vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
revolver
Příspěvky: 8
Registrován: ned říj 07, 2018 18:03

vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#1 Příspěvek od revolver »

protoze jsem uz asi 3 tydny tahal nabijet baterku do ctvrteho patra, dnes jsem se pustil do vymeny porouchaneho alternatoru. Diky tomuto foru jsem tak nejak tusil, ze to nebude zadna sranda. Ta volba, jestli to mam nechat udelat meho mechanika, zhruba za 2500kc, mne iritovala a vzal jsem to jako vyzvu.

Postup:
v prvotni fazi jsme to museli poslat na kozy... podotykam, ze tam moc pevnych bodu neni. moje lybra je z roku 2001 a ty prahy, v nekterych mistech drzi jen diky montazni pene a kitu se sklokeramikou.

Odpojit baterku a sundat koleso..

Sundat plasty kolem kola... Vsechny srouby ven a plast tahat smerem k motoru. U toho velkeho se nebojte pouzit silu, hlavne v horni casti tlumice.

Zapomente na to, ze u Lybry 2.4 JTD 103KW by to slo jednoduseji spodem... Optimalni varianta je vrchem.

Zadna poloosa ven, soupnout motor atp.

1. odmontovat naftovej filtr - dva 10 nebo 13 srouby, odejmout privod proudu. Potrebujes plochej sroubovak na pojistku. Bacha at ti neulitne do prostoru v motoru. Naftovej filtr zustva dal ve vsech privodech... pouze ho odpojite od proudu a nasledne jakoby odklonite z pozadovaneho prostoru!

2. vyndat Egr ventil 3 klasicke 13`srouby a 7` imbus.. (myslim) jsou tam celkem 4 srouby. dva viditelne nahore a dva pod egr ventilem. bacha na tesneni. Dole je jedno a nahore dve. (Kdyz vyndas i tu horni housenku od egru, budes mit mene odrene ruce!) Ta mezi nadobkou brzdovky..

3. nejaka cerna krabicka pod - naproti egru na jednom sroubu.. Nemam fotky, ale evidentne zabira prostor.

4. v tom prostoru pod egrem... Je tam hafo kabelu. Idealne si nekam bodni izolackou koncovku k naftovemu filtru, egru a vetsine tech dalsich kabelu. (hrozi poskozeni kabelaze)

5. Sundat remen... Lehce povolit tu kladku.. takova ta s tou vidlickou (zhruba 5 plnych otocek) myslim, ze 15`klic.. Nasledne klicem 33`(snad) natlacit napinaci kladku smerem nahoru. Remen se uvolni.. (ta 33 matka je blbe viditelna! vypada jako kolecko, ale neni.. proste zkoumej u napinaci kladku, kde se ti chytne 33 klic)

6. altik je na dvou sroubech.. jeden delsi a jeden kratsi. Spodni je delsi 19`a vrchni je mensi 17`.. Na druhem konci je matka, ktera se v 90% protaci. Ja tam (pod matku) strcil jenom malej sroubovak a fungovalo to.

7. odpojit elektriku od altiku.. V mem pripade hlavni privod proudu klic 12` (byva i 13) a druha osmicka pro kontrolku...

8. altik je volnej.... Delali jsme to ve dvou!!!!! coz povazuji za velmi prinosne.

(asi by se to dalo udelat i v jedne osobe, ale problem vidim v hlavne v umisteni noveho klinoveho remene. Proste jeden musi resit napinaci kladku a druhy navleka remen.

9. vyndat altik horem lze absolutne bez problemu... ( byl venku asi 5x)

10. Ve spodnim! uchyceni altiku jsou takove vymezovacky.. Ja mel dva totozne alternatory, ale presto jsem musel tyhle vymezovaky prohodit. (z porouchaneho na neporouchany) ano, montaz je o trochu tezsi nez demontaz..

11. Altik umistime stejnou cestou, jako pri demontazi na svou pozici. Ja jsem uchycoval nejdrive spodek a nasledne vrsek.

12. Pokud mate ty vymezovacky pro vstup sroubu do altiku spravne nastavene, tak by do uchyceni alternatoru mel altik vklouznout celkem snadno... Pokud ne, nereste to kladivem.. je to o milimetru! doslova! Reste ty vymezovaky!

13. V moment, kdy mate uchyceny altik a pridelanou elektriku, je treba nasadit remen. Pomoci klice 33 na napinaci kladce nasadite remen.. Jeden clovek bejci a druje tam sazi remen.

