1,2 16V 63kw kouřová clona

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

1,2 16V 63kw kouřová clona

#1 Příspěvek od Jirka 85 »

Takovej dotaz, moje Yka za chvíli překoná 300000km, když se mi vrátila spotřeba oleje byla 2L na 1000km, po mém užívání a ježdění se ustálila lehce pod 1L na 1000km, ale co mě překvapuje jakým způsobem ... Po nastartování a běžném ježdění nekouří a normálně funguje, při delší jízdě po dálnici cca 5000-6000ot zhruba 1x za 100km pustí do výfuku brutální kouřovou clonu jako kdyby kleklo turbo které však pod kapotou není, klesne výkon a cca po 5ti vteřinách přestane a zase normálně jede a nekouří, všiml jsem si že si i občas foukne ve vedru při městské couračce i na volnoběh a pak zase bez kouře a smradu hezky funguje dál. Než se pouštět hned do kroužků radši se zeptám jestli se třaba něco neucpává na výdechu z motoru nebo tak něco, ať se zbytečně nepouštím do velkých akcí když problém je třeba jinde,jinak simeringy ventilů už jsem v minulosti měnil tam by problém být neměl.
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#2 Příspěvek od Oskar 58 »

A co olej v sani? Buď přes nějaké odvetrani nebo třeba steft hlavy.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#3 Příspěvek od Jirka 85 »

Pravděpodobně to plive z odvětrání ventilového víka do sání, tam je vše normálně průchozí tak si říkám jestli nemám třeba krátkou měrku oleje :D ale do motoru se vejdou podle ní normálně 4L, jinudy mě nenapadá :?
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Uživatelský avatar
Dalin 580
Příspěvky: 529
Registrován: pon srp 06, 2007 14:26
Bydliště: Valašsko

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#4 Příspěvek od Dalin 580 »

Myšlenka s množstvím oleje je správná. 4L oleje do do fiatího 1.2 je moc! Mám 1.2 /8V a náplň je 2.7L.
Pro 1.2 /16V je to samé - 2.8L
Zdroj:
https://manuals.co/workshop/lancia/ypsi ... 526681/164
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#5 Příspěvek od Jirka 85 »

Dalin 580 píše: stř dub 24, 2019 20:44 Myšlenka s množstvím oleje je správná. 4L oleje do do fiatího 1.2 je moc! Mám 1.2 /8V a náplň je 2.7L.
Pro 1.2 /16V je to samé - 2.8L
Zdroj:
https://manuals.co/workshop/lancia/ypsi ... 526681/164
Tak teď jsem upímě dobře zmatenej, když jsem ještě pracoval ve Fiatu jeden starší mechanik mi onehdá říkal že do starýho fire se lejou 4L do novějších euro3 dál cca 3L při výměně podle měrky to tak odpovídalo, teď jsem koukl co radí Kellyna a musím ti dát za pravdu píšou 2,8L, z toho mi vyplívá jestli je na motoru správná vana nebo měrka :shock: :lol: . Pravda je že když moje ex s tím přijela se suchou měrkou já padal do kolen, ale motor běžel hezky tiše bez cvakáví a podobně. No nic asi vyměním olej dám tam ty 3L a zkusím sehnat správnou měrku a snad by mohlo být po problému s občasným kouřem :D
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#6 Příspěvek od Jirka 85 »

Tak měrka oleje je bohužel správná, už mě nic jiného nenapadá takže nejspíš zapeklý kroužky. Než to spravovat, hraju si dělší dobu s myšlenkou vpravit barchettu do Y, kdyby jste někdo věděl o vraku barchetty s funkčním pohonem za rozumnou cenu tak bych měl zájem.
Naposledy upravil(a) Jirka 85 dne stř srp 07, 2019 21:36, celkem upraveno 1 x.
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Uživatelský avatar
Pavel 104
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3722
Registrován: stř bře 01, 2006 09:55
Bydliště: Praha 3

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#7 Příspěvek od Pavel 104 »

No málem jsi mě včera otrávil jak jsem odjížděl za tebou. :-k
Dedra SW 1.8VVT '97 třetí "Vinčenzovka" pro radost
Obrázek Když už je ten benzín řídkej, tak ať do motoru neteče zbytečně. :rally:
Lybra 2.0 VIS '99 čtvrtá na nákupy
T5 '12 v práci

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#8 Příspěvek od Jirka 85 »

Je mi to jasný, zrovna jsi chytl chvíli dýmení a to se fakt nedá ...
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#9 Příspěvek od Oskar 58 »

Počkej barchetty maj 1,8VVT, ne?
To spíš seženeš nějakou odepsanou Lybru, Dedru nebo Deltu.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8394
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#10 Příspěvek od Harous 239 »

Tady někdo nabízí ND z Punta HGT. To mělo stejný motor ne?
https://auto.bazos.cz/inzerat/107408560 ... 1-dily.php
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Jirka 85
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1011
Registrován: pon led 16, 2006 23:50
Bydliště: Louňovice 739404942

Re: 1,2 16V 63kw kouřová clona

#11 Příspěvek od Jirka 85 »

To jo, motor se dával všude možně, ale barchetta je na stejném základu jako Y tj. Punto MK1, a pro co nejjednodušší zástavbu by byla optimální barča kůli poloosám, kulise řazení, pedálům, nápravám, brzdám. elektroinstalaci, chlazení atd atd, proč neco vyvýjet co už přes 20 let je dávno vymyšlený, nechci na tom ztrávit mládí který už je stejně dávno v haj... :lol: , optimální by byla samozřejmě verze euro 2 tj cca do roku 2000.
DELTA III T-Jet 110KW r.09
DEDRA 1.75 VVT 96KW r.98
Y 16v elefantino rosso 63KW r.99
Yamaha XJR 1300 78KW r.03
AUTOSERVIS Říčany 739404942

Odpovědět