JTD vs. TD

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Raptor.1
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 06, 2005 15:45

#16 Příspěvek od Raptor.1 »

Tomas píše:jeste lepsi je system kterej ma jen koncern VW a to "cerpadlo - tryska" ale to uz by se dost prodrazilo pri pripadne poruse
Neřekl bych, že systém čerpadlo-tryska je lepší. Je srovnatelnej, ale co je to lepší? Určitě je trochu hlučnější - motory Common-Rail vynikají tichým chodem, kdežto Volkswageny maj malinko drsnější zvuk (což se na druhý straně ovšem někomu může líbit, že jo...).

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

no teda nevim kdyz se v tom svezes tak je to jak kdyby si jel s benzinakem,stejnej zatah i hlucnost.proste bozi. je to PDi
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Martin 4

#18 Příspěvek od Martin 4 »

Raptor.1 píše:JTD je zkratka motorů se systémem přípravy směsi Common-Rail u koncernu FIAT.

Fiat s tímto sytémem přišel jako první, tuším v roce 1997 u motorů Alfa Romeo. Následoval ho s krátkým odstupem Mercedes-Benz. Dnes je to velmi rozšířený systém u většiny automobilek (kromě VW). Principem je, že nafta je pod velkým tlakem čerpána do zásobníku, který má vývody přímo pro vstřikovací ventily. Principielně se to podobá benzínovému vstřikování, pouze vysokotlaké čerpadlo není v nádrži a tlak v zásobníku není 3 bary, ale 1500 - 1800 barů. Vlastní vstřik je proveden solenoidovým ventilem na základě impulsu řídící jednotky motoru. Výhodami jsou výrazně vyšší tlak vstřiku, dokonalé rozprášení paliva, přesnější dávkování, vyšší výkon, méně emisí... Poslední generace Common-Railu už mají piezoelektricky ovládané ventily, čímž se tlaky dále zvýšily, dávkování zpřesnilo... To je holt pokrok. :lol:

Common-Rail -rozvod nafty vysokotlakou listou k vstrikovacum a dale je pak nafta vstrikovana primo do spalovaciho prostoru valce (ne do komurky, jako u starsich naftovych motoru s vyjimkou opet automobilky Fiat a jejiho prvniho naftoveho motoru 1,9 T.D.i.d. s primym vstrikem paliva pouziteho pro osobni automobily, ale bez vysokotlakeho cerpadla).
PD (cerpadlo/tryska) - pouzivana a patentovana technologie skupiny VAG, mimo jine pouzivaji take pro sve motory i technologii common-rail. Jedna se o miniaturni sestavu cerpadla a trysky, ktera je pohanena pridavnym vackovym hridelem. Z toho plyne vyssi namahani rozvodoveho remene a jisty ubytek vykonu spojeny s pohonem onoho hridele.
TDxJTD (TDI) - rozdil je znatelny i pres stejny objem motoru a vykonu je subjektivne znat lepsi zatah ve prospech primeho vstriku. Spotreba je rovnez nizsi u motoru s primym vstrikem. Ve prospech stareho td je hlucnost, ktera se dari eliminovat u primych vstriku vicenasobnymi davkami paliva behem jednoho cyklu. Jasny neprospech JTD (TDI) je cena servisu dana pouzitou technologii a dale nutnost tankovat kvalitni naftu!!! Systemy JTD (TDI) sebou prinaseji nutnost elektroniky ve vetsim rozsahu nez u klasickeho naftoveho motoru.
JTDxTDI - pri srovnani dvou aut stejne katogerie vede TDI svym zatahem a nizsi spotrebou. Naproti tomu JTD vynika svym kultivovanym chodem.
Vynechal jsem oznaceni jinych automobilek pro system common-rail napr. Peugeot - HDI a pouzil pro ne spolecny nazev JTD.

Míra 36
Příspěvky: 912
Registrován: čtv čer 09, 2005 20:40

#19 Příspěvek od Míra 36 »

