Over boost u HFka
- Vítek 4
- Příspěvky: 5872
- Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
- Bydliště: Nedachlebice
- Kontaktovat uživatele:
Over boost u HFka
Cau, nevíte,čím by mohlo byt nefunkční to zvýšení plnícího tlaku? Pavel říkal,že možnost je vyměnit řídící jednotku. Nebo nevi o tom nekdo neco,proč to nefunguje?
Italy = Lancia
Lancia = Italy
Lancia = Italy
Jelikoz nastal cas zimy a tmy, zacal jsem se stouranim na me Delte. Stale na ni nefunguje overboost a tak jsem se rozhodl, ze zkontroluju jestli neni prerusenej drat mezi RJ a tim ventilem overboostu. Jaky bylo, ale zjiseni, ze RJ je v kabine a ze kabely multimetru kratke a bez krokodylu a Saxana nikde.
Nicmene mam nekolik otazek, prosim pmluvte me chabe elektrikarske znalosti.
Jak mam rozumet tomu co pisou v servisnim manuale, ze pokud namerim neco jineho nez 40 Ohm mezi RJ a tim konektorem ventilu, ze je ten ventil spatny a ze ho mam vymenit. Nemerim neco spatne?
Nevite kde bych nasel ten konektor 18A viz schema?
Je neco na co si mam dat pozor pri odpojovani konektoru RJ, krome toho, ze tam neni kolem zadne misto a pristup pro mou postavu tragicky?
Nebo se mam na to vyprdnout a napojit na ten konektor ventilu drat, natahnout ho do kabiny, jet se projet a merit jestli se pri plnym plynu ukaze nejake napeti?
Jeste muzu napichnout ten ventil na 12V a zkusit jestli beha, ale to pry zkousel predchozi majitel a melo by to byt O.K. Co se stane? Uslysim nejake cvaknuti v tom ventilu?
Nejaka dalsi rada?
Po otocenim klickem kontrolka sviti a zhasne.
Diky vsem predem za rady.
Nicmene mam nekolik otazek, prosim pmluvte me chabe elektrikarske znalosti.
Jak mam rozumet tomu co pisou v servisnim manuale, ze pokud namerim neco jineho nez 40 Ohm mezi RJ a tim konektorem ventilu, ze je ten ventil spatny a ze ho mam vymenit. Nemerim neco spatne?
Nevite kde bych nasel ten konektor 18A viz schema?
Je neco na co si mam dat pozor pri odpojovani konektoru RJ, krome toho, ze tam neni kolem zadne misto a pristup pro mou postavu tragicky?
Nebo se mam na to vyprdnout a napojit na ten konektor ventilu drat, natahnout ho do kabiny, jet se projet a merit jestli se pri plnym plynu ukaze nejake napeti?
Jeste muzu napichnout ten ventil na 12V a zkusit jestli beha, ale to pry zkousel predchozi majitel a melo by to byt O.K. Co se stane? Uslysim nejake cvaknuti v tom ventilu?
Nejaka dalsi rada?
Po otocenim klickem kontrolka sviti a zhasne.
Diky vsem predem za rady.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
To je fajn, otazka je proc tam to napeti neni, je to dratem nebo ridici jednotkou nebo je zavada nekde jinde proc to nefacha?
Me puvodni otazky zustavaji nezodpovezeny.
Me puvodni otazky zustavaji nezodpovezeny.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
rozumim "Bahnhof"Karel 6 píše:Na vedení konektor ventilu -svorka řj.musíš naměřit 0ohm./Je na sv.16.řj./Konektor 18A je +,a je to spoj někde ve svazku motorový elektriky.
ex. Lancia Y10 1.3 GTi.e., r.v. 1989
ex .Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa, r.v. 2002
Lancia Delta II 1.6 16V
Volvo V70II 2.4D/96kW
ex .Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa, r.v. 2002
Lancia Delta II 1.6 16V
Volvo V70II 2.4D/96kW
Karle, diky, ale nemohl by ses trochu vic rozpovidat? Jak to ze, mam namerit 0? Myslis, jako kdyz ten drat bude prerusenej? A ten konektor 18A nahodou nevis presne kde ho hledat? Jinak asi zkusim ten pokus s merenim napeti pri jizde.Karel 6 píše:Na vedení konektor ventilu -svorka řj.musíš naměřit 0ohm./Je na sv.16.řj./Konektor 18A je +,a je to spoj někde ve svazku motorový elektriky.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
- Vladimír 82
- Příspěvky: 2861
- Registrován: úte lis 22, 2005 17:18
- Bydliště: Brněnsko, telefon 603 834 810
- Kontaktovat uživatele:
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4576
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
ten spoj je schovaný ve svazku.Musel bys rozřezat izolaci/zataveno/.Takových spojú je víc.
