...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř říj 24, 2018 00:07

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 13 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: ned kvě 27, 2018 14:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Řeším dost divnou věc...
Vyměnil jsem svíčky, koupil jsem originály s označením NKG 3500 - platinové.
Důvodem bylo, že už delší dobu předtím byl volnoběh nic moc.

Po 60 km od výměny mi odešla cívka na 3. válci - je to na ní vyloženě vidět že je na ní vypálený pavouček.
Za jízdy bylo vše v pořádku, pak jsem zastavil na křižovatce a motor se začal třepat, dál už se třepal celou dobu a vyskakovala kontrolka motoru.
Tak jsem to rozdělal, cívku vyměnil a pro jistotu jsem prohodil svíčku z válců 3 a 4. Ať vím jestli to není svíčkou.

Ujel jsem dalších 50km - po dálnici 180km/h, motor jel jak pila a když jsem dojížděl na parkoviště a zastavil před zacouváním, tak se motor zase rozechvěl.
Opět to byla cívka na 3. válci ale už mi to přišlo divné, tak jsem se tomu věnoval víc - prostříkl jsem kostry, jednu kostru na sání jsem dodělal, a proměřil jsem odpor kabelů které jdou k cívkám a koukl na jejich stav. Jeden kabel byl trochu polámaný tak jsem 10cm nahradil. Cívka byla opět propálená v místě kde začíná tyčinka která jde na svíčku.

Dnes další pokus - po nastartování šel motor jak hodinky, křižovatky OK - krásně držel volnoběh, pak 50km cesta a při dojíždění na křižovatku asi 5km před cílem motor zase třepal.
Zajímavé je že během těch 5km dojezdu domů - ve vyšších otáčkách se to někdy chytlo a jelo to na 6 a po zastavení se zase začal třepat. Kolem 2500 otáček se to střídalo, chvilku táhl na 6, chvilku na 5.
Tentokrát to hlásí vynechání na válcích 1 2 a 5. Ještě jsem to nerozdělával.

Netušíte někdo co tomu může být?

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: ned kvě 27, 2018 20:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Dodatek - třetí případ vadné cívky byl 5. válec. Když jsem viděl že je to přední řada válců tak jsem to ještě dnes vyměnil.

Ale je to teda dost divné.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2018 21:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
Asi bych radši ty svíčky vyměnil, ale za jaký to ti nepovim.
Ať ty cívky neměníš jak na běžícim pásu...

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2018 17:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Jo, koupit jiné svíčky a nebo sadu nových cívek mám v záloze, ale já bych chtěl přijít na to, čím to je - ať vím že se to nebude opakovat třeba někde na cestách.

Zatím jsem se zabýval těmito věcmi

1) Prý je to normální
- soused autoelektrikář říká že by z toho ještě nestřílel, že se to může stát když jsou staré cívky před smrtí a nové svíčky, u Renaultu je to prý běžná věc

2) Špatný regulátor napětí a vysoké napětí v palubní síti
- měřil jsem (digitálním voltmetrem) a v zapalovači je 13,7 voltů. Když vytočím motor jde to chvilku na 13,8. Když otáčky padnou tak tam chvilku je 13,5. Měřeno mnohokrát abych z digitálu dostal rozumné data.

3) Příliš nízké napětí
- baterka je nová 100Ah, a je v pořádku takže to vylučuju

4) Špatné kostry
- odpor mezi motorem a kostrou auta je 6 ohmů. Odpor mezi jednotlivými díly motoru - třeba sání vs. blok je 4 ohmy. Překvapil mě odpor mezi kostrou a elektronikou v chladičové stěně - to je 40 ohmů. S tím budu ještě něco dělat, ale kostry budu dost hledat.

5) Špatný kontakt
- zoxidovaná pružinka na cívce, špatně nasazená pružinka, špatný kabel do cívky

Jsem z toho trochu osel. Zároveň stále ještě mám chuť zkoumat a řešit, tak vítám každý nápad ;-)

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2018 20:10 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14000
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
pak muzes prijet zkoumat lybru nez se naseru a dam ju pryc
:lol:

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2018 21:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Citace:
pak muzes prijet zkoumat lybru nez se naseru a dam ju pryc
:lol:
Co s ní je? Dělá to stejné?

