topení - teplota drží, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD - opravdu VYŘEŠENO
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
To nemá cenu se v tom hrabat takhle. Kup si za 400,- kabel a napíchni si to (případně do servisu). Pokud nějaká klapka nechodí jak má bude to v jednotce klimy zapsaný.
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Klasickou diagnostiku máme ta to ukáže? Jinak klapky chodí obě, levá i pravá - aspoň na poslech. Jestli až do konce to zatím nevím. Dá se předpokládat, že pokud nechodí až dokonce - otvírají jen málo terplého vzduchu - že to dělají obě stejně (blbě)? Díky
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Co je klasická diagnostika?
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9
- Karel 6
- Člen klubu
- Příspěvky: 4574
- Registrován: pát lis 25, 2005 11:15
- Bydliště: Soběslav tel:608853577
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
No vyprd bych se vymýšlet diagnostiku,stejně to budeš rozebírat.Když sundáš střed.tunel-ten s ovl.topení-
tak to uvidíš očima,jak to hýbe či nehýbe klapkou.
tak to uvidíš očima,jak to hýbe či nehýbe klapkou.
Lancia Delta HPE 1.9 JTD 6q
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
Lancia Delta 1.6 HF 16v
Lancia Delta HF Integrale 16V v přípravě
Lancia Stratos replika v přípravě
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Nejdřív pro Smogera - klasická diagnostika je podle mě ta co umí otáčky motoru, najeté kilometry atd. je toho tam spousta.
To Karel 6 - asi mě to bude čekat, máš pravdu, ale nemám garáž a dělat to někde před panelákem se mi úplně nechce. Dnes jsem zadekloval víc předek a pojedu méně úsporně a za jízdy budu zkoušet levou a pravou stranu zda se chovají stejně. Pokud ano asi se těžko dá předpokládat, že se obě klapky zasekávají ve stejné poloze a pouští jen vlažný vzduch - nebo ano? Díky všem
To Karel 6 - asi mě to bude čekat, máš pravdu, ale nemám garáž a dělat to někde před panelákem se mi úplně nechce. Dnes jsem zadekloval víc předek a pojedu méně úsporně a za jízdy budu zkoušet levou a pravou stranu zda se chovají stejně. Pokud ano asi se těžko dá předpokládat, že se obě klapky zasekávají ve stejné poloze a pouští jen vlažný vzduch - nebo ano? Díky všem
- Pepazdepa 408
- Příspěvky: 3795
- Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Ještě vyzkoušej jednu věc:
Větrák topení na maximum a pak vyzkoušet přehazovat různě foukání čudlikama. Někdy se klapky rozhejbou, ale někdy taky ne.
Mně už to čeká taky... u spolujezdce hřeje dobře, u řidiče nikoliv
Větrák topení na maximum a pak vyzkoušet přehazovat různě foukání čudlikama. Někdy se klapky rozhejbou, ale někdy taky ne.
Mně už to čeká taky... u spolujezdce hřeje dobře, u řidiče nikoliv
Lancia Lybra SW 1,9JTD
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Díky, taky zkusím, ale spíš si skoro myslím, jestli to nemůže být zarostlý radiátor + ekonomická jízda a to nevím jak poznám pokud ho nevyndám - tedy ten radiátor
- KUZMA 663
- Administrator
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát led 08, 2010 22:31
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Pokud ti neklesá teplota ekonomickou jízdou ,tak to tím nebude,pokud jo tak je špatný termostat. Nejlépe poznáš když z kopce pojedeš na neutrál co nejdál a pak zařadíš tak by neměl teploměr klesnout pod 70.
Lybra 2,4 JTD SW,Executive,modrá
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
To neklesne ani zdaleka, při delší jízdě na neutrál či brždění motorem to sleze lehounce pod 90, termostat si myslím, že je OK, začínám se aktuálně nejvíc klonit k zarostlému radiátoru i když o tom tady snad nikdo nepíše, všichni jen o vadných klapkách
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8395
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Odvzdušněný to pořádně je? JTD mají těch odvzdušňováků několik.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Nevím jak u nafty, ale můj 2.0 má tři dráty od čidla teploty motoru.
Bylo na bolu blbý mínus a neukazoval mi teploměr a ŘJ si myslela že není teplá voda, tak mi to i netopilo.
Teď po vyčištění - už ukazuje a topí (Díky Kájo za tip).
Pokud má JTD taky tři dráty, co třeba špatný ten třetí drát do ŘJ?
Bylo na bolu blbý mínus a neukazoval mi teploměr a ŘJ si myslela že není teplá voda, tak mi to i netopilo.
Teď po vyčištění - už ukazuje a topí (Díky Kájo za tip).
