Thesis 2.4 JTD, 110 kW, najeto cca 215000, olej měněn před 5 tis. Total Quartz 9000 5W40.
Včera (-14°C, auto den stálo) se začal za autem poprvé valit namodralý dým z výfuku. Toto nezmizelo ani po zahřátí na provozní teplotu, cca 40 km, 30 min normální jízdy. Před jízdou auto běželo cca 2-3 min na volnoběh. Lehké zlepšení po půl hodině sice bylo, ale pokaždé když se auto dostalo do záběru, kouřilo. Při volnoběhu jsem kouř nepozoroval. Doposud jsem s tímto neměl žádný problém a samotná zima na provoz auta téměř neměla vliv. Startovalo normálně. Zatím jsem pozoroval spotřebu oleje cca 1l za 10000 km. Dočetl jsem se, že tato barva je způsobena spalovaným olejem, ale že by ta změna byla takto razantní ze dne na den... Chtěl jsem se dotázat, čím by toto mohlo být způsobeno? Předem děkuji všem.
Thesis 2.4 JTD 110kW - namodralý kouř
Re: Thesis 2.4 JTD 110kW - namodralý kouř
Nápady:
a) Turbo - přes jeho ložiska propouští olej a ten se pálí v motoru
- asi by to šlo ověřit sundáním některé hadice a podíváním se na to, jestli je v turbu vidět olej
b) Motor - ale pokud auto má dané km, tak je to méně pravděpodobné, navíc skokové zhoršení je taky divné
c) Nevím jak je u JTD řešeno odvětrávání klikové skříně - to bude muset říct někdo jiný... u benzínů se v tomto období může stát, že odvětrání zamrzne a olej se pak tlačí kam by neměl.
d) U Lybry se mi třeba stávalo, že když jsem motor nenechal nažhavit, tak to pak špatně startovalo, smrdělo a ještě chvíli to hnusně bíle kouřilo
- nevím jestli je velký rozdíl mezi špatně spalovanou naftou a spalovaným olejem, třeba to může v některých ohledech vypadat podobně
a) Turbo - přes jeho ložiska propouští olej a ten se pálí v motoru
- asi by to šlo ověřit sundáním některé hadice a podíváním se na to, jestli je v turbu vidět olej
b) Motor - ale pokud auto má dané km, tak je to méně pravděpodobné, navíc skokové zhoršení je taky divné
c) Nevím jak je u JTD řešeno odvětrávání klikové skříně - to bude muset říct někdo jiný... u benzínů se v tomto období může stát, že odvětrání zamrzne a olej se pak tlačí kam by neměl.
d) U Lybry se mi třeba stávalo, že když jsem motor nenechal nažhavit, tak to pak špatně startovalo, smrdělo a ještě chvíli to hnusně bíle kouřilo
- nevím jestli je velký rozdíl mezi špatně spalovanou naftou a spalovaným olejem, třeba to může v některých ohledech vypadat podobně
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: Thesis 2.4 JTD 110kW - namodralý kouř
Za všechny tipy děkuji, rozhodně v dohledné době nechám prověřit a podělím se o zkušenosti. Na jiném fóru mi kdosi odvětil, že by to mohla způsobovat přimrzlá nafta, což se pravděpodobně stalo. Přes noc dosahovaly teploty kolem -20°C a přes den to nebylo na Vysočině lepší. Navíc shodou náhod jsem poprvé za tuto zimu nepřidal do nafty aditiva. Následující den jsem zkontroloval a dolil olej, ujel cca 350 km a auto už nekouřilo, skvěle jelo a olej žádný nezmizel.