JTD vs. TD
JTD vs. TD
Nevíte někdo, jakej je rozdíl mezi motory JTD a TD? Konkrétně myslím u Kappy. Co je lepší na spotřebu?
Nebudu se s tebou přít o věcech, o kterých toho moc nevím. Každopádně by sis měl uvědomit že kappa váží o 2-4 metráky víc než Tebou zmiňovaná Makrela!!! A jestli Ti připadá spotřeba 7,5 L na 1.9 diesel přijatelná, tak to mě teda skutečně ne. A JTD bude určitě úspornější. No víc nenapíšu. Ať přispějou kluci, co jí mají, než aby si tu plácali játra dva, co o tom nemají páru a jen filozofovali... nemyslíš?
JTD je zkratka motorů se systémem přípravy směsi Common-Rail u koncernu FIAT.
Fiat s tímto sytémem přišel jako první, tuším v roce 1997 u motorů Alfa Romeo. Následoval ho s krátkým odstupem Mercedes-Benz. Dnes je to velmi rozšířený systém u většiny automobilek (kromě VW). Principem je, že nafta je pod velkým tlakem čerpána do zásobníku, který má vývody přímo pro vstřikovací ventily. Principielně se to podobá benzínovému vstřikování, pouze vysokotlaké čerpadlo není v nádrži a tlak v zásobníku není 3 bary, ale 1500 - 1800 barů. Vlastní vstřik je proveden solenoidovým ventilem na základě impulsu řídící jednotky motoru. Výhodami jsou výrazně vyšší tlak vstřiku, dokonalé rozprášení paliva, přesnější dávkování, vyšší výkon, méně emisí... Poslední generace Common-Railu už mají piezoelektricky ovládané ventily, čímž se tlaky dále zvýšily, dávkování zpřesnilo... To je holt pokrok.
Fiat s tímto sytémem přišel jako první, tuším v roce 1997 u motorů Alfa Romeo. Následoval ho s krátkým odstupem Mercedes-Benz. Dnes je to velmi rozšířený systém u většiny automobilek (kromě VW). Principem je, že nafta je pod velkým tlakem čerpána do zásobníku, který má vývody přímo pro vstřikovací ventily. Principielně se to podobá benzínovému vstřikování, pouze vysokotlaké čerpadlo není v nádrži a tlak v zásobníku není 3 bary, ale 1500 - 1800 barů. Vlastní vstřik je proveden solenoidovým ventilem na základě impulsu řídící jednotky motoru. Výhodami jsou výrazně vyšší tlak vstřiku, dokonalé rozprášení paliva, přesnější dávkování, vyšší výkon, méně emisí... Poslední generace Common-Railu už mají piezoelektricky ovládané ventily, čímž se tlaky dále zvýšily, dávkování zpřesnilo... To je holt pokrok.
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
ja osobne mam TDS a kdyby bylo JTD tak bych ho chtel. jinak ten rozdil je v tom davkovani paliva jak tu uvedl raptor. klasicky td ma cerpadlo a z nej vyvody na jednotlivy valce a JTd ma tu palivovou listu ze ktere je to davkovany.jeste lepsi je system kterej ma jen koncern VW a to "cerpadlo - tryska" ale to uz by se dost prodrazilo pri pripadne poruse
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT