lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

Vše o motoru, převodovce, spojce...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jan 594
Příspěvky: 98
Registrován: stř lis 17, 2010 12:38
Kontaktovat uživatele:

lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#1 Příspěvek od Jan 594 »

Ahoj všem.

Rád bych získal profi rady. jako druhé auto do rodiny chceme Lancii Musu. S autem bude ježděno cca 1200 Km měsíčně a často jde o 30 km denní trasy v kombinaci mimoměsto (50%), dálnice(40%) a část město. Já jsem původně chtěl motor 1,4 16V 70 Kw a ideálně 6 kvalt. Ale též přemýšlím nad variantou malého mJETu 1,3 16V (66 kw)....Reálné spotřeby znám ( a jsou jednoznačně ve prospěch mJETu), nenáročnost benzínu FIRE taktéž...ale ten malý mJET je pro mne neznámou z hlediska nákladů. Ani jsem se nedíval, jestli je to s FAP a s močovinou atd...

Tedy potřebuji nějaké info o tomto motoru a případně doporučení ohledně nákladů provozu...spojka, turbo, vstřiky, dvouhmota, rozvody....atd...prostě co by jste doporučili...

Předem děkuji za INFO.
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)

Uživatelský avatar
Jiří 588
Příspěvky: 746
Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Bydliště: Rožnov p.R

Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#2 Příspěvek od Jiří 588 »

Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).

Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.

Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD

Jan 594
Příspěvky: 98
Registrován: stř lis 17, 2010 12:38
Kontaktovat uživatele:

Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#3 Příspěvek od Jan 594 »

Jiří 588 píše:Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).

Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.

Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
Díky za názor. Vidím to podobně a proto tu benzinku vnitřně preferuji i za cenu nižšího výkonu. Jinak...ti bohatí si ty diesely nechají, ale jako druhé/třetí auto si šáhnou na dotace a pořídí nějaký elektromobil :-) Jako v Holandsku....
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)

Jan 594
Příspěvky: 98
Registrován: stř lis 17, 2010 12:38
Kontaktovat uživatele:

Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#4 Příspěvek od Jan 594 »

Jan 594 píše: stř pro 28, 2016 18:16
Jiří 588 píše:Za mě názor (nikoliv konkrétní zkušenost s konkrétními motory).

Šel bych do benzínu s LPG.
U dieselu bych se bál proto, že tam mohl být interval výměny 30tis a taky z budoucích státních ekologických buzerací.
Ohledně těch budoucích buzerací si často zase říkám, že dnes mnoho bohatých lidí jezdí v dieselech a dokud to bude mít horních 10 tisíc, tak na to vláda nesáhne. Ale časem si myslím že to pohřbí.

Ty investice vidím na Citroenu C5 1,6HDi - sice to jede za 5L, ale už se dělala spojka, dvouhmota, vstřik, několikrát pokusy o čištění DPF a teď blbne turbo. Kdyby místo toho měl člověk benzín se spotřebou 10L tak je úplně v klidu.
Sice JTD bude kvalitativně úplně jinde (snad je to JTD a ně něco převzatého a přeznačkovaného), ale člověk nikdy neví.
Díky za názor. Vidím to podobně a proto tu benzinku vnitřně preferuji i za cenu nižšího výkonu. Jinak...ti bohatí si ty diesely nechají, ale jako druhé/třetí auto si šáhnou na dotace a pořídí nějaký elektromobil :-) Jako v Holandsku....
Tak už doma jezdí. Rok 2012, 1,4 16V, 28 000 Km, 6 speed, blue/me
Přílohy
Musa by Maly.jpg
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)

rammstein
Příspěvky: 230
Registrován: sob zář 10, 2016 10:57

Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#5 Příspěvek od rammstein »

Gratulace k nové Lancii. Vypadá jako nová (aby taky ne, když má najeto desetinu toho, co ty naše) a sluší jí to.
ex. Lancia Lybra 1.9 JTD 85 kW
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Jan 594
Příspěvky: 98
Registrován: stř lis 17, 2010 12:38
Kontaktovat uživatele:

Re: lancia Musa 1,4 16V 70 Kw vs 1,3 mJET 66 kw co zvolit ?

#6 Příspěvek od Jan 594 »

rammstein píše: stř bře 22, 2017 21:43 Gratulace k nové Lancii. Vypadá jako nová (aby taky ne, když má najeto desetinu toho, co ty naše) a sluší jí to.
Díkes. Taky jsem upřímne překročil plánovaný rozpočet...ale stálo to zato. jen si říkám, že pořád nějak změnšuji [-(
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)

Odpovědět