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: stř kvě 30, 2018 14:36 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14000
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
kdyz sviti motor jede normalne, pak zhasne a auto cuka jako by chtelo zdechnout,po chvilce so motor rozne a auto jede zas normalne :lol:
jo a na diagnostice to nechtelo vubec komunikovat. diag byla od delphi

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: stř kvě 30, 2018 21:22 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 06, 2007 14:26
Příspěvky: 417
Bydliště: Dolina Urgatina
Dnes jsem se ptal kolegy, který se po práci věnuje koncernům, a tento problém se občas vyskytne i u těchto aut. Řeším je výměna cívky, výměna svíček za jiné nepomůže.

_________________
Kappa Coupe 2.0t 20v
Ypsilon 1.2 8v (843)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: stř čer 06, 2018 21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
Jirko k tomu bodu 4) - Pokud bys měl odpor mezi motorem a kostrou auta fakt 6 Ω, tak ta kostra rozhodně dobrá není. O těch čtyřiceti ani nemluvim.
P.S. Kolik ti ukazuje vyzkratovanej ohmmetr ?

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: čtv čer 07, 2018 20:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Jeden Ohmetr ukazuje 0,7 OHM a druhý 0 OHM.
Takže odpor měřících kabelů můžu vyloučit.
Zjistil jsem, že kousek od airboxu je kostra auta propojená s motorem přes takový pletenec.
Pletenec je zelený a škaredý, původně prý je to snad měď - myslím si že příčina vysokých hodnot odporu kostry bude asi v něm. Hlavně v to doufám, nevím co bych jinak dělal.

U všech cívek, které odešly to vypadalo stejně - odešlo vysokonapěťové vinutí (sekundár?) a začalo to jiskru střílet jinde. Vždy na stejném místě.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: ned čer 17, 2018 23:53 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Příspěvky: 933
Tak to vypadá, žes to našel! =D>
Taková blbost přitom. No nejhorší závady tohle na hledání #-o

_________________
Lancia Delta & Ford Puma Amateur Racing Team driver

Ford Mondeo ST 220
BMW M3 E46

history: Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 22:10 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
Příspěvky: 4406
Bydliště: Soběslav tel:608853577
Já tedy už si nepamatuji,ale cívky mají svoji kostru na ventil deklu bych řek. Ty svíce jsou zpřevodované na PFR6B ? Aby nebyly s příliš velkým odporem.Což by zatěžovalo enormě sekundár. Dnes je problémzjistit z katalogu tepelné a odporové hodnoty svíček. A někdy katalogové převody nejsou to pravé ořechové.

_________________
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Odchází cívky jedna za druhou
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 09:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 714
Bydliště: Rožnov p.R
Abych řekl pravdu, tak celému zapojení trochu nerozumím.
Do motoru v jednom místě leze tlustý červený kabel a jde do skříňky - v ní jsou samé červené plusy a jeden z nich jde asi i do jednotky motoru která je přidělaná na sání.
Kostření je zajištěno asi tím, že je jednotka přidělaná kovovými šrouby na tělo sání.... a tělo sání se dotýká víka ventilů .... a celý motor je pak propojený takovým měděným páskem s kostrou auta.
Takže kde přesně jsou kostry cívek netuším - jejich 3-žílový kabel nikde neodbočuje a nic z něj není vytáhlé - vše to jde do takového většího "scart" konektoru a do jednotky. Asi se to tedy kostří přes jednotku přidělanou na sání.

Když teda dobře propojím:
sání s víkem ventilů -> motor s kostrou auta -> kostru auta vzadu v kufru s baterkou ... tak snad to pomůže

Svíčky jsem dával originál - označení NGK 3500, ten nápis co píšeš je stejný na starých i nových svíčkách, jen teď nevím jestli to je přesně ten co píšeš.

Teď jsem trochu nestíhal - přišel jsem totiž na to, že špatně těsní gumičky na sání (asi tím jak jsem to opakovaně rozebíral), tak jsem to řešil.
Ještě mám podezření že špatně těsní LPG hadičky od vstřiků - dají se odpojit rukou bez použití síly a přijde mi že si přes ně motor trošku přisává.
Pak taky nevím co s odvětráním víka ventilů - protože to jde do sání přes takový ventil a ten saje jak vysavač a to by myslím neměl tak moc sát.

Chvilkama si říkám "že já jsem do toho začal jebat-vždyť to předtím nejelo tak špatně". :-D
V podstatě snahou o běžnou údržbu jsem z toho dočasně udělal mrzáka který pálí cívky, střílí a nechce se plynule rozjet.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 13 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz