Turbína

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Návštěvník

#31 Příspěvek od Návštěvník »

Jiřík píše:No jasně, máš pravdu. Ale tlak toho turba samozřejmě tlačí i na píst toho ventilu, a ta pružina ho nesmí pustit - to znamená, že musí udržet tlak toho turba při zátahu. jestli je 0,5, tak 0,5 a jestli je 1,5 tak 1,5 - to se musí nastavit. Podtlak ten pístek akorád přetáhne(v rozhodující chvíli) Ta pružina je jemná, ale ten tlak musí udržet, a to se musí nastavit. Jinak je to uplně jasný.
:D Je to sice spor o detail, ale opravdu tomu tak není. Ten pístek (spíše je to šoupátko) propouští tlak z boku, takže ten na něj axiálně netlačí a pružinka je fakt jen slaboučká (přetáhneš jí podtlakem, když saješ do hadičky k ventilu pusou, zkus si to) a stačí to. Funguje to podobně jako hydraulické ovládací šoupátkové rozvaděče - třeba u bagrů a nakladačů. Když obsluha zatáhne za páku, taky nemusí pístkem přetlačovat 200 nebo 300 barů tlak oleje v systému, prostě jen otevře hranu proti radiálně vedenýmu kanálu a už tam olej teče a rameno se zvedá...

stofi

#32 Příspěvek od stofi »

S posledni odpovedi se da a neda souhlasit. Z praxe na 1,6 HF Turbo vim ze nastaveni BOVu neni legrace. Mel jsem BOV MkII od Bidrina z prvni testovaci serie. A byly dva stavy - bud to odfukovalo stylem ze to plasilo kolemjdouci a nejelo, nebo to odfukovalo znacne mene (nebylo skoro slyset) a jelo. To nejeti u prvni zminene varianty se projevovalo tak, ze pri ubrani plynu a rychlem prerazeni zustaval ventil pootevreny, motor si touto cestou prisaval falesny vzduch, podtlak nevedel kde mu v uvozovkach hlava stoji... Ta hranice kdy to jede a zaroven dobre odfukuje je osemetna.
Navic, co si budeme vykladat, slo v podstate jen o ten efekt.
Pri serizenem open loop ventilu jsem v kopcich se spoustou zatacek nepoznal na jinak seriovem motoru (nepocitam-li konicky filtr sani, odstraneny kat a pruchozi zadni tlumic) rozdil oproti standardnimu closed loop.

Pouziti BOVu ma smysl na upravovanych motorech kde potencial oproti serii vzroste o znacne procento.

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#33 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

zpět k tematu..ten problem ze to pri 6000 pri plnym tlaku padne na hubu muze bejt opravdu v dodavce paliva - chuda smes..castecne se to da resit stelovacim regulatorm tlaku benzinu ..pokud vim tak zakladni tlak na vstrikovacih by mel bejt 2.5 baru (jestli to je stejny jako ve fiatu coupe..) ..pak by stacilo zvednout tlak , kledne i nepatrne a delalo by to divy (z vlastni zkusenosti sice jen na atmosferickym tipu.ale...slo mi tam sotva 1.5 bar misto 3....vymenil sem za novej a auto se neskutecne zmenilo...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Vít 50
Příspěvky: 79
Registrován: pon črc 18, 2005 19:00
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

#34 Příspěvek od Vít 50 »

No pokud by to šlo takhle jednoduše, tak mi spadl kámen ze srdce! Problém je ale v tom, že netuším, kde se může nalézat nějaká regulace tlaku benzínu? Po značném zkoumání (asi týden :oops: ) se mi v podařilo najít kudy tomu v tom chumlu hadic vůbec vede benzín do vstřikování. A to si tedy nepřipadám jako amatér. Můžete někdo poradit???

