vyměnit.Klimatizace ti s chlazením motoru vůbec nesouvisí

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pavel 3 »

Jo a teplota motoru by měla být kolem 90°C jestli vám to někomu neleze přes 70 tak je něco špatně a motoru to docela vadí

Jirka

termostat

#11 Příspěvek od Jirka »

termostat asi opravit nejde, já ho musel vyměnit. Jinak ventilátor na chladiči mi běží každou chviliku(soustava je čistá a průchodná!) - stačí projet pomalu po městě, když je horko a už to jede.

Marek

teplota

#12 Příspěvek od Marek »

my máme doma 2x delta 1,6 94´ a 1,8 95´. U 1,6 to po výměně termostatu ukazuje přesně 90 a u 1,8 tak asi 82 stupnu. Před výměnou okolo 70. Myslim, ze ty termostaty jsou trochu bolest....

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#13 Příspěvek od Honza 2 »

Jenže jak moc se může termostat rozbít?? - tak, že neuzavře okruh, čili i při studeným motoru propouští do velkýho okruhu. Jenže to mě nedělá.. To je právě to, co mě zatím drží zpět od koupě novýho, protože to taky není levný.. Navíc mi to dost hapruje právě s tou klimatizací.. možná že se totiž jedná pouze o elektrickej problém ... propojení budíku??

dj Levi

#14 Příspěvek od dj Levi »

Klimatizace zadny vliv na motor nema,je to samostatny okruh,ktery je akorat pohanen motorem auta pres remen a elektromagnetickou spojku,ktera je v kompresoru.Teplota ti stoupne logicky kdyz se zapne klima,protoze motor dostava vetsi zatez.S tema termostatama u lancie je proste problem....pevne nedoviraj a tudiz tam protika chladici kapalina s vnejsiho okruhu.Ja jsem ho menil na sve theme jiz dvakrat,ne teda na stejnym motoru.Ale jestli mas kappu do roku vyroby 7/96 tak ho radsi nemen,protoze do tehle doby meli kappy hodne velikej problem s praskanim hlav.Jinak na kappu termostat hrave sezenes do 1300 kc.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#15 Příspěvek od Honza 2 »

Jak jsem napsal, mě to do velkýho okruhu nepropouští... takže uzavírá dobře... Je mi jasný že z principu ta klimatizace nemá nic společnýho s chladicím okruhem... proto říkám že mám spíš podezření na elektriku..
Akorát jsem se ještě nekoukal, kde je chladič klimatizace. Je možný že by byl integrovanej do velkýho chladiče a tak by vlastně ten chladič ohřívala ale to se mi nezdá, takže to spíš bude blbost..
Zatím prostě vyčkam a uvidím, co bude. Další problém je že na můj motor jsou asi 4 druhy termostatů....

Odpovědět