Pokud má JTD taky tři dráty, co třeba špatný ten třetí drát do ŘJ?
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
zkušenosti ze včerejší jízdy:
1. ani po více jak 100 km není zahřátý radiátor
2. silné tlusté hadice jsou ovšem teplé až horké
3. teploměr ukazuje stabilně 90 stupňů, při dlouhé jízdě z kopce pokles tak max o 5
4. když jsem "vyháněl pavouky" a jel nějakou dobu na 4500 otáček tak - teploměr žádná změna, ale chvíli to topilo o něco málo lépe, ale ani tak žádný hic a jen chvíli
5.jednou při asi 3 min. stání na křižovatce to bez mého zásahuv podstatě přestalo topit a foukal jen velmi vlažný vzduch a pak při jízdě to nechtělo ani znovu začít
cestou jsem se pokoušel i odvzdušňovat, z chladiče několik málo vteřin šla bublinatá voda, pak už ne...
Fakt tomu nerozumím, ale mám pocit, že to bude souběh aspoň 2 chyb - asi zavzdušněno, dle zdejšího často jmenovaného význačného kolegy by snad měl být odvzdušňovák ještě někde na hadici k topení a buď je k tomu ještě zarostlý radiátor nebo jestli ty klapky pořádně nedovíraji.... nevím
MĚNIL NĚKDO NĚKDY RADIÁTOR TOPENÍ? Co všechno se musí vyndat? Pokud nepůjde koupit - zatím se zdá že ne tak půjde ten vodní kámen rozpustit? Ocet nebo nějaké rozpouštědlo co se prodávají na rychlovarné konvice, kávovary atd.?
Spousta otázek - já vím a omlouvám se
děkuji všem za snahu a trpělivost
1. ani po více jak 100 km není zahřátý radiátor
2. silné tlusté hadice jsou ovšem teplé až horké
3. teploměr ukazuje stabilně 90 stupňů, při dlouhé jízdě z kopce pokles tak max o 5
4. když jsem "vyháněl pavouky" a jel nějakou dobu na 4500 otáček tak - teploměr žádná změna, ale chvíli to topilo o něco málo lépe, ale ani tak žádný hic a jen chvíli
5.jednou při asi 3 min. stání na křižovatce to bez mého zásahuv podstatě přestalo topit a foukal jen velmi vlažný vzduch a pak při jízdě to nechtělo ani znovu začít
cestou jsem se pokoušel i odvzdušňovat, z chladiče několik málo vteřin šla bublinatá voda, pak už ne...
Fakt tomu nerozumím, ale mám pocit, že to bude souběh aspoň 2 chyb - asi zavzdušněno, dle zdejšího často jmenovaného význačného kolegy by snad měl být odvzdušňovák ještě někde na hadici k topení a buď je k tomu ještě zarostlý radiátor nebo jestli ty klapky pořádně nedovíraji.... nevím
MĚNIL NĚKDO NĚKDY RADIÁTOR TOPENÍ? Co všechno se musí vyndat? Pokud nepůjde koupit - zatím se zdá že ne tak půjde ten vodní kámen rozpustit? Ocet nebo nějaké rozpouštědlo co se prodávají na rychlovarné konvice, kávovary atd.?
Spousta otázek - já vím a omlouvám se
děkuji všem za snahu a trpělivost
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8395
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Jestli je na tý hadici k radiátoru odvzdušňovák tak by si ho měl normálně najít. Do chladícího okruhu bych rozhodně nic takovýho nedával. Jestli tam jsou nějaký usazeniny tak je to sice rozpustí, ale ten humus pak začne cestovat po celým motoru.
To že je studený radiátor si zjistil jak? Nějak ses k němu dostal, nebo to bereš podle toho, že netopí? Nebo jsou studený ty hadice k němu?
To že je studený radiátor si zjistil jak? Nějak ses k němu dostal, nebo to bereš podle toho, že netopí? Nebo jsou studený ty hadice k němu?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 505
- Registrován: úte říj 01, 2013 17:14
- Bydliště: Chrudim
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Chyba - omlouvám se - ne radiátor, ale chladič, ne že bych to od sebe nepoznal, ale upsal jsem se... Jinak jsem nemyslel radiátor (teď už opravdu ten) čistit v autě, ale vyndat ho a nechat den nebo dva namočený v něčem.... díky
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8395
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: topení - teplota drží na teploměru, ale fouká jen vlažný vzduch - Lybra 2.4 JTD
Šel bych cestou od nejjednoduššího:
1. odvzdušnit
2. zkontrolovat klapky
3. zkontrolovat / vyčistit / vyměnit radiátor
1. odvzdušnit
2. zkontrolovat klapky
3. zkontrolovat / vyčistit / vyměnit radiátor
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´