oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#1 Příspěvek od Radapada »

Hezký den všem,
přítelkyně naletěla při koupi L delty III, 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw, rok 2011, auto je to krásné, panormatická střecha, výbava super, ale k věci. Po čase zjistila, že začal zlobit motor, tak s tím jela do servisu, tam zjistili, že je to přetočené o 90 tis, soudili jsme se, ale prohráli - promlčeno, podvod se stal, ale prošvihli jsme promlčecí období tečka. Teď je auto nepojízdné.
Je tu někdo kdo by si troufl na to kouknout a opravit nebo říct co s tím, případně nevíte o "novém motoru" ????, nikde nemůžu dohledat cenu zánovního motoru.
Auto nám stojí už rok, čekali jsme na ten soud a je škoda aby jen stálo na parkovišti. Praha a střední Čechy.


Tak jsem se dostal ke zprávě ze servisu, který to diagnostikoval, bohužel ten pán se pak přestěhoval a tím to tenkrát skončilo.
Zpráva zní: Nefuknčí přeplňování, nadměrná kouřivost, dušení motoru.
Dušení motoru, modrý dým z výfuku, podezření na zapečené kroužky motoru - olej zůstává ve
spalovacích komorách.
Díky R.
Naposledy upravil(a) Radapada dne stř dub 24, 2019 12:11, celkem upraveno 3 x.

Jakub_mt
Příspěvky: 33
Registrován: stř bře 12, 2008 17:27
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#2 Příspěvek od Jakub_mt »

Bolo by fajn napísať čo s tým je...

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#3 Příspěvek od Radapada »

Jenže to právě nevíme, prý údajně turbo nebo vstřiky, ale proto jsem psal kdo umí motory aby řekl co s tím je. Auto přestalo jet a od té doby stojí na parkovišti.

Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3722
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#4 Příspěvek od Pavel 104 »

Dal bych sem i lokalitu, kde to auto je.
Dedra SW 1.8VVT '97 třetí "Vinčenzovka" pro radost
Obrázek Když už je ten benzín řídkej, tak ať do motoru neteče zbytečně. :rally:
Lybra 2.0 VIS '99 čtvrtá na nákupy
T5 '12 v práci

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#5 Příspěvek od Radapada »

Už jsem to dopsal. Praha a střední Čechy. Ted je na kolínsku.
Naposledy upravil(a) Radapada dne úte dub 23, 2019 15:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Michal 236
Administrator
Administrator
Příspěvky: 1603
Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
Bydliště: kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#6 Příspěvek od Michal 236 »

Zkuste ověřené :
https://www.facebook.com/Italmotori/
Italmotori, patří dvěma našim členům. Horní Počernice.

https://www.firmy.cz/detail/2576845-jir ... icany.html
JM Autoslužby, jeden z našich členů. Říčany.
Naposledy upravil(a) Michal 236 dne úte dub 23, 2019 15:53, celkem upraveno 1 x.
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#7 Příspěvek od Radapada »

Michal 236 píše: úte dub 23, 2019 15:34 https://www.facebook.com/Italmotori/
Díky, taky zkusím

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#8 Příspěvek od Radapada »

Jakub_mt píše: úte dub 23, 2019 14:33 Bolo by fajn napísať čo s tým je...
Tak jsem se dostal ke zprávě ze servisu, který to diagnostikoval, bohužel ten pán se pak přestěhoval a tím to tenkrát skončilo.
Zpráva zní: Nefuknčí přeplňování, nadměrná kouřivost, dušení motoru.
Dušení motoru, modrý dým z výfuku, podezření na zapečené kroužky motoru - olej zůstává ve
spalovacích komorách.

