Ahoj všem.
Rád bych získal profi rady. jako druhé auto do rodiny chceme Lancii Musu. S autem bude ježděno cca 1200 Km měsíčně a často jde o 30 km denní trasy v kombinaci mimoměsto (50%), dálnice(40%) a část město. Já jsem původně chtěl motor 1,4 16V 70 Kw a ideálně 6 kvalt. Ale též přemýšlím nad variantou malého mJETu 1,3 16V (66 kw)....Reálné spotřeby znám ( a jsou jednoznačně ve prospěch mJETu), nenáročnost benzínu FIRE taktéž...ale ten malý mJET je pro mne neznámou z hlediska nákladů. Ani jsem se nedíval, jestli je to s FAP a s močovinou atd...
Tedy potřebuji nějaké info o tomto motoru a případně doporučení ohledně nákladů provozu...spojka, turbo, vstřiky, dvouhmota, rozvody....atd...prostě co by jste doporučili...
Předem děkuji za INFO.
lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).
Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.
Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.
Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Díky za názor. Vidím to podobně a proto tu benzinku vnitřně preferuji i za cenu nižšího výkonu. Jinak...ti bohatí si ty diesely nechají, ale jako druhé/třetí auto si šáhnou na dotace a pořídí nějaký elektromobil Jako v Holandsku....Jiří 588 píše:Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).
Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.
Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Tak už doma jezdí. Rok 2012, 1,4 16V, 28 000 Km, 6 speed, blue/meJan 594 píše: ↑stř pro 28, 2016 18:16Díky za názor. Vidím to podobně a proto tu benzinku vnitřně preferuji i za cenu nižšího výkonu. Jinak...ti bohatí si ty diesely nechají, ale jako druhé/třetí auto si šáhnou na dotace a pořídí nějaký elektromobil Jako v Holandsku....Jiří 588 píše:Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).
Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.
Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Gratulace k nové Lancii. Vypadá jako nová (aby taky ne, když má najeto desetinu toho, co ty naše) a sluší jí to.
ex. Lancia Lybra 1.9 JTD 85 kW
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?
Díkes. Taky jsem upřímne překročil plánovaný rozpočet...ale stálo to zato. jen si říkám, že pořád nějak změnšuji
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)