vše o olejích
Re: vše o olejích
Zdar, tato kontrolka by mala signalizovat malo oleja. Moze ale signalizovat aj vela oleja? Lebo podla mierky malo oleja urcite nemam.
Edit - pri rozsvietenej kontrolke na displayi, nesvietil check na budikoch.
Edit - pri rozsvietenej kontrolke na displayi, nesvietil check na budikoch.
- Thesis2003 278
- Příspěvky: 120
- Registrován: čtv dub 24, 2014 18:13
- Bydliště: Brno
Re: vše o olejích
jestli ti svítí tato kontrolka, i když tam máš hodně oleje, máš závadu na tom snímači množství oleje, co je zezadu ve vaně, nebo v drátech k němu
Re: vše o olejích
Jop, ja som mal problem s tymto cidlom tiez. Ked blbol svietila mi tato kontrolka. Mne ponohla iba vymena lebo moje cidlo bolo uplne k.o. Sluzilo uz len ako zatka napojena na droty. Po vymene je to ok.
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Hoši rozmýšľam nad výmenou oleja v prevodovke. čítam že tam dávate 75W-90. môžem tam šupnúť tento? Castrol Syntrans Transaxle 75W-90? Stačia mi z toho 2L?
A vypustím a nalejem to kade? Trebo po vypustení a naliati niečo aj odvzdusnovať alebo čojaviem čo s tým? alebo len vymením a jedu dál?
A vypustím a nalejem to kade? Trebo po vypustení a naliati niečo aj odvzdusnovať alebo čojaviem čo s tým? alebo len vymením a jedu dál?
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Koupíš olej, vypušťákem vypustíš, vrchem přes měrku napustíš a jedeš dál. Dával sem shell 2L 75W-90 a v zimě je za studena tužší. Lepší vžít asi origo Tutelu. Nevyjde ani o moc dražší.
Tuším že origo mi ve fiatu říkal TUTELA Geartech 75W-85
Tuším že origo mi ve fiatu říkal TUTELA Geartech 75W-85
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Re: vše o olejích
Ano tutela nieje o moc drahsia. Tak dam predpisanu 75W-85 zo 2L. Ved potom mam pokoj. A nemas nahodou foto kde je napustaci a vypustaci otvor?
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Dole na skrini červík tuším na dvanástku imbus a vzadu na diferáku červík tuším na desiatku imbus. Je jedno ktorým to vypustíš, aspoň teda u mňa na Alfe bolo. Na diferáku zvrchu je mierka na olej, prístup k nej je ako ku peniazom, tadiaľ naspäť.
Lancia Lybra SW executive 2.4JTD 110kW 2002
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V
Lancia Lybra SW lx 2.4JTD 103kW 2000
ex. AR 156 2.4JTD 100kW
ex. 2x Lybra SW 2.4JTD 99KW a 110kW
ex. 3x Delta 1.9TD 66kW
ex. Marea Weekend 1.6 16V
Re: vše o olejích
Pokusím se doplnit...
Ten výpustný šroub je podobný jako šroub na vaně. Akorát je kousek jinde. Řekl bych tak v okruhu 40cm směrem dozadu a má jinou "hlavičku", tak jak kluci psali.
Ten napouštěcí to ti popíšu snad trochu lépe, protože mě převodovka slzí a jednou za půl roku to kontroluji.
Když si stoupneš před otevřený motor, tak to místo je spíš vpravo. Úplně nejlepší je, když si stoupneš přímo ke kolu u řidiče z boku auta (ne zepředu, protože to nedosáhneš tak hluboko). Stojíš tedy vedle řidičova kola, rychle najdeš tlustou hadici která jde do sání. Ruku dáváš až za tu hadici (blíž k čelnímu sklu) a jak jsem psal - tak 60 cm dolů mírně ke středu auta a mírně dozadu. Vím že tam trošku zavazí nějaká věc, kterou musíš rukou obejít. Na té měrce je očko, takže když nahmatáš očko tak můžeš měrku potáhnout nahoru. Ona většinou není vidět přímo, protože je ještě za něčím schovaná, ale jinak ta horní část měrky by měla být tmavě zelená - ale většinou je špinavá.
