tak nevím co si mám myslet měnil jsem olej, v chytrý knížce píšou že se tam vejde 5 litrů i s filtrem nalil jsem tam čtyři a půl a už jsem asi centimetr nad horní ryskou na měrce.Starýho oleje jsem vypustil necelý tři litry přitom podle měrky tam bylo oleje dost ale kontrolka na palubce mi svítila teď nesvítí ale nechápu proč ty rysky jsou udělaný takle blbě. Na tom starým motoru to bylo zase obráceně nalil jsem tam pět litrů a dostal jsem se jenom těsně nad spodní rysku je to prostě zmatek asi je problém udělat rysku tak aby to odpovídalo
No ono nikdy nevypustíš všecek olej.Nebo v těch knížkách kecají Ikdyž nevím, proč by to dělali. Ale dělám občas u Mazd a Kií a tam je výměna oleje na denním pořádku a ještě se mi nestalo, že bych do motoru nalil tolik oleje kolik je napsáno v tabulkách. Takže bych to moc neřešil a radši častěji při nalívání kontroloval měrku. Jak se říká dvakrát měř, jednou řež
A nebo pokud prd vypustenim byla hladina na max, tak nalit presne tolik, kolik vyteklo..... Problem je ale trochu s mnozstvim oleje, ktery zustal ve filtru, kdyz se meni i filtr...
mně hlavně překvapilo že mi zhasla ta kontrolka hladiny oleje od ostatních majitelů delt co tam tu kontrolku mají vím, že jim taky většinou ukazuje že je málo oleje a na měrce je oleje správně. Taky je divný že když vezmu tu měrku z mýho druhýho motoru tak je jinak dlouhá i ty rysky jsou tam jinak ale podle příručky by tam mělo bejt oleje stejně. Vana, blok motoru i filtr jsou stejný
Ja sem mel dve prismy a u obou ta kontrolka nefungovala....
Treba je ta merka jinak dlouha proto, ze jsou jinak dlouhy ty trubky do kterych se ty merky strkaji .. (tede pokud ma delta trubku na merku jak prisma)
Z toho že ti ta kontrolka svítí si nic nedělej. Já s tím mám taky věčně problém. Jednou sednu chci nastartovat a červená. Tak to startnu ať vím o co jde a ejhle málo oleje. Zdechnu to, hodím očko na olej a olej těsně pod horní ryskou. Startuju znovu a pohoda. Mají to nějak špatně řešené. Jestli tě to světýlko štve, tak to čidlo odpoj a propoj ty dva konektory spolu a máš klid. Vede to na straně rozvodů dole z bloku do vany. (alespoň u Prismy) Akorát už se musíš spoléhat sám na sebe.
u kappy vymena oleje cele dopoledne, nez sem z toho dostal vsecko.... proste slozitejsi motor se slozitejsim systemem mazani a vic valcu, takze ne jak u skodovky vec na deset minut....
vylil sem z ni nakonec az na deci opravdu vse
celych 5,4 litru? (pokud ma diesel stejne jak benzin) - mne po zahrati trvalo skoro 5 litru minutu, ale ten necele pullitr odkapaval pres tri hodiny.....
tak vypustim,oddelam filtr,prohlidnu auto a za pul hodky montuju a muzu jet.jinak pred vypoustenim dam jeste prisadu na vycisteni ,tak ta to jeste rozpusti usazeniny
proc? je v kazdem ad oleji....
pokud ale pouzivas d oleje (ty ale by do techto novych mtoru nemeli prijit v zadnem pripade), tak to nesmis davat, aby ti nejaky kousek odpadnuteho karbonu neucpal nejaky mazaci kanalek, ale to asi vis