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#9 Příspěvek od Oskar 58 »

To může být jenom jedno z turb.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#10 Příspěvek od Jarda 357 »

Mohlo by to být turbo, zase na druhou starnu, i když jsou tam dvě, tak jsou naopak jednodušší než u jiných aut (nemají žádné naklápěcí lopatky atd.). Jestli jsem to pochopil dobře, tak na ten olej je jen podezření - nebo to bylo ověřeno? Aby se dostal olej z turba do válce, muselo by být plné sání - stačí kouknout do hadic, jestli tam je hodně oleje (trochu mastné budou od přisávání oleje z kliky, ale je to jen lehounký olejový film). Asi bych nejdřív prověřil "levnější" věci. Zkusil bych poklepat gumovou paličkou EGR, nebo ho i vymontovat, jestli není zaseklý v otevřené poloze. Je to občasná bolest tohoto typu EGR. Auto by možná bylo i v nouzáku. Pak může být i zaseklý zpětný ventil u velkého turba - potom by malé turbo nedokázalo dostatečně "natlačit" sání, ale to by asi modře nekouřilo. A samozřejmě vstřiky - to je klasika u každé nafty.
Na samotný motor, jako takový, bych to neviděl - JTD bývají obecně celkem spolehlivé a robustní. Pokud mají rozumnou péči, tak vydrží hodně.
Nepíšeš, jestli je auto v nouzáku - svítí kontrolka motoru?
Samozřejmě diagnostika by mohla napovědět víc.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#11 Příspěvek od Radapada »

Jarda 357 píše: čtv dub 25, 2019 22:18 Mohlo by to být turbo, zase na druhou starnu, i když jsou tam dvě, tak jsou naopak jednodušší než u jiných aut (nemají žádné naklápěcí lopatky atd.). Jestli jsem to pochopil dobře, tak na ten olej je jen podezření - nebo to bylo ověřeno? Aby se dostal olej z turba do válce, muselo by být plné sání - stačí kouknout do hadic, jestli tam je hodně oleje (trochu mastné budou od přisávání oleje z kliky, ale je to jen lehounký olejový film). Asi bych nejdřív prověřil "levnější" věci. Zkusil bych poklepat gumovou paličkou EGR, nebo ho i vymontovat, jestli není zaseklý v otevřené poloze. Je to občasná bolest tohoto typu EGR. Auto by možná bylo i v nouzáku. Pak může být i zaseklý zpětný ventil u velkého turba - potom by malé turbo nedokázalo dostatečně "natlačit" sání, ale to by asi modře nekouřilo. A samozřejmě vstřiky - to je klasika u každé nafty.
Na samotný motor, jako takový, bych to neviděl - JTD bývají obecně celkem spolehlivé a robustní. Pokud mají rozumnou péči, tak vydrží hodně.
Nepíšeš, jestli je auto v nouzáku - svítí kontrolka motoru?
Samozřejmě diagnostika by mohla napovědět víc.
Ahoj, díky za vyčerpávající zprávu, já nejsem odborník, tak hledám rady zkušených tady, auto je přítelkyně, údajně s ním dojela v nouzáku, sehnala pána co jí udělal tu diagnostiku, ale ten pán se pak přestěhoval a auto tam už zůstalo. V nouzáku by snad i dojelo, ale ten servisák prý odpojil hadice a kabely a já nevím jeslti bych byl schopný to pozapojovat jako laik zpátky. Já tam ani nenajdu ten EGR ventil :). V imotori mi nabídli, že to mohu dotáhnout k nim, a podívají se mi na to. Ted máme dilema, jestli to neprodat tak jak to je, at si to někdo opraví. Dal jsem inzerát za 65tis v nepojízdném stavu a hned se mi někdo ozval, ale zatím jsem mu nevolal zpátky, nechci se ukvapit a prodat to zbytečně pod cenou.

