Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Po dlouhé odmlce zdravím zdejší členy..tedy pokud sem ještě někdo chodí ...a nebyl bych to já, kdybych zase neměl problém s Kappou...Jedná se o bývalou Kappu Vojty Plum Jelínka, předtím Dýzla 209)..auto prakticky stojí od roku 2014, za tu dobu pouze párkrát projetá, mám v ní kvalitní naftu bez biosložky a nikdy nebyl problém..letos před Vánoci jsem chtěl udělat klasickou projížďku, po téměř roce co auto naposledy jelo, preventivně jsem dal nový naftový filtr a Kappa na otočení nastartovala, jako bych ji odstavil včera...bohužel po pár km jízdy motor chcípnul, nicméně šel natočit a jel jsem dál dalších 5 km, kdy opět chcípnul ale poté už se mi nepodařilo nastartovata nezbylo než si zavolat odtah. Doma jsem auto píchl na diag a tam byl problém s tlakem paliva, tipnul jsem si na regulační(drv) ventil na čerpadle, dal jsem fungl nový, jinže auto stále nestartovalo.poté se mi ale párkrát podařilo nastartovat na start sprej, kdy se motor chytil na naftu a normálně běžel, ovšem vždy jen pár minut (cca 2-5 minut), párkrát chytla i bez spreje, ale teď je to ve fázi, kdy už nejde nastartovat ani na sprej(rresp. nechytí se na naftu)...co jsem tedy zkoušel: regulační ventil(
nový)..odzkoušený i v druhém autě..snímač tlaku v railu také..bez výsledku, nový snímač otáček na klice, tsaké bez výsledku, snímač fáze na vačce jsem neměnil, ten byl měněn společně s rozvody asi 10 tis. km zpět a vzhledem k tomu, že mi auto nejdřív chcípalo za jízdy, jsem tuto možmnost vyloučil(čidlo vačky je jen ke startu, když motor běží může se odpojit a nic se nestane..dále jsem zkoušel prozvonit kabely k čidlům vačka klika, drv ventilu, snímači tlaku v railu..vše ok..podávací čerpadlo je ok, tlačí 3.6 baru dle diag a je také odzkoušeno v druhém autě, naftu protlačí přes filtr do čerpadla a z něj dál až ke vstřikům,takže přívod paliva je v pořádku..nicméně motor točí ale nechytne, na diag kdyžb točím tlak v railu je pouze těch 3.6 baru co dává podávačka..jinže nevím jestli je problém v mé primitivní diag(fiatecuscan a vag kkl kabel), nebo jestli skutečně v railu není tlak..nicméně buď tsam není tlak, nebo nejdou pulzy na vstřiky...nevstřikuje, z výfuku nic nejde...napsal jsem to asi dlouze a složitě ale už jsem zoufalý..někdo nějakou radu? nezkoušel jsem měnit vstřiky ani vysokotlaké čerpadlo, ale moc se mi nezdá že by to bylo tím...po roce stání auto chytlo na drc a motor šel pěkně, až do té doby než chcípl po krátké jízdě...
nový)..odzkoušený i v druhém autě..snímač tlaku v railu také..bez výsledku, nový snímač otáček na klice, tsaké bez výsledku, snímač fáze na vačce jsem neměnil, ten byl měněn společně s rozvody asi 10 tis. km zpět a vzhledem k tomu, že mi auto nejdřív chcípalo za jízdy, jsem tuto možmnost vyloučil(čidlo vačky je jen ke startu, když motor běží může se odpojit a nic se nestane..dále jsem zkoušel prozvonit kabely k čidlům vačka klika, drv ventilu, snímači tlaku v railu..vše ok..podávací čerpadlo je ok, tlačí 3.6 baru dle diag a je také odzkoušeno v druhém autě, naftu protlačí přes filtr do čerpadla a z něj dál až ke vstřikům,takže přívod paliva je v pořádku..nicméně motor točí ale nechytne, na diag kdyžb točím tlak v railu je pouze těch 3.6 baru co dává podávačka..jinže nevím jestli je problém v mé primitivní diag(fiatecuscan a vag kkl kabel), nebo jestli skutečně v railu není tlak..nicméně buď tsam není tlak, nebo nejdou pulzy na vstřiky...nevstřikuje, z výfuku nic nejde...napsal jsem to asi dlouze a složitě ale už jsem zoufalý..někdo nějakou radu? nezkoušel jsem měnit vstřiky ani vysokotlaké čerpadlo, ale moc se mi nezdá že by to bylo tím...po roce stání auto chytlo na drc a motor šel pěkně, až do té doby než chcípl po krátké jízdě...
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Tipuju na zapraseny výstřiky starou naftou z railu. Pro naftaky není dobrý tohle dlouhé stání si myslím.
