Teplota motoru
Teplota motoru
Zajímalo by mě, kolik Vám ukazuje teplota motoru při běžnej jízdě. Především asi od lidí, kteří mají klimu. Myslím že provozní teplota by měla být kolem 90. U mý dedry se totiž při normální jízdě pohybuje teplota kolem 70 (podle budíku). Vejš se to například v zimě snad ani moc nedostalo. Mám takovej pocit, že to souvisí s klimatizací. Protože jakmile se zapne klima, tak teplota jde nahoru a pak je kolem 90, ale nemám to odzkoušený na sto pro, protože bohužel tu klimu nemůžu zapnout kdy se mi zlíbí... Navíc mě maličko zaráží fakt, že i když nakopnu studenej motor a necham to běžet na místě, tak po krátkým běhu sepne ventilátor a sepíná pak intervalově, jak dlouho by to dělal, to nevím ... i když ta voda nemůže být vůbec teplá... No zatím mi to problémy nedělá, ale chtěl bych vědět jak jsou na tom ostatní (i když auto s tím samým motorem tu ještě nikdo nemá). Dík.
Re: Teplota motoru
Jejku nevím co máš za typ motoru...
ta moje 1,9TD drží teplotu motoru teď v zimě něco málo přes 70°C a kolik drží s klimou nemám tušení, protože jsem v létě na to tolik nekoukal
Jo a proč si ji nemůžeš zapnout kdy chceš?
ta moje 1,9TD drží teplotu motoru teď v zimě něco málo přes 70°C a kolik drží s klimou nemám tušení, protože jsem v létě na to tolik nekoukal
Jo a proč si ji nemůžeš zapnout kdy chceš?
Pepíno
No ty taky přeci ne.... Protože ta řídicí jednotka spustí klimatizaci jen za určitých předpokladů. Teď přesně nevím jaký to jsou ale souvisí to s vnější teplotou.... Pokud je venku dostatečně chladno na to, tak tu klimu prostě nespustí.... Když máš manuální klimatizaci u jiných aut, tak zmačkneš čudl a je to, kdežto tady jsi odkázanej na to, jak to ŘJ vyhodnotí a zda jen pustí studenej vzduch z venku nebo zda pustí klimakompresor... Proto si jí nemůžu pustit kdy chci. Auto nemám tak dlouho, takže jsem si toho dřív nevšimnul a tak čekám až bude dostatečný teplo na to, vyzkoušet to...
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Jenže jak moc se může termostat rozbít?? - tak, že neuzavře okruh, čili i při studeným motoru propouští do velkýho okruhu. Jenže to mě nedělá.. To je právě to, co mě zatím drží zpět od koupě novýho, protože to taky není levný.. Navíc mi to dost hapruje právě s tou klimatizací.. možná že se totiž jedná pouze o elektrickej problém ... propojení budíku??
Klimatizace zadny vliv na motor nema,je to samostatny okruh,ktery je akorat pohanen motorem auta pres remen a elektromagnetickou spojku,ktera je v kompresoru.Teplota ti stoupne logicky kdyz se zapne klima,protoze motor dostava vetsi zatez.S tema termostatama u lancie je proste problem....pevne nedoviraj a tudiz tam protika chladici kapalina s vnejsiho okruhu.Ja jsem ho menil na sve theme jiz dvakrat,ne teda na stejnym motoru.Ale jestli mas kappu do roku vyroby 7/96 tak ho radsi nemen,protoze do tehle doby meli kappy hodne velikej problem s praskanim hlav.Jinak na kappu termostat hrave sezenes do 1300 kc.
Jak jsem napsal, mě to do velkýho okruhu nepropouští... takže uzavírá dobře... Je mi jasný že z principu ta klimatizace nemá nic společnýho s chladicím okruhem... proto říkám že mám spíš podezření na elektriku..
Akorát jsem se ještě nekoukal, kde je chladič klimatizace. Je možný že by byl integrovanej do velkýho chladiče a tak by vlastně ten chladič ohřívala ale to se mi nezdá, takže to spíš bude blbost..
Zatím prostě vyčkam a uvidím, co bude. Další problém je že na můj motor jsou asi 4 druhy termostatů....
Akorát jsem se ještě nekoukal, kde je chladič klimatizace. Je možný že by byl integrovanej do velkýho chladiče a tak by vlastně ten chladič ohřívala ale to se mi nezdá, takže to spíš bude blbost..
Zatím prostě vyčkam a uvidím, co bude. Další problém je že na můj motor jsou asi 4 druhy termostatů....