Po měrce zůstane asi 10 nebo 12 mm díra. Když měrku vracím zpět, tak ji mám v ruce kterou tam šmátrám, ale jeden prst mám volný abych nahmatal tu díru, protože tam v tu chvíli nemáš měrku, musíš jít ještě tak o 10cm níž a trochu hledat.
Olej nalívám tak, že mám asi 1,5m hadici a upravenou pet lahev. Do víčka jsem vyvrtal myslím 8mm díru abych tam nacpal palivovou hadici a ta těsnila. Pak jsem uříznul pet flašku v půlce a tím mám vyrobenou nálevku i s hadicí.
Takže vytáhnu měrku, místo ní tam dám hadici, která mi akorát pasuje do té díry, opatrně vytáhnu ruku ať netahám i za tu hadici a liju olej.
Ten výpustný šroub je podobný jako šroub na vaně. Akorát je kousek jinde. Řekl bych tak v okruhu 40cm směrem dozadu a má jinou "hlavičku", tak jak kluci psali.
Ten napouštěcí to ti popíšu snad trochu lépe, protože mě převodovka slzí a jednou za půl roku to kontroluji.
Když si stoupneš před otevřený motor, tak to místo je spíš vpravo. Úplně nejlepší je, když si stoupneš přímo ke kolu u řidiče z boku auta (ne zepředu, protože to nedosáhneš tak hluboko). Stojíš tedy vedle řidičova kola, rychle najdeš tlustou hadici která jde do sání. Ruku dáváš až za tu hadici (blíž k čelnímu sklu) a jak jsem psal - tak 60 cm dolů mírně ke středu auta a mírně dozadu. Vím že tam trošku zavazí nějaká věc, kterou musíš rukou obejít. Na té měrce je očko, takže když nahmatáš očko tak můžeš měrku potáhnout nahoru. Ona většinou není vidět přímo, protože je ještě za něčím schovaná, ale jinak ta horní část měrky by měla být tmavě zelená - ale většinou je špinavá.
Po měrce zůstane asi 10 nebo 12 mm díra. Když měrku vracím zpět, tak ji mám v ruce kterou tam šmátrám, ale jeden prst mám volný abych nahmatal tu díru, protože tam v tu chvíli nemáš měrku, musíš jít ještě tak o 10cm níž a trochu hledat.
Olej nalívám tak, že mám asi 1,5m hadici a upravenou pet lahev. Do víčka jsem vyvrtal myslím 8mm díru abych tam nacpal palivovou hadici a ta těsnila. Pak jsem uříznul pet flašku v půlce a tím mám vyrobenou nálevku i s hadicí.
Takže vytáhnu měrku, místo ní tam dám hadici, která mi akorát pasuje do té díry, opatrně vytáhnu ruku ať netahám i za tu hadici a liju olej.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: vše o olejích
Super. Ďakujem za podrobný návod. =D>
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Tak ještě doplním - vznikla tu poptávka na přesnější doplnění, kde je měrka oleje.
Doběhl jsem to vyfotit a koukal jsem, že jsem ji tam zrovna dal tak dobře otočenou že je vidět.
Mapu, kde je napouštěcí otvor jsem se snažil nakreslit na prvním obrázku - to že je vidět měrka je díky tomu jak je ohnutá - napouštěcí otvor je ještě víc vlevo (směrem ke středu auta) + vzadu + asi o 10-15cm níž. Pravítkem jsem to pochopitelně neměřil
Tak tady to máte - jestli někdo dořeší, že napíše návod, a adminové to dají do sekce návody, tak to bude jedině dobře.