Když zapneš klíček má být na ventilu 12V a svítit kontrolka.Po nastartování napětí není.
Pokud ventil samotný elektricky funguje,viděl bych chybu spíš jinde-např.špatně postavený snímač klapky nebo vadný map senzor.
Řj ovládá venti mínusem,tak když v konektoru naměříš napětí vedení je dobré.
Když zapneš klíček má být na ventilu 12V a svítit kontrolka.Po nastartování napětí není.
Pokud ventil samotný elektricky funguje,viděl bych chybu spíš jinde-např.špatně postavený snímač klapky nebo vadný map senzor.
Řj ovládá venti mínusem,tak když v konektoru naměříš napětí vedení je dobré.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Ve svazku? Tak to nevim kdo psal ten servisni manual, kde se pise, ze kdyz meris odpor toho dratu, ze musis rozpojit tento konektor = rozrezat kabel a hledat.
O.K. Vyzkousim, zmerim, uvidim. Zatim diky.
O.K. Vyzkousim, zmerim, uvidim. Zatim diky.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
Tak jsem zase tady. Stava pres ten ventil opravdu tece, kdyz jsem odpojil ten konektor od ventilu, kontrolka na pristrojovce zustala svitit a ja se presto snazil merit napeti a proud tak dlouho az jsem vypalil pojistku na rele vstrikovani Jsem opravdu elektrikar "pair-excelance" Pojistku jsem vymenil, ale ted uz ta kontrolka sviti furt a nezhasne. Je to tim, ze zustalo chybove hlaseni v RJ? Myslim si spravne, ze kdyz napichnu RJ na diagnostiku, ze to pujde vymazat a kontrolka zhasne? Nebo jsem tam vypalil jeste neco?
Jak funguje rozsviceni kontrolky pri chodu over-boostu? Prece kdyz da RJ signal tomu ventilu dojde tam napeti a kontrolka by se mela rozsvitit, ikdyz zbytek systemu nefunguje, ne? Ale ja at delam s plynovym pedalem cokoli tak ta kontrolka ani neblikne.
O.K. kdyz budu predpokladat, ze napeti tam je a ze ten ventil je v poradku, cim to jeste muze byt, ze to nefunguje? Koukal jsem hadice jsou pripojeny pevne, jen s tim rozdilem, ze presne obracene nez je nakresleno v E-peru = od ventilu rovne na sani a od ventilu dolu k turbu (v E=peru je to presne obracene). Ale to by nemelo mit vliv pokud je ten ventil oboustrannej, nebo neni?
Diky vsem za rady. Pak uz jen snad zacnu patrat po tom co psal Karel špatně postavený snímač klapky nebo vadný map senzor, akoliv zatim o techto vecech nemam sajn
Jak funguje rozsviceni kontrolky pri chodu over-boostu? Prece kdyz da RJ signal tomu ventilu dojde tam napeti a kontrolka by se mela rozsvitit, ikdyz zbytek systemu nefunguje, ne? Ale ja at delam s plynovym pedalem cokoli tak ta kontrolka ani neblikne.
O.K. kdyz budu predpokladat, ze napeti tam je a ze ten ventil je v poradku, cim to jeste muze byt, ze to nefunguje? Koukal jsem hadice jsou pripojeny pevne, jen s tim rozdilem, ze presne obracene nez je nakresleno v E-peru = od ventilu rovne na sani a od ventilu dolu k turbu (v E=peru je to presne obracene). Ale to by nemelo mit vliv pokud je ten ventil oboustrannej, nebo neni?
Diky vsem za rady. Pak uz jen snad zacnu patrat po tom co psal Karel špatně postavený snímač klapky nebo vadný map senzor, akoliv zatim o techto vecech nemam sajn
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T