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#35 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

ten regulátor tlaku benzínu , pokud más vícebod tak z listy se vstrikovacema vede do nej hadice , a z nej vede jedna do sani na rizeni konstatni urovne vuci talku/podtlaku v sani a jeste prepad zpet do nadrze.....jinak ty regulatory maj treba tady: http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm maj super ceny, a jestli znate zelvu (vw golf II vr6 turbo ,) tak od nich ma taky par dilu...
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Raptor.1
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 06, 2005 15:45

#36 Příspěvek od Raptor.1 »

Regulátor tlaku benzínu je uprostřed obrázku - mezi víčkem termostatu a táhlem škrtící klapky. Má plombu zakáplou černou barvou. To udělali u Hörmanna v Německu, když mi dělali chiptuning. Zvyšovali tlak benzínu, dávali jiné svíce a taky šrouby hlavy válců...

Ovšem s ventilem Pop-Off nedělali vůbec nic, ten pracuje při různých tlacích stále stejně.

Obrázek

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#37 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

to je presn ono...jen sem nevedel jak sem vlozit foto

nevís jak ho zvysovali?? jestli to nejak nerozebrali a nedali tam nejaky podlozky , nebo tvrdsi pero atd????
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

Raptor.1
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 06, 2005 15:45

#38 Příspěvek od Raptor.1 »

To fakt nevím, čekal jsem v kanceláři. Mechanikovi jsem přes rameno nekoukal... :(

Ale celá ta operace netrvala moc dlouho, tak to asi nic extra náročnýho nebylo.

krosmen
Příspěvky: 116
Registrován: pon kvě 23, 2005 19:02
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od krosmen »

co se týe BOV-je více systému-by-pass,cloose loop,open loop.
Je tématem sporu všude na forech,co je lepší,jestli uzavřená verze-přepouští tlak zpět před turbo,nebo otevřená-odpustí tlak do prostoru.
Já mám otevřenou versi a na ní se nastavuje tlak při kterym otevře,tudíž při zmněně tlaku turba se otevře i ventil,ale těch systémů je celá řada.....já mám originál ze rally verze integraly....
Co se týče toho tlaku turba elektronika sice může něco řídit,ale VŽDYCKY je west gate napřímo zapojená na kompresorovou část a také se zde dá nastavit PŘI JAKÉM TLAKU MÁ OTEVŘÍT.Já mám manuální BOOSTER CONTROL a ručně si řídím tlak turba a je zapojen do tohoto systému mezo westgate a kompresorovou část turba.Max tlak který turbodmychadlo T3 umí je 1.4 bar ten používám při sprintu nebo při předjíždění při překročení tohoto tlaku zasahuje řídící systém motoru a FUEL CUT DEFENDER vypne na okamžik přívod paliva.....
Co e týče toho turba na 1.6 z 2.0 bude pořád dělat problém toho že zátah bude až ve vyšších otáčkách protože má větší výfukovou turbínu než originál turbo a ta potřebuje k roztočení větší tlak v potrubí a toho se dosáhne až při větších otáčkách.....
Do tlaku paliva bych moc nezasahoval,neni jednoduché ho nastavit,jenom tak náhodné zvýšení může vést k chudé směsi a propálení pístů!!!!!!
Co se týče BOV nastává ještě problém u otevřené verze s tím,že jednou zvážený vzduch je upuštěn ale ŘJ vstříkne adekvátní množství paliva na jeho hmotnost ale nemá dostatek vzduchu k prohoření a motor se může udusit a nebo palivo prohoří až ve výfuku a zkracuje se životnost turbodmychadla vlivem nadměrného opalování lopatek turbíny.další efekt je při otevřeném výfukovém potrubí lítaj plameny z vejfuku.Abych se přiznal netuším jestli lancie má v serii montovaný uzavřený bov,který tlak přepouští zpět před turbo,jako např SAAB a jiní,tam je pak otevřený bov bez problémů.....
Já ještě nějaký úpravy plánuju,pak hodim info co a jak......