já tento problém řešil než jsem si koupil Kappu v JTD skoro půl roku. Před tím jsem měl obyč turbodisely a už teď můžu říct, že rozdél je několika tříd. Nejde jen o výkon, ten je srovnatelný, ale kroutící moment a konstrukce motoru. V autorizovaném servisu mi majitel říkal,( totální blázen do všech italských aut, měl snad všechny Lancie a je to úplná chodící eny¨cyklopedie), že JTDčko je úplně nový motor a s obyčejným nemá nic společného, kromě stejného počtu válců. Jiná hlava, písty, rozvodový mechanismus, vačka atd. Má osobní zkušenost je 6,2l/100km.
Při ježdění, kde zrovna lehkou nohu nemám. Servisní ceny jsou vyšší, ale při výměně např. čidla otáček, které jsem už musel vyměnit je cena srovnatelná s benzinovými auty. Co koupit jsem třeba konzultoval i Tomasem, a psal mi, že po městě mu bere i 9, čemuž bych i věřil, stejně jako tomu, že se dálka nechá jet pod 7. Jtdčku je to celkem jedno, řekl bych, že rozdíl mezi těžkou nohou, městem( kromě zácp) a normálním ježděním bude max. litr. Teď jsem rád, že jsem zvolil Jtd, i když už mě počáteční servis stál 17 000,-. Ještě něco ke kvalitě nafty, myslím si, že až na bio naftu, je základním kamenem k bezproblémovému provozu čistý palivový filtr a nekupovat naftu pod rukou z náklaďáků, které lítají po stavbách. nikdy se mi nestalo, že bych v zimě nenastartoval, nebo mi zamrzla nafta a to jsem auta neměl garážovaná. jinak se nechá 2.4 Jtd načipovat na 125 kw ze 100kw při střední volbě. v té nejvyšší je to ivíc, ale nevím kolik přesně. TDI a JTD je absolutně nesrovnatelné. Kdyby se dalo do dieselu od fiatu řízené turbo počítačem je to to samé...
a co o tom ještě vím je, že commonrail je vynález magnettimarelli a do provozu to uvedli s mercedesem. Potom přišlo na ředu kupování licenčních práv a vznikly HDI, TDCI, TDDI atd. V podstatě je to ale vše JTD. Navíc teď znovu přišli Italové s Multijetem a comonrail už je historie :D , ale příjemná :wink:

krosmen
Příspěvky: 116
Registrován: pon kvě 23, 2005 19:02
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od krosmen »

pokud se jedná o JTD z mého hlediska zkušeností s ojetinama jako jejich prodejce,tak comonrail vydrží mnohem víc než TDi a TDi má neustálé problémy s váhou vzduchu a taky u silnějších versí odchází regulace turba....JTD bych bral radši i když zátah neni tak razantní jako u TDi.Nejlepší je 2,4.....

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Vítek 4 »

To Miroslav: TDDI neni common rail, pouze TDCI od Fordu

pz

#22 Příspěvek od pz »

je to presne tak jak napsal raptor a doplnil martin - ja jen dodam ze tds ma pouze euro2 a jtd euro3 - tds jde doplnit kourivostnim filtrem (spravny nazev je filtr pevnych castic :)) a tak je prehologovatelne na euro3, tj. za par let vam nezrusi provoz :)
jinak klasicke cerpadlo jsem schopen zprepasovat doma pomoci bezneho naradi a presneho nanometru na kompresoru za odpoledne, ale c-m cerpadla jedine vymenou nebo repas - nevim jak u fiatu, ale repas z duvodu spatne nafty u firemniho passatu stalo 40k....(nove stoji 60k bez dane....)

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

to pz: umel by si i vycistit cerpadlo na tipu? ja ho koupil byla tam bionafta a nebylo to pres rok v provozu,auto nastartuju ale jede mi jen na volnobeh,kdyz chci pridat plyn tak to nereaguje a nebo se to zadusi.asi by to chtelo vycistit protoze to bude zaneseny od te bionafty.
jestli by si moh napis mi telefon a ja se ti ozvu. :wink:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

pz

#24 Příspěvek od pz »

to klidne zvladnes asi sam - nevidel sem ten konkretni typ, ale meli by tam byt trysky se dvema gumickama a ty vymenis za nove (nejlepe silikon, ale nemusis) a z boku by ses mel dostat i bez rozdelani tela cerpadla k odstredivemu regulatoru s pruzinkama - to viko odsrubujes a vycistis ten regulator volnobehu a omezovac max otacek (vyplachnes) a je to - pokud ty pruziny nebudes stelovat ale jenom to vycistis, tak tam neni co pokazit
jinak tohle ti udela kazde sikovne servisak za hodinku....

ps. servis nedelam, sem totiz rad, ze se ukecam na svoje nebo rodinne auto, prece jen sem kancelarska krysa...

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

to prave neslo,bylo to cely od bionafty zalepeny,ze nesly kovovy casti vubec od sebe.vyresil jsem to tim ze jsem sehnal jiny cerpadlo a uz to jede jak ma
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

pz

#26 Příspěvek od pz »

zalepene od bionafty? to vypada jak kdyby nekdo starou zparafinovanou (fuj to je slovo) naftu smichal s binaftou a pridal tam velfobin a ten se pak odparil.... ale to je jen dohad....

nebyls to ty? :)

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

vsak jsem psal ze to bylo v aute ktery rok a pul nejelo,no hruza
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Odpovědět