14. tady davat bacha.. po te prcacce se rado na neco zapomene :) Takze vsechno, peclive, zpatky pridelat...

15. U zpetne montaze Egru doporucuju: chytit si nejdriv spodni dva "imbusy" na dva-tri zavity a pote nahore ten dolni.. a nasledne ten nad nim. Nasledne to poutahovat.

16. Namontovat zpet naftovej filtr a tu cernou krabicku...

17. nejsem zadnej profik.. delali jsme to zhruba od 10:00 do 15:30... sam bych to videl tak o 3 hodiny dele..

Snad vam navod alespon trochu pomuze... fakt nejsem zadnej profik. Byl to muj prvni chalenge a povedlo se. (jsem kancelarska krysa :-) ale ta lybra ma neco do sebe. (zimni auto)


Presto mam jednu otazku... u te prace s altikem jsem si vsiml remenice na klice. Je mi jasny, ze je na vymenu, ale co hrozi, kdyz se to posere?
Přílohy
WP_20181007_001[1].jpg

Aleš 292
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 824
Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Bydliště: Tanvald

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#2 Příspěvek od Aleš 292 »

V nejhorším případě hrozí potkanej motor,když ta řemenice uletí a plochej řemen si najde cestu do rozvodů. Jinak ta napínačka by měla být klíč 32 :D
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw Ti 2,4 jtd 154 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo- EX
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw - EX
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex

revolver
Příspěvky: 8
Registrován: ned říj 07, 2018 18:03

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#3 Příspěvek od revolver »

jj.. pravda 32. Diky za info. Snad to jeste mesic vydrzi..

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#4 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

remenici bych mel mit doma rezervni :lol:
jeste ze na kappe ten altik de dobre bokem a nebo vrchem :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Oskar 58
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1488
Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Bydliště: Děčín

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#5 Příspěvek od Oskar 58 »

32 klíč, ale musí být upraven ubrousen.
Eur se sundavat při vydávání alternatoru nemusí. Aspoň ne u 110kw verze.
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa
ex Lancia Delta 1.6 HF
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
Lancia Thesis 2,0T

Aleš 292
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 824
Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Bydliště: Tanvald

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#6 Příspěvek od Aleš 292 »

Na tohle je zlatá kappa,nebo 166ka,tam nasadím ořech 32 a ráčnou povolím napínačku :lol: :lol: :lol:
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw Ti 2,4 jtd 154 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo- EX
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw - EX
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex

revolver
Příspěvky: 8
Registrován: ned říj 07, 2018 18:03

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#7 Příspěvek od revolver »

s tim egrem nevim. Mozne to je. ale vzhledem k tomu, jak mam dojebany ruce az po predlokti.. nevim nevim. Kor pro cloveka, ktery to resi poprve a prijde na tohle forum pro radu. Protoze, po podruhe uz asi zadny navod resit nebudu a zkusim to bez toho egru.. Jinak ten klic 32 jsme nijak upravovat, nebo brousit nemuseli. Byl to standardni klic. Na jednom konci prstynek a na druhem klasika. Proste to fungovalo.

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#8 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ja treba povolim uplne tu spodni napinaci kladku a pak tu velkou nemusim tolik sponovat. a pak jen segrovkama dosponuju zpet napinaci
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

revolver
Příspěvky: 8
Registrován: ned říj 07, 2018 18:03

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#9 Příspěvek od revolver »

tak jsem to delal taky...viz navod

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14203
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#10 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

jojo, ja ma v sekci navody jen vymenu kladky te velke. kdysi sem to tam daval :wink:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

lybraJTD
Příspěvky: 350
Registrován: pát bře 08, 2013 21:45

Re: vymena alternatoru Lancia Lybra 2.4 JTD 103 KW

#11 Příspěvek od lybraJTD »

Ten altik jak rikas kdyz mi delal jeden pomaly mechanik servocerpadlo vyndaval poloosu a delal to pres á hodin a druhy mechanik extremne sikovny altik tak ho mel venku za 28 min a zpetna montaz nereknu,protoze jsme mu stricl jeste hadici od serva a ta byla dost blbe pristupna,takze skoro 3 hodinky se s tim drbal
lancia lybra SW 7/2003 -2,4 JTD 110 kw(odhad reálného výkonu 125 kw)

Odpovědět