Uživatelský avatar
Radapada
Příspěvky: 19
Registrován: úte dub 23, 2019 13:21

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#12 Příspěvek od Radapada »

Radapada píše: pát dub 26, 2019 09:15
Jarda 357 píše: čtv dub 25, 2019 22:18 Mohlo by to být turbo, zase na druhou starnu, i když jsou tam dvě, tak jsou naopak jednodušší než u jiných aut (nemají žádné naklápěcí lopatky atd.). Jestli jsem to pochopil dobře, tak na ten olej je jen podezření - nebo to bylo ověřeno? Aby se dostal olej z turba do válce, muselo by být plné sání - stačí kouknout do hadic, jestli tam je hodně oleje (trochu mastné budou od přisávání oleje z kliky, ale je to jen lehounký olejový film). Asi bych nejdřív prověřil "levnější" věci. Zkusil bych poklepat gumovou paličkou EGR, nebo ho i vymontovat, jestli není zaseklý v otevřené poloze. Je to občasná bolest tohoto typu EGR. Auto by možná bylo i v nouzáku. Pak může být i zaseklý zpětný ventil u velkého turba - potom by malé turbo nedokázalo dostatečně "natlačit" sání, ale to by asi modře nekouřilo. A samozřejmě vstřiky - to je klasika u každé nafty.
Na samotný motor, jako takový, bych to neviděl - JTD bývají obecně celkem spolehlivé a robustní. Pokud mají rozumnou péči, tak vydrží hodně.
Nepíšeš, jestli je auto v nouzáku - svítí kontrolka motoru?
Samozřejmě diagnostika by mohla napovědět víc.
Ahoj, díky za vyčerpávající zprávu, já nejsem odborník, tak hledám rady zkušených tady, auto je přítelkyně, údajně s ním dojela v nouzáku, sehnala pána co jí udělal tu diagnostiku, ale ten pán se pak přestěhoval a auto tam už zůstalo. V nouzáku by snad i dojelo, ale ten servisák prý odpojil hadice a kabely a já nevím jeslti bych byl schopný to pozapojovat jako laik zpátky. Já tam ani nenajdu ten EGR ventil :). V imotori mi nabídli, že to mohu dotáhnout k nim, a podívají se mi na to. Ted máme dilema, jestli to neprodat tak jak to je, at si to někdo opraví. Dal jsem inzerát za 65tis v nepojízdném stavu a hned se mi někdo ozval, ale zatím jsem mu nevolal zpátky, nechci se ukvapit a prodat to zbytečně pod cenou.
Myslíš, že by stálo to za to to nechat opravit? Nerad bych v tom zaučal třeba za 40 tisíc. Je mi to celkem líto, protože auto to je krásné. Pochopil jsem to taky, že to není ověřeno a jen podzření s tím olejem.

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#13 Příspěvek od Jarda 357 »

Opravit jde skoro vřechno, jen jde o to za kolik. Kdyby to bylo EGR tak se to nechá opravit do 5 tisíc. Tady je vidět jak vypadá https://bazar.automedik.cz/AMD5400542477/fiat/bravo
Je na straně u řidiče na rohu pod krytem motoru. Stačí povolit dva šrouby a odpojit konektor a je venku. Neměl by být otevřený. Nevím v jakém stavu je celkově, já osobně bych se snažil alespoň zjistit, kolik by stálo zprovoznění a až pak bych uvažoval o prodeji. Diagnostika nestojí moc (do 500Kč), navíc na ten základ stačí OBD z číny za 5 dolarů a telefon s androidem (pohledej téma Alfa OBD nebo multiecuscan) a pak sem hoď nalezené chyby.
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5872
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#14 Příspěvek od Vítek 4 »

TO jsou ty chrochtaci, kdyby ste kupovali benzinove motory tak mate klid od takovych veci 8-)
Jinak bych to videl se mrknout do toho sani, videl bych to na repas tech turbin.
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: oprava 1.9 JTD Twin Turbo 140 kw

#15 Příspěvek od Oskar 58 »

To jo, ale 140kw a 400Nm abys u benzínu pohledal :lol: .
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Odpovědět