Zdravím všechny příznivce italských vozů.
Neprošel jsem STK kvůli emisím.
Motor má vysoký volnoběh cca 1100 otáček po zahřátí a to na benzín i na plyn.
Signál z lambda sondy na osciloskopu vypadá jako by ho něco rušilo a to i když je jen zapnuté zapalování po nastartování se ani moc nezmění (oscilograf dodám zítra). Měřil jsem u konektoru v motorovém prostoru i u řídící jednotky ale signál byl na obou místech rušený.
Lambda je téměř nová zkoušená byla i ta stará se stejným výsledkem.
Řídící jednotka vyměněna za jinou která je ok a žádná změna.
Všechny piny na řídící jednotce proměřený a našel jsem 2 odchylky :
na pinu 36 při zapnutém zapalování má být 0V já měřím 1.1V drát vede k relátku (engine control relay) má to být spínaná kostra nebo co, moc tomu nerozumím snad někdo zkušenější vysvětlí. Při vypnutém zapalování tam má být 11-14 V to odpovídalo.
Relátko je nad kabinovým filtrem zkusil jsem je vyměnit ale nic se nezměnilo.
Druhá odchylka byla u čidla teploty chladící kapaliny napětí při 80 stupních má být 0.6 V já měřil 0.9 V čidlo jsem proměřil ještě na vařiči odpor při zahřívání plynule klesal ale byl trošku mimo.
Čidlo koupím nové, ale zajímalo by mě co je zdrojem takového rušení u té lambdy.
Hlavní kostry na motor jsem obrousil a opravil asi budu muset pro jistotu projít i ty zbývající.
Předem děkuji za jakékoliv podněty a rady.
Kappa 107Kw nefunkční lambda regulace
Kappa 107Kw nefunkční lambda regulace
- Přílohy
-
- Modrá 2.0 107Kw Žlutá 2.4 129Kw zapnuté zapalování
- Vypnutý motor.bmp (3.89 MiB) Zobrazeno 1925 x
-
- Modrá 2.0 107Kw žlutá 2.4 129Kw volnoběh
- cerna vs modra lambda nastartovano.bmp (3.89 MiB) Zobrazeno 1925 x
Lancia Kappa 2.0 20VT
Lancia Kappa 2.4 V.I.S
Lancia Kappa 2.0 lpg
Lancia Kappa 2.4 V.I.S
Lancia Kappa 2.0 lpg
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kappa 107Kw nefunkční lambda regulace
spatna stanice emisi
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Re: Kappa 107Kw nefunkční lambda regulace
To asi jo, ale zrovna u staryho benzinu není problém hodnoty plnit pokud je motor ok což nebyl jak se později ukázalo.
Jinak to rušení způsobovala nabíječka počítače položená na nestíněném měřícím kabelu osciloskopu.
Problém byl nakonec proražený regulátor tlaku paliva, který jsem odhalil jako první věc, ještě před bádáním v elektrice.
Dostával se tudy do sání benzín i když jsem jel na plyn.
To ale nevyřešilo vysoký volnoběh nakonec jsem našel vadný kabel k motorku volnoběhu nebo spíše spoj kabel konektor.
Auto jezdilo super, emise taky v pořádku jenže par dní na to ko motor, točil zrovna tak 6000 otáček (já vím mužu si za to sám jsem prase) auto mělo najeto 444xxx.
Škoda ho plánoval jsem 555xxx.
Jinak to rušení způsobovala nabíječka počítače položená na nestíněném měřícím kabelu osciloskopu.
Problém byl nakonec proražený regulátor tlaku paliva, který jsem odhalil jako první věc, ještě před bádáním v elektrice.
Dostával se tudy do sání benzín i když jsem jel na plyn.
To ale nevyřešilo vysoký volnoběh nakonec jsem našel vadný kabel k motorku volnoběhu nebo spíše spoj kabel konektor.
Auto jezdilo super, emise taky v pořádku jenže par dní na to ko motor, točil zrovna tak 6000 otáček (já vím mužu si za to sám jsem prase) auto mělo najeto 444xxx.
Škoda ho plánoval jsem 555xxx.
Lancia Kappa 2.0 20VT
Lancia Kappa 2.4 V.I.S
Lancia Kappa 2.0 lpg
Lancia Kappa 2.4 V.I.S
Lancia Kappa 2.0 lpg
- Baltik 615
- Člen klubu
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
- Bydliště: Příbor, Novojičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kappa 107Kw nefunkční lambda regulace
from hero to zero