Nebo co to sitko na čidle tlaku? Nebo co to je tam u railu na levé straně na dva šrouby a uvnitř je malé sítko. Nebo aspoň Lybra to tak měla.
Nebo co to sitko na čidle tlaku? Nebo co to je tam u railu na levé straně na dva šrouby a uvnitř je malé sítko. Nebo aspoň Lybra to tak měla.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Dlouhodobý stání pro diesel neni dobry, to je bez diskuze... Nicméně stalo se ... Vstriky mě samozřejmě taky napadly a pokud se neukáže že je to něčím jiným, dojde na výměnu, zásobárnu dílů mám doma bohatou nicméně všechny Vstriky a čerpadla co mám taky léta nejezdí.. Ale už se poohlizim po celým autě na ND.. Nejde mi ale do hlavy proč motor po roce stání naskočil na drc, pak následně asi hodinu na volnoběh a pak ještě chvíli za jízdy.. Snímač tlaku v railu sítko nemá, nicméně zkoušel jsem ho vyměnit z pojizdneho auto, ten ventil na 2 šroubky je ten drv o kterém jsem psal, ten jsem dal úplně nový, následně vyzkoušel v druhé pojízdné Kappe, kde v pohodě makal...
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
i kdyz mas v nadrzi naftu s vifem tak po roce stani nebude moc kvalitni. taky bych se zameril na vstriky nebo to sitko v drv
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Asi na tu výměnu vstriku dojde.. I když jak říkám proč ten motor chytnul na drc a hodinu běžel jak hodiny ... Sítko na drv je čisté, ten ventil jsem dal úplně nový, a vyzkoušel jsem honí v druhém autě a v pohodě chodí... Pak je tu ještě vysokotlaký čerpadlo...jinze v něm jsou tři pistky a i kdyby chodil jen jeden, motor musí běžet aspoň na volnoběh.. A že by najednou zalehly všechny tři se mi moc nezdá..
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Jako první bych dal nový palivák, a případně snímač otáček- ten na klice.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Filtr tam mám nový, snímač otáček taky...
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Nový před rokem, nebo teď?
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Nový teď, dokonce dvakrát nový, vyměněna nafta, vyzkoušené jiné prodavaci čerpadlo, vyčištěny sací koš, naftu krásně protlaci až ke vstrikum, ale n3vstrikuje, není tlak v railu nebo nejdou pulty na vstriky, otázka je jestli je to zavada, či důsledek závady... Párkrát mi chytla na start sprej, přičemž ale chod motoru nebyl nic moc.. Jakoby na 4 válce... Běžela vždy ale jen pár minut a pak zdechla, nicméně na naftu jít musela.. Na jedno striknuti spreje by to nešlo několik minut
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
A neodešel ti jeden ze vstřikovačů do věčných lovišt? Myslím tím po mechanické stránce, kdy přestane těsnit, tudíž nafta jím protéká, neudrží tlak v railu, a ani není schopen natlakovat při startování na předepsanou hodnotu, tudíž ŘJ je z toho pomatená a nedává povely ...
Třeba nějaká nečistota, či mini sraženina biosložky... U dlouhodobého stání bych se tomu ani nedivil.
Třeba nějaká nečistota, či mini sraženina biosložky... U dlouhodobého stání bych se tomu ani nedivil.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
Lancia k Coupe 20VT
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
A diagnostika si krom onoho tlaku v Railu vlastně na nic nestěžuje a nehlásí problém s nějakým tím čidlem či reg. ventilem ap., takže máš možná blbý pocit, jestli správně funguje. Jestli teda celou věc dobře chápu..
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
Lancia k Coupe 20VT
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Je možný že to je vstrikama, asi se jim nevyhnu... Jinak už jsem zkusil snad všechno ..... Dnes jsem ještě vyzkoušel řidici jednotku motoru plus řidici jednotku imobilizéru a čip z klíče do druhé pojízdné kappy, která s nimi normálně jezdí.. Takze tím to taky není... Když mám auto připojené na fiatecuscan, tak pri startování ukazuje tlak v railu pouze 3.6 baru.. Tedy to co dává podavaci čerpadlo. Otevření regulátoru tlaku ukazuje 30 procent což je při startu ok...
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4577
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
tlak v liště při startu má být myslím cca.90-100atm.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Máš možnost zkusit i jinou diagnostiku? Co si vzpomínám tak na Alfistech když někdo řešil tlak v railu, ukazoval Fiatecuscan a Examiner něco jinýho.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Kappa 2.4 jtd - nestartuje
Pánové vyřešeno, bylo to vysokotlakým čerpadlem, z nejakeho důvodu opravdu nedokázalo vyrobit vůbec žádný tlak, až bude čas, tak se do něj mrknu, po výměně čerpadla už zas vrni jak zamlada.
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html