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#40 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

pokud vím tak vsechny motory v coupe turbo maj uzavrenej BOV, takze staci nahrada za otevrenej a zaslepit diru v sani , kam to prepoustelo.....
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

krosmen
Příspěvky: 116
Registrován: pon kvě 23, 2005 19:02
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od krosmen »

Honza 2.0 16v píše:pokud vím tak vsechny motory v coupe turbo maj uzavrenej BOV, takze staci nahrada za otevrenej a zaslepit diru v sani , kam to prepoustelo.....
přesně tak pokud ho maji i v serii tak výmněna je bez problémová!!!!A nežádoucí vliv přebytku paliva nehrozí...

Vít 50
Příspěvky: 79
Registrován: pon črc 18, 2005 19:00
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

#42 Příspěvek od Vít 50 »

Moc díky za radu. Teď ještě jestli by jste mě byl někdo schopen poradit, kdo by mě to mohl seřídit, nebo je v tom trochu zběhly? Já mám ještě vytažený z řídící jednotky nějaký potenciometr, který opravdu nevím k čemu je, ale když jsem s ním zkoušel pootáčet tak se motoru znatelně měnila charakteristika. Ale teď vůbec nevím jestli to reguluje turbo směs, nebo ještě něco jiného. Třeba když ho vytočím na mezní výchylku v pravo, tak se to na volnoběh dusí a uchlastává, ale ve vyšších otáčkách jede skvěle. Když je uplně vlevo, krásně drží volnoběh, ale ve vysokých otáčkách to není ono.

Honza 2.0 16v
Příspěvky: 470
Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Bydliště: lomnice nad popelkou

#43 Příspěvek od Honza 2.0 16v »

tak tim potenciometrem bych rek ze se reguluje bohatost smesi...a to tusim ze bud asi dobou otevreni vstriku (coz mi prijde slozity na zypojeni..) , nebo napetim na pal. pumpe..to je taky dulezita vec...na coupe to maj v anglii vyzkouseny , privadet ruzny napeti na pumpu , a tim v malych mezich menej tlak paliva a na vykonu to poznat bylo....

jo a neob s tim menis hodnoty lambdy,coz uz sem taky slysel ze to nekdo dela..ja sme teda zkousel odpojit lambdu na tipu a volnobeh byl sakra hodne nizkej , sotva se to udrzelo , ale jelo to hodne super skoro jako 16v tipo , jen ten vrsek kolem 6500 diky tomu ze mam 8v byl slabsi... az na smrad benzinu z vyfuku (radsi sem ji zapojil zpet, mam rad svuj katalyzator, az bude ko , pude ven..)......
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT

krosmen
Příspěvky: 116
Registrován: pon kvě 23, 2005 19:02
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od krosmen »

Vít píše:Moc díky za radu. Teď ještě jestli by jste mě byl někdo schopen poradit, kdo by mě to mohl seřídit, nebo je v tom trochu zběhly? Já mám ještě vytažený z řídící jednotky nějaký potenciometr, který opravdu nevím k čemu je, ale když jsem s ním zkoušel pootáčet tak se motoru znatelně měnila charakteristika. Ale teď vůbec nevím jestli to reguluje turbo směs, nebo ještě něco jiného. Třeba když ho vytočím na mezní výchylku v pravo, tak se to na volnoběh dusí a uchlastává, ale ve vyšších otáčkách jede skvěle. Když je uplně vlevo, krásně drží volnoběh, ale ve vysokých otáčkách to není ono.
takhle těžko říct co je to za potenciometr...jedině podle nákresu elektrickýho schematu zjistit k čemu tam je....Problém je aby sis jeho poladěnim neodrovnal motor.podle toho co popisuješ by to klidně mohlo ovlivňovat tlak v palivový soustavě,všechno je možný....

Vít 50
Příspěvky: 79
Registrován: pon črc 18, 2005 19:00
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

#45 Příspěvek od Vít 50 »

Tak katalyzátor už tam stejně nemám, takže s lambdou to nic společného nebude, akorát vím, že to tam borec dodělával a vím, že to vede s řídící jednotky.

Odpovědět