JTD vs. TD

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
máca

JTD vs. TD

#1 Příspěvek od máca »

Nevíte někdo, jakej je rozdíl mezi motory JTD a TD? Konkrétně myslím u Kappy. Co je lepší na spotřebu?

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Vítek 4 »

cau.Přímo zkušenosti nemám,ale řekl bych,že rozdil ve spotřebě je minimální. JTD tam už je dost elektroniky. TD ma 91kW, JTD má 100kW.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#3 Příspěvek od Honza 2 »

Já se v tom teda moc nevyznám, ale na spotřebu bude určitě lepší JTD.. Je to novější konstrukce. Poví kluci co do toho vidí..

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Vítek 4 »

V kappě bych šel osobně radši do TDčka. JTD se ti už o dost prodraží. V Lybře bych šel so 1,9JTD 110kW. Tam už se TD nedavalo. Jinak spotřeba kolem 7 litrů s 2,4TD. 1,9TD ti vezme tak o 1,5-2 litry méně. Ale v Kappě 1,9TD není.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#5 Příspěvek od Honza 2 »

No bral bych zde vyřčené s rezervou.. Na 7L se s TDčkem dostaneš asi jen na dálku.. Kdežto JTD by to asi umělo... - kurňa vždyť to bylo v některej diskuzi už probíraný.. Ale souhlasím že za JTD budou chtít asi tučnější šek.

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Vítek 4 »

Hele. kamoši TDčko mají v marei a jezdí za 7-7,5 litrů normálně. Tak nevím,proč by to mělo být víc. To myslím kombinovanou spotřebu. JTDčko je to to samé,možná o pul litru by si mohl vzit vic. Ale ber to tak,že to sou 5ti válce,což už si vezme víc než 4válec. A obsah 2,4 je taky znát

máca

#7 Příspěvek od máca »

TDčka sem viděl od 100tis - v kombiku r.98 za 109 a JTDčko nejlevnější stejnej rok 150 :( a bohužel ne v kombíku. Uvidíme.

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#8 Příspěvek od Honza 2 »

Nebudu se s tebou přít o věcech, o kterých toho moc nevím. Každopádně by sis měl uvědomit že kappa váží o 2-4 metráky víc než Tebou zmiňovaná Makrela!!! A jestli Ti připadá spotřeba 7,5 L na 1.9 diesel přijatelná, tak to mě teda skutečně ne. A JTD bude určitě úspornější. No víc nenapíšu. Ať přispějou kluci, co jí mají, než aby si tu plácali játra dva, co o tom nemají páru a jen filozofovali... nemyslíš? :D

Raptor.1
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 06, 2005 15:45

#9 Příspěvek od Raptor.1 »

JTD je zkratka motorů se systémem přípravy směsi Common-Rail u koncernu FIAT.

Fiat s tímto sytémem přišel jako první, tuším v roce 1997 u motorů Alfa Romeo. Následoval ho s krátkým odstupem Mercedes-Benz. Dnes je to velmi rozšířený systém u většiny automobilek (kromě VW). Principem je, že nafta je pod velkým tlakem čerpána do zásobníku, který má vývody přímo pro vstřikovací ventily. Principielně se to podobá benzínovému vstřikování, pouze vysokotlaké čerpadlo není v nádrži a tlak v zásobníku není 3 bary, ale 1500 - 1800 barů. Vlastní vstřik je proveden solenoidovým ventilem na základě impulsu řídící jednotky motoru. Výhodami jsou výrazně vyšší tlak vstřiku, dokonalé rozprášení paliva, přesnější dávkování, vyšší výkon, méně emisí... Poslední generace Common-Railu už mají piezoelektricky ovládané ventily, čímž se tlaky dále zvýšily, dávkování zpřesnilo... To je holt pokrok. :lol:

Uživatelský avatar
Honza 2
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Bydliště: Plzeňsko

#10 Příspěvek od Honza 2 »

Tím bylo řečeno vše důležité a porovnání TD a JTD je asi jasný.. Druhá věc je cena..

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Vítek 4 »

Honzine,pokud vím,tak já nepsal,že 1,9TD má spotřebu 7-7,5 litrů. To sem psal o 2,4TD.JO Marea v kombi se neliší o dost hmotnostně s porovnání s Kappou

mr

#12 Příspěvek od mr »

kappa jtd - spotreba 6-6.5l, 90% dialnica 120km/h. plne nalozeny, dialnica, 150km/h = 7l/100km. passat tdi za porovnatelnych okolnosti spotrebuje 5l (t.j. verzia dialnica 120km/h).

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Vítek 4 »

JTD ale není TDi. To je trošku rozdíl v technice

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ja osobne mam TDS a kdyby bylo JTD tak bych ho chtel. jinak ten rozdil je v tom davkovani paliva jak tu uvedl raptor. klasicky td ma cerpadlo a z nej vyvody na jednotlivy valce a JTd ma tu palivovou listu ze ktere je to davkovany.jeste lepsi je system kterej ma jen koncern VW a to "cerpadlo - tryska" ale to uz by se dost prodrazilo pri pripadne poruse
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

mr

#15 Příspěvek od mr »

James_007 píše:JTD ale není TDi. To je trošku rozdíl v technice
to mi je jasne jamesy. ja som to uviedol ako ilustraciu mojej osobnej skusenosti s kappou jtd a passatom tdi.

Odpovědět