Případně to udělám pak já, až budu pod autem, ať mám i fotku výpustného šroubu - to ale nevím kdy bude.
Doběhl jsem to vyfotit a koukal jsem, že jsem ji tam zrovna dal tak dobře otočenou že je vidět.
Mapu, kde je napouštěcí otvor jsem se snažil nakreslit na prvním obrázku - to že je vidět měrka je díky tomu jak je ohnutá - napouštěcí otvor je ještě víc vlevo (směrem ke středu auta) + vzadu + asi o 10-15cm níž. Pravítkem jsem to pochopitelně neměřil
Tak tady to máte - jestli někdo dořeší, že napíše návod, a adminové to dají do sekce návody, tak to bude jedině dobře.
Případně to udělám pak já, až budu pod autem, ať mám i fotku výpustného šroubu - to ale nevím kdy bude.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: vše o olejích
Super. Keby tu bol lajk tak ti to lajknem. Navrhoval by som rovno presunut do navodov.
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Páni mám ja šťastie ako sa patrí. Som tesne po výmene oleja v motore. (Selénia WR 5-W40) od výmeny som prešiel hádam 60 km. Včera pred štartom vyskočila hláška Oil Level a prvé políčko. Kukol som pod auto, videl som tam kvapky oleja na hadici z chladiča oleja. Dal som pod to kartón nech vidím do rána ako to kvapká. Krtón ráno suchý. Skontroloval hladinu s tou paličkou a oleja mám fakt málo. Pritom naliate bolo dosť. Jednoznačne uniká. kvapky oleja sú na tých trubkách čo idú z chladiča oleja (kovová trubka a nalisovaná gumená hadica) ide to niekam pod olejový filter. Problém bude asi presne v tej nalisovanej časti kde sa spája hadica a trubka. Tam sú kvapky oleja. Predpokladám, že únik je len keď je olej pod tlakom pri naštartovanom motore. Inde dookola všade sucho. Samozrejme pred výmenou nič také nebolo hadice boli suché. Pri výmene som bol celý čas prítomný takže nič sa neklepalo ani nebúchalo. Skratka mám asi smolu a teraz to povolilo. Otázka je teraz dajú sa tie hadice kúpiť nové alebo to mám zháňať z vrakoviska? A ako s tým čerstvým olejom? Predpokladám že asi pôjde všetok von. Môžem ho vyhodiť rovno a kúpiť nový? Neviem tú hadicu nájsť cez eper v časti mazání. Čo môžem teraz robiť: Chystám sa s autom za 3 týždne na dovolenku. Takto nemôžem vyraziť.
Edit:// Toto by bolo ono?
Edit:// Toto by bolo ono?
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
Re: vše o olejích
Tak nakoniec som dnes hadice demontoval. Vytieklo max 05L oleja z chladiča a z hadíc a zobral som to do servisu na hydraulické hadice. pravdaže tá hadica je toľko krát ohnutá, že to nevedel dať do stroja a že to spraví na zajtra ručne. Takže výborne taliani zase. Pri demontáži sami samozrejme jedna skrutka co držala hadicu v chladiči pretrhla, takže zajtra ma ešte čaká "operácia skrutka von" snáď sa podarí. Druhá skrutka vyšla v pohode. Len dúfam že v tom chladiči nestrhám závity. Lebo potom asi bude treba navŕtať a narezať nový závit.
Takže dnes príjemné popoludnie bolo zase.
Takže dnes príjemné popoludnie bolo zase.
Lancia Lybra SW Executive 2.4JTD, 110kW, r.v. 2002
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
ex. Lancia Lybra wagon 1,9JTD 77kW, r.v. 2000
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: vše o olejích
neresil si nahodou olej? toto sou preci hadice od klimky co mas na fotce
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Re: vše o olejích
Tyjo lybru s chladičem oleje sem snad ještě neviděl.. :) ale podle fotek a eperu to dává smysl.
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9